עצמאי בשטח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עצמאי בשטח
Freelance
כרזה רשמית
כרזה רשמית
בימוי פייר מורל
הופק בידי ג'ייקוב לנץ
כריס מליבורן
רנה טאב
כריסטופר טופין
סטיב ריצ'רדס
תסריט ג'ייקוב לנץ
עריכה כריס טוניק
שחקנים ראשיים ג'ון סינה
אליסון ברי
חואן פבלו ראבה
כריסטיאן סלייטר
מוזיקה אליוט לונג
ג'ף זאנלי
צילום תיירי ארבוגסט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה AGS Studios
Endurance Media
חברה מפיצה Relativity Media
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 באוקטובר 2023
ישראלישראל 15 בפברואר 2024
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיית פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עצמאי בשטח הוא סרט פעולה קומי משנת 2023 שבוים על ידי פייר מורל ונכתב על ידי ג'ייקוב לנץ, עם תסריט בכורה שלו. בסרט מככבים ג'ון סינה, אליסון ברי, חואן פבלו ראבה וכריסטיאן סלייטר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסון פטיטיס (ג'ון סינה) הוא יוצא הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית, שנפצע ושוחרר מסיבות רפואיות, לאחר שנכשל במשימה להתנקש בדיקטטור של פאלדוניה, ג'ואן ונגאס (חואן פאבלו ראבה). מאז השחרור פטיטיס עובד כעורך דין, למרות שבז למקצוע. יום אחד, חבר צוות של מייסון מהשירות הצבאי, סבסטיאן ארל (כריסטיאן סלייטר), ניגש אליו, ומציע לו עבודה כמאבטח אישים, בשכר גבוה מאוד. במסגרת העבודה יצטרך לאבטח את העיתונאית השנויה במחלוקת, קלייר ולינגטון (אליסון ברי), בעת ביקורה בפאלדוניה, לשם היא נוסעת כדי לראיין את הדיקטטור ונגאס. אשתו של מייסון, ג'ני (אליס איב), מוטרדת מהצעת העבודה, בשל החשש שבעלה ואב בתה לא ישוב בשלום.

לאחר שמגיעים לפאלדוניה ופוגשים את ונגאס, פטיטיס וולינגטון נקלעים למארב של קבוצה שמנסה לחסל את ונגאס. כתוצאה מחילופי האש, השלושה מאבדים את רכבם. מייסון נאבק במתנקשים, ואלו בורחים אל הג'ונגל. ונגאס מבין שהאחראי על האמבוש הוא אחיינו, ג'ורג', ששכר את הקולונל חאן קאוהורסט כדי להורגו. מייסון מנסה לחלץ את עצמו ואת קלייר מהשטח, אבל השניים נתקלים בכוחות נוספים. מייסון, עם עזרה קלה של ונגאס, נאבקים חזרה.

לבסוף מגיעים השלושה אל הכפר, בו ונגאס זוכה לכבוד רב. קלייר מצליחה לקיים את הראיון עם הדיקטטור, ובמקביל מנסה להתקרב למייסון, אך הוא לא יכול להתחיל במערכת יחסים איתה, בעקבות הרגשות למשפחה שמחכה בבית. יום למחרת, רומז ונגאס למטרה האמיתית שלשמה גויס מייסון לעבודתו. מייסון מתקשר לסבסטיאן, שגייס אותו לעבודה, ומגלה שהסיבה האמיתית שנשלח למשימה, היא כפי שטען ונגאס, להרוג את ונגאס. חאן וקבוצת הלוחמים שלו לפתע מופיעים בכפר ומתחילים במרדף אחר השלושה. קלייר נתפסת, בעוד מייסון וונגאס מצליחים להיחלץ.

בדרכם לבירת פאלדוניה, ונגאס חושף שהוא לא האחראי למוות של חברו לצוות של מייסון. בהמשך, השניים מתכננים עסקת חילופים מבוימת על מנת לחלץ את קלייר. ונגאס חושף שההפיכה במדינה קרתה ביוזמתו, תמורת תשלום, וזאת לצורכי תעמולה. ביום למחרת, בזמן עסקת החילופים, ונגאס גורם לדעתו של חאן כדי שמייסון וונגאס יוכלו לקחת את קלייר מידיו של חאן. הסחת הדעת מצליחה, והשלושה מחפשים את דרכם אל תוך הארמון, שם פוגש ונגאס את אחיינו, ג'ורג', ומנסה לשכנע אותו ששניהם יחד יוכלו להנהיג את המדינה, אבל לפתע מגיח גנרל מרטינז, שמצדד בג'ורג', ומנסה להרוג את ונגאס. כתוצאה מחילופי האש, ג'ורג' נהרג.

חאן וצבאו מגיעים לארמון, ומתפתח קרב יריות בינם ובין שומרי הראש של ונגאס, בעוד מייסון נלחם בחאן ראש בראש. חאן חושף שהוא זה שאחרי להרג חבר הצוות של מייסון. קלייר, שכל העת מצלמת את הקרב, עוזרת למייסון להביס את חאן. לאחר מכן, סבסטיאן וצוות נוסף מגיעים לזירת הקרב ונלחמים באנשיו של חאן.

הסרט מסתיים בכך שקלייר זוכה בתהילה מחודשת בזכות החומרים שצילמה בפאלדוניה, ונגאס מתפטר מתפקידו, ומייסון מתאחד עם משפחתו. ונגאס גומל למייסון במענק של 5 מיליון דולר. מייסון מציב לעצמו מטרה חדשה לחיים – לבלות יותר זמן עם משפחתו.

קאסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חופשי בשטח הוא תסריט הבכורה של תסריטאי הטלוויזיה ג'ייקוב לנץ. ב-6 באוקטובר 2021 הוכרז על הסרט, בכיכובו של ג'ון סינה, ובבימויו של פייר מורל. הסרט הופק עם תקציב של לפחות 40 מיליון דולר. בינואר 2022 הצטרפו לקאסט אליסון ברי, חואן פאבלו ראבה, אליס איב, מרטון קסוקס וכריסטיאן סלייטר. הצילומים החלו בקולומביה ב-17 בינואר 2022, עם צלם הקולנוע תיירי ארבוגסט.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר בבתי הקולנוע בארצות הברית על ידי "Relatively Media" ב-27 באוקטובר 2023. בישראל יצא הסרט ב-15 בפברואר 2024 ב-28 בנובמבר 2023 שוחרר הסרט ל-VOD. גרסת DVD וגרסת בלו-ריי צפויות להשתחרר ב-12 במרץ 2024.

בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף כ-880,000 דולר מ-2,057 בתי קולנוע ביום הראשון, והגיע ל-2.1 מיליון דולר לאחר שבוע.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות שליליות. באתר Rotten Tomatoes רק 6% מתוך 36 ביקורות הן חיוביות, עם דירוג ממוצע של 3.1 מתוך 10. כקונצנזוס באתר נאמר ש"כמו להיות עצמאי בחיים האמיתיים, לסרט האקשן קומדיה הזה אין יתרונות". ב-"Metacritic", שמשתמשים בממוצע משוקלל, זכה הסרט לניקוד של 22 מתוך 100, בהתבסס על 12 ביקורות שרובן לא אוהדות. סקרי דעת קהל שנערכו על ידי "CinemaScore" דרגו את הסרט כ-"A-", בטווח ציונים בין "A+" ל-"F", בעוד סקרים שנערכו על ידי "PostTrak" התקבלו 58% של ביקורות חיוביות, כאשר 27% מתוכם ציינו שהם לחלוטין ימליצו על הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]