סרגיי קורוליוב (קצין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סרגיי קורוליוב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 ביולי 1962 (בן 61)
פרונזה, קזחסטן הסובייטית, ברית המועצות
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות שירות הביטחון הפדרלי
הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית
תקופת הפעילות מ-2000
דרגה גנרל ארמייה
תפקידים בשירות
  • ראש שירות הביטחון הכלכלי (2016–2021)
תפקידים אזרחיים
סגן ראש שירות הביטחון הפדרלי הרוסי
24 בפברואר 2021
תחת מנהל שירות הביטחון הפדרלי בורטניקוב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרגיי בּוֹריסוֹביץ' קוֹרוֹליוֹברוסית: Серге́й Борисович Королёв; נולד ב-25 ביולי 1962 בפרונזה, קזחסטן הסובייטית, ברית המועצות) הוא קצין שירותי הביטחון הפדרליים ברוסיה, משמש כממלא מקום, סגן ראשון למנהל שירות הביטחון הפדרלי מאז פברואר 2021. שימש במשך חמש שנים כראש המחלקה הכלכלית בשירות הביטחון הפדרלי, שירות הביטחון הכלכלי, האחראי למאבק בהונאות פיננסיות והגנה על תשתיות אסטרטגיות לכלכלת רוסיה.

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, מדינות האיחוד האירופי הטילו עליו סנקציות כלכליות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרגיי קורוליוב נולד בפרונזה (בישקק של ימינו) שברפובליקה הקירגיזית.

שירותו במודיעין הצבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא גדל במשפחתו של בוריס קורוליוב, קצין צבא סובייטי. בגיל צעיר עברה המשפחה ללנינגרד שם התחנך בהית הספר הצבאי הגבוה לרדיו ואלקטרוניקה. לימודים אותם השלים ב־1979.

באוגוסט 1979 שירת בסוכנות הביון הצבאית: מינהל המודיעין הראשי של ברית המועצות.

השוק הפרטי והמעבר לשירות הביטחון הפדרלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-90 עבד קורוליוב לזמן קצר בחברת אבטחה פרטית שסיפקה שירותי אבטחה. בין לקוחותיה היה סמנכ"ל חברת Mebel-Market בשנים 1993–2000, אנטולי סרדיוקוב, לימים שר ההגנה של רוסיה. בוגר אקדמיית שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה.

מאז שנת 2000 שירת במחלקה השלישית של שירות הביטחון הכלכלי במינהל שירות הביטחון הפדרלי בעיר סנקט פטרבורג. בשנים 2007–2011 שירת במחלקה לסיכול ריגול צבאי, שם פיקח על המינהל הראשי של המטה הכללי הרוסי - הסוכנות למודיעין צבאי ולאחר מכן שימש כיועץ לשר ההגנה אנטולי סרדיוקוב.

ב-2004 משטרת סנקט פטרבורג חקרה קשרים של קורוליוב לארגוני פשיעה מאורגנת בעיר כולל ארגון הפשע טמבוב, אך קורוליוב הצליח לחמוק מהרשעה.

שירותו בגופי שירות הביטחון הפדרלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־2012 הוא מונה לעמוד בראש המינהל לביטחון פנים בארגון, האחראי לחקירת סוכנים סוררים. תחת קורוליוב, אחת היחידות המשמעותיות ביותר בארגון הייתה השירות השישי, האחראי על מעקבים ובילוש מבצעי. המחלקה בראשותו עמדה מאחורי חקירת תיקים פליליים רבים בעלי פרופיל גבוה, כגון חקירת מעורבות ראשי המינהל לביטחון כלכלי ומלחמה בשחיתות במשטרת רוסיה בפשעים כלכליים ופרשת הרשעתו בפלילים של מושל מחוז סחלין אלכסנדר חורושבין וראש עיריית ולדיווסטוק איגור פושקרב.

ב-8 ביולי 2016 מונה לראש שירות הביטחון הכלכלי של שירות הביטחון. מינויו של קורוליוב לתפקיד ראש שירות הביטחון הכלכלי (אחת מהחטיבות המרכזיות של הארגון) זכתה להתנגדות של כמה פקידים בכירים בוועדת החקירות של רוסיה (הגוף הממשלתי האחראי לחקירת שחיתויות), כולל מיכאיל מקסימנקו ודניס ניקנדרוב. שניהם נידונו לאחר מכן לתקופות מאסר ממושכות באשמת שחיתות. תפקידיו של סרגיי קורוליב כראש השירות כללו מתן רקע ומידע לנשיא פוטין על חברי הממשלה.

תפקידים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא שימש כחבר בוועדה שפיקחה על בניית נמל החלל ווסטוצ'ני. בשנת 2019 מונה לחבר מועצת הפיקוח של מרכז המחקר הלאומי "מכון קורצ'אטוב" לאנרגיה גרעינית. ב-2021, מונה לשמש כנציג רוסיה בגוף הייעודי למלחמה בטרור של ארגון שאנגחאי לשיתוף פעולה.

המשנה לראש שירות הביטחון הפדרלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בפברואר 2021, בצו של נשיא רוסיה, מונה לסגן הראשון של מנהל שירות הביטחון הפדרלי והיה למועמד הבולט ביותר לרשת את אלכסנדר בורטניקוב, בראשות שירות הביטחון הפדרלי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנו, בוריס קורוליוב, עובד כמתכנת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרגיי קורוליוב בוויקישיתוף