עמותת אפשר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמותת אפשר
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1981–הווה (כ־43 שנים)
www.efshar.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמותת אפשר היא מוסד ללא כוונות רווח המסייע לבני נוער וילדים בסיכון[דרושה הבהרה].

העמותה הוקמה בשנת 1981 על ידי אנשי חינוך ורווחה מהמגזר הציבורי, על-מנת לתגבר את הפרקטיקה החינוכית-חברתית בישראל. היא עוסקת בחינוך ובטיפול בבני נוער הנמצאים בסיכון במסגרת הקהילה, הפנימיות ובמשפחות אומנות. לעמותה אחד עשר סניפים הפרוסים ברחבי ישראל ועובדים בה למעלה ממאתיים אנשי מקצוע. המנכ"ל שלה הוא בנימין גדליהו.

העמותה פועלת במספר מישורים:

  1. מיזמים לנוער וילדים בסיכון.
  2. עזרה למכורים להימורים ואלכוהול.
  3. הכשרת עובדים סוציאליים.
  4. בניית מסד ידע בנושאים אלה ופרסומו.

העמותה נוסדה בתור אגודת ידידים של המדרשה להכשרת עובדים חינוכיים-סוציאליים של משרד הסעד בידי שבעה אנשי מקצוע. בראשית שנות התשעים קיבלה העמותה מידי משרד הרווחה את הטיפול באלכוהוליסטים בכל רחבי הארץ, ובעשור הראשון של המאה ה-21 קיבלה העמותה ממשרד הרווחה את הטיפול במכורים להימורים. החל מסוף שנות התשעים, כשנוסדה עמותת "אשלים" של הג'וינט לעזרה לילדים בסיכון, עוסקת העמותה בפרויקטים משותפים עם "אשלים".

עמותת אפשר היא חלק מהארגון הבינלאומי לעובדים חינוכיים-סוציאליים AIEJI. היא מוציאה לאור את כתבי העת "הכל על אלכוהול", "אפשר לעובד החינוכי סוציאלי", ו"מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית".

העמותה מקיימת ימי עיון וכנסים, עורכת הרצאות לבני נוער, הורים ואנשי מקצוע על מניעת התמכרויות והטיפול בהן, עורכת טיפולים אישיים ומפעילה מענה טלפוני בנושאי התמכרויות.

ספרים שהוציאה העמותה לאור:

  • חזי אהרוני (עורך) ספר הפרויקטים – יזמות ופרויקטים בשדה העבודה החינוכית-סוציאלית (2006).
  • Emmanuel Grupper ,Josef Koch & Friedhelm Peters (Eds.), Challenges for child and youth care: A German-Israeli dialogue (2009). 288 p.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]