עודד מימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עודד מימון
לידה 16 במאי 1951 (בן 72)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי הנדסה ותודעה
מקום מגורים ישראל, מושב ניר צבי
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
בינה מלאכותית ואנושית, רובוטיקה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עודד מימון (נולד ב-16 במאי 1951) הוא פרופסור אמריטוס להנדסת תעשייה באוניברסיטת תל אביב וקודם לכן במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בארצות הברית (MIT), הידוע במחקריו בתחום כריית מידע, בינה מלאכותית ורובוטיקה. לאחרונה עוסק במתמטיקה של התודעה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימון נולד בחיפה לאביבה ויהודה (פולדק) מימון. את שרותו הצבאי בצה"ל סיים כמ"פ, הוא למד לתואר ראשון בהנדסה (סיים במקביל 3 פקולטות הטכניון בהצטיינות) ותואר שני בחקר ביצועים בטכניון. בשנת 1984 קיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת פרדו. לאחר השלמת הדוקטורט שימש חוקר ופרופסור באוניברסיטת MIT בארצות הברית, במעבדה לבקרה ומערכות מידע (EE/CS LIDS). בשנת 1987 עבר לפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, ומאז חבר סגל בה.

שימש כראש המחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת תל אביב וכיום עומד בראש קתדרת אורקל, העוסקת בביצוע מחקרים פורצי דרך בתחומים חדשים בעולם הסייבר והתודעה. בין מאה תלמידיו לתארים מתקדמים נמנים פרופ' דן ברכה, פרופ' מרק לסט, ד"ר ארמין שמילוביץ, פרופ' ליאור רוקח, ד״ר שחר כהן, ד״ר ברק חיזי, ד״ר חיים דהאן, פרופ' עירד בן-גל, פרופ' יבגני חמלניצקי, ד"ר משה קליין, ד"ר רוני הירשפרונג, ד"ר נועה רושין וד"ר רוני הורוביץ.

לאחרונה הקים את המעבדה לתודעה ולוגיקה רכה באוניברסיטה:

https://www.tauconsciousnesslab.sites.tau.ac.il/

החזון של המעבדה לחקר התודעה ולוגיקה רכה הוא לגשר בין העולם המדעי החומרי לעולם הרוחני באמצעות פיתוח שפה מתמטית חדשה, והרחבת העולם המדעי למרחבים שלא נידונו בו עד כה. זאת באמצעות המתמטיקה שנמצאת בשני העולמות – משתייכת למדע אך חורגת מעולם החומר.

יחד עם דרכו האקדמית, עודד פעיל ומתנדב בעמותות ציבוריות (למשל כמנטור בקידום מנהיגות אתיופית בקרב צעירים), וחוקר במסעותיו להכרת העולם והים (שימש כמציל, מלח באנייה בצים, וסקיפר של סירת מפרש קטנה בחציית האוקיינוס, מבוסטון לתל אביב).

עודד מימון הקים גם חברת הזנק ופיתח טכנולוגיה ייחודית של הבנת קול וטקסט, שהוטמעה בחברת ורינט. הוא סייע וייעץ לחברות וארגונים בינלאומיים במגזר העסקי והציבורי, ושימש כחבר ויו"ר דירקטוריון של חברות פרטיות וציבוריות בארץ ובעולם.

מימון סייע שנים רבות לארגוני המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושירות הביטחון הכללי וב-2008 קיבל ציון לשבח מראש המוסד.

על הישגיו הייחודיים ועל מנהיגותו המדעית יוצאת הדופן ותכונותיו האישיות כעמית ואיש אשכולות הוענק לפרופסור עודד מימון פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה ב 2021.

מתגורר במושב ניר צבי.

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימון פרסם מאות מאמרים בכתבי עת ובכנסים, כתב עשרה ספרים מפרי מחקרו וערך חמישה ספרים אשר זכו לפרסים מדעיים רבים.

הספרData Mining with Decision Trees: Theory and Applications   (יחד עם ליאור רוקח) זכה בפרס הספר המצטיין למדעי המחשב בשנים 2008-2011. ספריו עוסקים ברובם במתמטיקה תאורטית ובאלגוריתמיקה של בינה מלאכותית. יוצא דופן הוא הספר "מהי תודעה", שאותו ערך עם אבי אלקיים ב 2018. ספר זה מבוסס על קורס שעודד העביר באוניברסיטת בר-אילן, ומציג כיוונים מגוונים למחקר בתחום המרתק של התודעה האנושית. מחקריו של עודד מימון השפיעו ומשפיעים על המחקר העולמי עם למעלה מ-15 אלף ציטוטים מדעיים, שממקמים אותו באחוזון העליון של החוקרים המצוטטים בהנדסה בעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עודד מימון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]