ערן פיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערן פיין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 בינואר 1968 (בן 56)
הרצליה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערן פיין (נולד ב-15 בינואר 1968) הוא יוצר, במאי, תסריטאי, ממציא ויזם ישראלי. ידוע בעיקר בזכות עבודות הטלוויזיה שלו: ״הרצועה״ (בתור יוצר ועורך ראשי); ״אחורי החדשות״ (בתור יוצר ועורך ראשי); ״עם סגולה״ (בתור יוצא ועורך ראשי) ועוד. כמו כן, הקים וניהל מגוון חברות היי-טק, שחלקן נמכרו לתאגידים בין-לאומיים, והיום הוא מכהן כמנכ״ל ושותף בחברת הסייבר ״NanoLock Security״. בשנים האחרונות, פיין כותב ומגיש פינה בגלי צה״ל וכותב קטעים קומיים עבור קומיקאים ישראליים כגון יאיר ניצני ויעל לבנטל. בעברו, ערן ייעץ למרכז הננו-טכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב, וכן של אוניברסיטת צינגהואה שבבייג׳ינג.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיין נולד בהרצליה ובין השנים 1986–1989 למד ערן קולנוע בבית הספר ״בית צבי״, שם זכה שלוש פעמים ברציפות במלגת הצטיינות של קרן שרת, וביים בסרט הגמר שלו את הסרט הקצר ״ברברים״, המבוסס על ספרו של ג׳.מ קוטזי ״מחכים לברברים״.[1]

קריירה בתעשיית הבידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד לאחר לימודיו, ביים ערן וידאו קליפ עבור השיר ״משחק של דמעות״ של להקת ״נקמת הטרקטור״. הקליפ זכה לתשבחות, והוביל את ערן לקריירה משגשגת בתחום הפרסומות. בין הפרסומות שביים: "IBM", מוצרי "AHAVA" מים המלח, בזק, קודאק ועוד. פרסומת שביים עבור חברת ״פליק״ זכתה בפרס בפסטיבל חיפה. כמו כן, תשדיר שירות שביים עבור המשרד להגנת הסביבה זכה בפרס בפסטיבל ניו-יורק.

בין השנים 2003–2005 ערן יצר, כתב והיה העורך הראשי של העונה השנייה של התוכנית ״אחורי החדשות״ בכיכובו של יאיר ניצני ששודרה בערוץ 10. לאחר מכן, ערן זכה להצלחה עם התכנית ״הרצועה״. התכנית, אותה יצר והיה העורך הראשי שלה במשך 197 פרקים וזכתה לאהדת המבקרים והצופים, ונחשבה פורצת דרך בתחום הטלוויזיה. בתוכנית עבד ערן יחד עם קומיקאים ושחקנים מהשורה הראשונה, כגון ליאור אשכנזי, יובל סמו, אורי גוטליב, נתי קלוגר והתסריטאי עוזי וייל.

לאחר מכן, יצר ערן את התכנית ״גם להם מגיע״ ששודרה בערוץ 10, שזכתה לביקורות מעורבות והורדה לאחר עונה אחת. כמו כן, ערן היה העורך הראשי בסדרה המצליחה ״אולי הפעם״ ש-100 פרקיה שודרה ב״יס״.

ערן חזר לטלוויזיה בשנת 2011 כעורך הראשי ואחד מיוצריה של הקומדיה ״עם סגולה״, בה כיכבה שלישיית ״מה קשור״, וששודרה ב"קשת".

היום, ערן מגיש פינה קומית בגלי צה״ל, וכותב תכנים קומיים להנאתו.

קריירה בתעשיית ההיי-טק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערן הקים את החברות ״On-Eden״, אשר נמכרה בשנת 1999 ו-״Mobile Spear״ שפעלה בין השנים 2000–2007. בנוסף, ערן הקים את החברה "Oree״ - שהייתה חלוצת טכנולוגיית התאורה המשטחית. כמו כן, ערן היה חתום על הפטנטים הראשונים של החברה. לאחר מכירתה של החברה, ערן ישב בוועדה המייעצת של החברה הישראלית "Cimagine״ שנמכרה אף היא לחברת "Snap״.

בשנת 2017, ערן ושותפיו שלמה אורן ז״ל וארז קריינר הקימו את החברה "NanoLock Security״, חברה אותה ערן מנהל כיום. החברה זכתה להכרה עולמית בעקבות שורה של פרסי חדשנות שהוענקו לה.

בשנת 2020, ערן זכה בהוקרה אישית, שכן הוענק לו פרס ״Personality of the Year״ במסגרת "American Cyber Awards״.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערן מתגורר כיום בתל אביב, יחד עם אשתו עורכת הווידאו לימור פיין, ושני ילדיהם איילה ותומר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רחל נאמן, מצוקות, חדשות, 26 באוקטובר 1989