עבודות פנימיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עבודות פנימיות
inner workings
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי לאו מטסואדה
הופק בידי שון לורי
שחקנים ראשיים ריימונד ס. פרסי
מדבבים ריימונד פרסי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה לודוויג גרנסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה חברת וולט דיסני
חברה מפיצה חברת וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 ביוני 2016, לפני הקרנת הסרט "מואנה"
משך הקרנה 6 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עבודות פנימיותאנגלית: inner workings) הוא סרט הנפשה קצר של חברת וולט דיסני. הסרט הוקרן לראשונה בארצות הברית ב-16 ביוני 2016, לפני תחילת הסרט "מואנה" ובוים על ידי ליאו מטסאודה.

ההפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש אפריל 2016, הוכרז כי אולפני וולט דיסני פיתחו סרט קצר נוסף, שכותרתו עבודות פנימיות, על המאבק הפנימי במוח בין החצי הפרקטי וההגיוני של האדם לבין החצי המדמיין, החופשי שלו. ליאו מאטסודה, אמן סיפורים שהששתף בסרטים 6 גיבורים וראלף ההורס, ביים את הסרט, אשר שון לורי הפיק. לדברי מאטסודה, הסרט היה מבוסס באופן רופף על שכבות ביולוגיות שקופות שקרא מהאנציקלופדיה בריטניקה בתור ילד.

הסרט הקצר משלב ציורים שנעשו בעבודת יד וטכנולוגיית CG, באמצעות אולפני ההנפשה של וולט דיסני עם התוכנה Meander, ששימשה בסרט הקצר שלהם Paperman.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר עוקב אחרי פעולותיו הפנימיות של פול, אדם שחי בשנות השמונים בקליפורניה. המוח של פול, הלב, הריאות, הבטן ואפילו שלפוחית השתן והכליות שלו מתעוררים ביום טיפוסי לעבודה. הלב מבטא תשוקות לנסות ארוחת בוקר גדולה מיוחדת בדחיפת הבטן של פול, משחק בחוף ומדידת זוג משקפי שמש חדשים בדוכן המנוהל על ידי ספק אטרקטיבי. עם זאת, המוח פשוט רוצה שפול יגיע לעבודה בזמן בשיעמום, על מנת למנוע סיכונים אפשריים כי המוח חושב שהכיף יהרוג את פול לאורך הדרך. המוח מסיר את השליטה של הלב, כדי שפול יוכל להגיע לעבודה בזמן. הוא ועשרות עובדים נוספים יושבים בשולחנות ומכניסים נתונים למחשבים שלהם, באותו קצב בדיוק. המוח מבחין בשגרה המשמימה של חייו של פול, ומבין שהמחזור הזה יוביל בסופו של דבר למותו כאדם עצוב, אומלל, בודד. במהלך ארוחת הצהריים, המוח נותן את השליטה של פול בחזרה אל הלב, אשר שולח אותו לקחת חלק בפעילויות שראה בדרכו למשרד. פול חוזר לעבודה אחר כך, שמח ומרוצה, ומתחיל לרקוד לקצב תוסס שמתפשט במהירות אל עמיתיו לעבודה ואפילו אל הבוסים הקשישים שלו. במהלך הכתוביות, פול חולם בהקיץ שהוא עושה פעילויות כיפיות אחרות עם הבוסים שלו לעבודה, מתחתן עם מוכרת משקפי שמש ומקים משפחה איתה.

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן לראשונה בארצות הברית ב-16 ביוני 2016, לפני הסרט "מואנה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]