סשה אליסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סשה אלסיון
Sasha Alyson
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 22 במאי 1952 (בן 71) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס למדא לספרות (1991) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סשה אליסוןאנגלית: Sasha Alyson;‏ נולד ב-22 במאי 1952) הוא איש עסקים וסופר אמריקאי שקיבל מספר פרסים בתחום הספרות ויזמות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סשה אליסון גדל בעיירה בראה באוהיו. הוא לא אהב ספרים עד שהגיע לספר "חתול תעלול". בגיל 16 הוא היה בין יוזמי עיתון מחתרתי בבית הספר בו תוארו נושאים כמו מלחמת וייטנאם, גזענות וזכויות סטודנטים. לאחר סיום בית הספר הוא לא המשיך ללימודי קולג' ועסק בעבודות מזדמנות.

בשנת 1980 בהיותו להתגורר בבוסטון אליסון הקים הוצאה לאור Alyson Publications. תחילה הוא הוציא ספרים בנושאים שונים לרבות ספר "Young, Gay and Proud" וספר על וייטנאם Health Care for the People: Studies from Vietnam. עד מהרה הוא הבין שלהצלחת העסק צריך להתרכז בנושא ספציפי והחליט לרכז את פעילות הוצאה לאור סביב נושאים קשורים ללהט"ב.

בשנת 1988 הוצאה לאור הוציאה ספר You Can Do Something About AIDS. מהדורה ראשונה של 100 אלף העתקים נמכרה תוך 10 ימים. בסך הכול ספר זה נמכר בכ-1.5 מיליון העתקים. על ספר זה סשה אליסון קיבל פרס למבדה עבור "שרות הוצאה לאור".

בשנת 1990 אליסון הקים סדרה Alyson Wonderland המיועדת לילדים. הוא בעצמו כתב מספר ספרים לסדרה לרבות The Duke Who Outlawed Jelly Beans ‏ (1991). ספר זה זכה ב"פרס למבדה". לאור התוכן הוא נאסר להפצה במספר סיפריות[1].

בשנת 1992 Alyson Publications הגיע לרמת מכירות של כמיליון דולר בשנה[2]. בשנת 1994 אליסון קיבל פרס "עסק קטן של השנה" ממועצת העסקים של בוסטון. בשנת 1995 אליסון החליט למכור את העסק ולפנות לתחום אחר.

בשנת 1995 אליסון הקים סוכנות נסיעות Alyson Adventures שהתמחה בארגון נסיעות לקהילת להט"ב. העסק פעל עד לשנת 2002 ונמכר.

בעקבות עסקי התיירות אליסון הגיע לדרום מזרח אסיה. הוא החליט לעבור להתגורר ללאוס ולהקים פרויקט Big Brother Mouse שמטרתו ללמד לקרוא ולהפיץ ספרים לאזורים נידחים של המדינה. בהשראת יצירות של דוקטור סוס אליסון כתב מספר ספרים. ספרים אלו תורגמו לשפות מקומיות בקמפוצ'יאה ומזרח טימור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]