פורטל:דואר ובולאות/החודש בהיסטוריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שנה אירועי חודש אפריל
1633 - תומאס וית'רינגס (אנ'), המנהל הממונה על הדואר האנגלי לשטחים הזרים, הודיע למזכיר המדינה סר ג'ון קוק על קו מרכבות הדואר החדש שייסד בית תורן וטקסיס (גר') מאנטוורפן לקאלה. וית'רינגס דרש להקים קו דומה בין לונדון ודובר, על מנת לאפשר את רציפות הקו ולחבר את אנגליה אל בירות אירופה. הדרישה נענתה בחיוב, ומרכבות הדואר פעלו יום ולילה בין לונדון ודובר. הקו תוכנן כך שדברי הדואר יגיעו לנמל דובר בשעות האור, וניתן יהיה להעמיס אותם מיד על ספינת הדואר המפליגה לנמל קאלה. השימוש בקו הדואר החדש היה זמין גם לציבור הרחב.
הסבר
1713 - אדמונד דומר (אנ') נפטר בבית הכלא לפושטי רגל בלונדון בעקבות כישלון קו ספינות הדואר שהקים במטרה לקשר בין בריטניה לאיי הודו המערביים.
1894 - המושבה הצרפתית סנט מארי דה מדגסקר (אנ'), ששכנה על אי קטן בחופה המזרחי של מדגסקר, הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה. בולים אלו שימשו על שנת 1896, והוחלפו בבולי האי מדגסקר.
1897 - פורטוגל הנפיקה בולים לשימוש במושבותיה שבאפריקה.
1897 - צרפת חכרה מסין את נמל גְוַנְגְג'וּ (אנ') והאזור שסביבו. בוליה הראשונים של גונגג'ו הונפקו בשנת 1906. העיר חזרה לשליטת סין במהלך מלחמת העולם השנייה, בפברואר 1943.
1919 - הבולים שהונפקו עבור איי קוק נשאו את השם של ררוטונגה (Rarotonga), האי הגדול ביותר בקבוצת האיים. נוהג זה נמשך עד 16 במרץ 1932.
1919 - תוניס תחת חסות צרפתית (אנ') הנפיקה את בול דואר האוויר הראשון שלה.
1923 - הפדרציה של עבר הקווקז הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה.
1926 - סוריה הנפיקה את בולי הצדקה הראשונים שלה. ההכנסה ממכירת בולים אלו הוקדשה לשיקום פליטי המרד הדרוזי.
1950 - דואר קנדה פתח בית דואר ביישוב אלרט שבצפון האי אלסמיר. היישוב נמצא במרחק 817 ק"מ בלבד מן הקוטב הצפוני, ובית הדואר שנפתח בו ידוע כבית הדואר הצפוני ביותר בעולם.
1980 - זימבבואה התקבלה כחברה באיגוד הדואר העולמי.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]