עובדים מצטיינים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עובדים מצטיינים
Workoholics
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים בלייק אנדרסון
אדם דווין
אנדרס הולם
קייל ניוצ'ק
קונור פריצ'רד
דומיניק רוסו
שחקנים בלייק אנדרסון
אדם דווין
אנדרס הולם
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7
מספר פרקים 86
הפקה
מפיקים בפועל קווין אלטן
בלייק אנדרסון
אדם דווין
אנדרס הולם
חברת הפקה Avalon Television
Gigapix Studios
5th Year Productions
Mail Order Comedy
הפצה Paramount Media Networks, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-22 דקות
שידור
רשת שידור קומדי סנטרל עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל הוט קומדי סנטרל
תקופת שידור מקורית 6 באפריל 201115 במרץ 2017
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עובדים מצטייניםאנגלית: Workaholics) היא סדרת קומדיה אמריקנית מצליחה מועמדת לפרס אמי ששודרה ברשת קומדי סנטרל האמריקנית בשנים 2011-2017.

הסדרה עוקבת אחר חייהם של שלושה חברים מימי המכללה, שותפים לדירה ועובדים ביחד בחברת טלמרקטינג, שבדרך כלל מסתבכים בצרות שנגרמות לרוב עקב השימוש הרב שלהם בסמים קלים ובילוי עם סוחר הסמים שלהם.

בישראל משודרת הסדרה בערוץ הוט קומדי סנטרל.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני תחילת הסדרה שלושת יוצרי הסדרה והשחקנים הראשיים (אדם דווין, אנדרס הולם ובלייק אנדרסון) השתתפו בסדרת מערכונים ב-YouTube שנקראת "Mail Order Comedy". לאחר שצברו אהדה מהקהל לתוכנית מערכונים זאת רשת קומדי סנטרל החליטה להעניק לשלושה תוכנית משלהם ברשת. השלושה היו צריכים לחשוב על רעיון לסדרה ולאחר שהם צפו יחד בסרט "הדייט שתקע אותי" משנת 2007 שביים וכתב ג'אד אפאטו ובכיכובו של סת' רוגן, החליטו השלושה לעשות את הסדרה בסגנון של הסרטים של חבורת אפאטו האהובים עליהם מאוד. השלושה החליטו לכתוב את הסדרה בהשראת חוויות מהעבר מהתקופה שהם עבדו בחברת טלמרקטינג. השלושה (שנוהגים להרבות בהופעות במועדוני סטנד-אפ) ליהקו לסדרה רבים מחבריהם הקומיקאים שהכירו במועדוני סטנד-אפ. כמעט כל דמות בסדרה משחקת גרסה מוגזמת של עצמה ואף נושאת את אותו שם. שלוש הדמויות הראשיות נושאות אף את אותו שם משפחה (מלבד אדם דווין, שמשחק בסדרה את "אדם דממפ" שלפי טענתו התנהגות הדמות היא ההפך הגמור מההתנהגות שלו). הסדרה הצטלמה בביתם האמיתי של השלושה (הם שותפים לדירה) מפני שבתחילת הסדרה היו בעיות תקציב והם לא רצו לשכור אולם יקר. בשנת 2013 הסדרה הייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בפריים-טיים על תיאום פעלולים יוצא מן הכלל עבור סדרת קומדיה או תוכנית וראייטי. לסדרה שודרו עד כה שבע עונות (אשר שש מהן שודרו גם בישראל) .

מיטשל הורוויץ (יוצר "משפחה בהפרעה") אהב את הסדרה ובעקבות כך נתן לשלושת השחקנים הראשיים הופעת אורח בפרק הראשון של העונה הרביעית של "משפחה בהפרעה" כפקידים בשדה תעופה, ובנוסף הוא הופיע בתפקיד אורח בפרק הראשון של העונה השנייה של עובדים מצטיינים בתור דמות בשם "אריק הכיפי".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת על שלושה חברים מימי המכללה, שותפים לדירה ועובדים ביחד בחברת טלמרקטינג שמבלים לרוב עם סוחר הסמים שלהם (קייל ניוצ'ק, המשמש גם כבמאי רוב הפרקים). השלושה מנסים לשמור על רוח המכללה האמריקאית (שתיית אלכוהול, מסיבות פרועות, מעשי קונדס פרועים וכו') שלרוב מובילים אותם לצרות. באחד הפרקים התגלה שהם סולקו מהמכללה עקב מסיבה שגרמה נזק למקום. הם גם נתקלים בצרות כשהם מנסים להתחיל עם נשים, מה שלפעמים גורם אף לנזק פיזי (לדוגמה בפרק "בנות מצלמות האינטרנט" בעונה 3, דמותו של אדם דממפ נפצעת לאחר שבחורה דוקרת אותו עם סיכה בראשו לאחר שהתחיל איתה). הסדרה בנוסף מתעסקת בעבודתם והתנהגותם במקום העבודה עם חבריהם לעבודה ועם הבוסית שלהם, אליס, שהיא "הפנטזיה" של אדם. השלושה נוהגים לרמות ולנצל את ההנהלה ואת מקום עבודתם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנדרס "דרס" הולמוויק (אנדרס הולם): עובד בחברת טלמרקטינג, חברם הטוב של ביותר של אדם ובלייק. היה שחיין בנבחרת הרשמית של המכללה אך הודח מהנבחרת לאחר שאדם ובלייק שפכו לבריכה כמויות ענקיות של כלור, שגרם לשאר השחקנים לנשירת שיער ועיוות גופני והמאמן היה בטוח שאנדרס אחראי לכך. סולק מהמכללה עקב מסיבה פרועה שהוא ארגן ביחד עם אדם ובלייק. הוא הדמות הכי פחות פרועה בחבורה והוא לרוב מנסה למנוע מהשלושה לעשות מעשים מטופשים אך לרוב נגרר אחריהם. חלומו להיות ראש העיר.
  • אדם דממפ (אדם דווין): עובד בחברת טלמרקטינג, חברם הטוב של ביותר של אנדרס ובלייק. סולק מהמכללה עקב מסיבה פרועה שהוא ארגן ביחד עם אנדרס ובלייק. הוא הדמות הפרועה בחבורה ולרוב הוא זה שגורם לחבורה להסתבך בצרות. הוא מעריץ את סוחר הסמים שלהם, קארל. מנסה הרבה פעמים להתחיל עם נשים, אך ברוב הפעמים נכשל. חלומו לקיים יחסי מין עם הבוסית שלו, אליס.
  • בלייק אנדרסון (בלייק אנדרסון): עובד בחברת טלמרקטינג, חברם הטוב של ביותר של אדם ואנדרס. סולק מהמכללה עקב מסיבה פרועה שהוא ארגן ביחד עם אדם ואנדרס. מבין השלושה הוא הדמות שלרוב חושב בהיגיון אך ברוב המקרים נגרר אחרי אדם. מאוד ביישן בגלל איבר מינו הקטן במיוחד (פחות מ-7 סנטימטר לפי הפרק "Fourth and Inches" מעונה 3). לפי טענתו, חברתו הטובה ביותר היא אמא שלו ולאחר מכן אדם ואנדרס.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליס מרפי (מריבת' מונראו): מנהלת את חברת הטלמרקטינג שהשלושה עובדים בה. קשוחה, חסרת חוש הומור ונוהגת לזלזל בשלושה. היא "הפנטזיה" של אדם. אלכוהוליסטית לשעבר.
  • קארל הווצ'ק (קייל ניוצ'ק): סוחר הסמים של השלושה, בעל עין עצלה, מזוכיסט ומחפש ריבים. נוהג ברכב מסחרי שעליו רשום באנגלית "rape" (בתרגום: אונס) אך במהלך הסדרה הוא שינה את הכיתוב ל"Grapes" לאחר שהתחיל למכור ענבים שהוא מוצא במזבלות ופחי אשפה. אנדרס שונא אותו ולעומת זאת אדם ובלייק חושבים שהוא האדם החכם ביותר שהם מכירים והם מעריצים אותו.
  • ג'יליאן באלק (ג'ליאן בל): עובדת בחברת טלמרקטינג ביחד עם אדם, אנדרס ובלייק. חסרת מודעות עצמית, טיפשה ורגזנית (לעיתים נדירות).
  • מונטאז וולקר (אריק גריפין): עובד בחברת טלמרקטינג ביחד עם אדם, אנדרס ובלייק. השלושה נוהגים לרמות אותו ולהציק לו. מפחד מאשתו עד כדי שהוא כל הזמן מנסה להתחמק ממנה.
  • פריצ'רד דממפ (ג'ק בלאק): אביו של אדם, אב גרוע שבמהלך העונה החמישית טוען שהוא אחיו של אדם ולא אביו, אף על פי שזה לא הגיוני מבחינה ביולוגית אדם מעדיף להאמין לו כי פירוש הדבר שהוא לא היה אבא גרוע אלא אח טוב. מופיע רק בעונה החמישית.
  • דל יעקובסון (בן סטילר): בעל הבית של השלושה, ממוצא יהודי. עזר לשלושה לזייף קרב היאבקות בשביל לצלם סרטון לרשת, אך כועס עליהם על כך שהם מפרים את החוזה. מופיע רק בעונה החמישית.

בנוסף היו מספר רב של הופעות אורח בסדרה, ביניהן של מספר שחקנים מוכרים ובהם: ג'ק בלאק, בן סטילר, טופר גרייס, רבל וילסון, קווין הארט, כריס פרנל, דיין קוק וליאם המסוורת'.

ביקורת וקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונתה הראשונה הסדרה קיבלה ביקורות מעורבות מהמבקרים (אף על פי שהביקורות הסכימו שהסדרה מספקת כיף לאוהבי הז'אנר ושחוסר הבושה שבה מופרע ומצחיק, חלק ביקרו את חוסר הבושה כדבר שמזיק לסדרה), אך הסדרה מאוד אהודה בקרב הקהל (ציון 8.3 באתר הדירוגים IMDb) והרבה מהצופים שנשאלו אמרו שהם אוהבים את חוסר הבושה והפראות שבסדרה, וכי היא מזכירה את סרטיהם של ג'אד אפאטו וסת' רוגן. חלק אמרו שהסדרה היא גרסה בוגרת ומציאותית של הסדרה המצוירת האהודה "אד, אדד ואדי". הסדרה בנוסף זכתה לאחוזי צפייה גבוהים בערוץ קומדי סנטרל ונכון לחודש מאי בשנת 2015, היא הסדרה הכי נצפית בכל הזמנים בערוץ אחרי "סאות' פארק".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]