פורטל:קומיקס/כותב קומיקס נבחר/6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נעה כ"ץ (נולדה ב-19 באוגוסט 1991) היא קומיקסאית, מאיירת ומעצבת גרפית ישראלית. מלבד היותה קומיקסאית, היא גם חובבת ציפורים מושבעת, מה שהוביל אותה ליצירת הספר ספר הציפורים, שהיה להצלחה כבירה הן במהדורה המודפסת והן ברצועות הראשונות שפורסמו ברשת. הספר מיקם אותה כאחת מציירי הקומיקס המשפיעים בישראל, ועשרות מבקרי קומיקס שיבחו את עבודותיה.

ספרה הראשון היה "4", שהיה אף הוא להצלחה עצומה. הספר היה במקור פרויקט הגמר שלה לבית הספר לאומנויות בצלאל, בדומה לספרי קומיקס אחרים כמו צו 8 של גלעד סליקטר או טרנקילו (קומיקס) של ארז צדוק. ספרה השני היה ספר הציפורים, שהחל בתור רצועות קומיקס שפרסמה ברשת ועד מהרה הפכו לויראלים. הרצועות זכו למאות ואלפי לייקים ושיתופים, ובעקבות ההצלחה של רצועת הקומיקס החליטה כ"ץ לאגד את כל סיפורי הציפורים לספר. קמפיין מימון ההמון שפתחה לצורך הוצאת הספר הגיע ליעד הגיוס בתוך פחות משלוש שעות.

משנת 2017, כ"ץ מפיקה את פסטיבל האיור והקומיקס בנחלת בנימין יחד עם רחל צאירי.

כ"ץ מאיירת לעיתונות ולמגזינים, ביניהם איורים למגזין ליברל ולמוספים השונים של קבוצת ידיעות אחרונות: 7 ימים, 7 לילות, מסלול, זמנים מודרניים, בלייזר ועוד. כ"ץ נהגה לכתוב מדור קומיקס חודשי בבלייזר גרסת הפרינט אשר צויר גם הוא בשחור-לבן-צהוב, בדומה לספרה איה 50. וכן מדור קומיקס שבועי בענייני מדע באתר מכון דוידסון לחינוך מדעי.