פיקוד החלל של גרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיקוד החלל של גרמניה
Weltraumkommando der Bundeswehr
מידע כללי
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט גרמניהגרמניה גרמניה
משרד אחראי משרד ההגנה של גרמניה
סוכנות אם לופטוואפה ובונדסוור
תאריך הקמה 5 באפריל 2022
מטה מרכזי אידם עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיקוד החלל של גרמניה, רשמית פיקוד החלל של הצבא הפדרליגרמנית: Weltraumkommando der Bundeswehr, בראשי תיבות: WRKdoBw) הוא גוף פיקודי של הלופטוואפה שבסיסו באודם וכפוף לפיקוד חיל האוויר. הקמתו הושלמה באפריל 2023 והוא פועל בצמוד למרכז למבצעי אוויר וחלל של הבונדסוור.

הפיקוד נועד לאגד את כל הפעילויות הקשורות לחלל של הבונדסוור, מתוך כוונה לתכנן ולבצע פעולות הגנה בחלל. המשימה העיקרית היא לנטר ולהגן על שבעת הלוויינים של הצבא לצורך תקשורת וסיור (כולל מערכות כמו SATCOMBw או SAR-Lupe; מאז 2022 SARah) מפני נזק שנגרם על ידי פסולת חלל או כלי נשק. בין היתר משמש מכ"ם תצפית החלל TIRA של הצבא הגרמני למטרה זו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצו להקמת הפיקוד נחתם ב-13 ביולי 2021 על ידי שרת ההגנה הפדרלית, אנגרט קראמפ-קארנבאואר. הוא נוצר מתוך המרכז למבצעי אוויר וחלל, שהוקם רק ב-21 בספטמבר 2020.

העבודות להקמת הפיקוד החלו בשנת 2022 ובסוף שנת 2022 מצבת כח האדם עמדה על 90 איש. עד שנת 2027 צפוי מספר זה לעלות ל-220. בפיקוד מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם מרחב הסייבר והמידע וכן עם המרכז הגרמני לתעופה וחלל ומרכז המודעות למצב החלל, שבעבר היה חלק מהמרכז למבצעי אוויר וחלל שולב בתוך הפיקוד החדש.

טקס חניכת מטה הארגון בפאולסברג, אודם, נערך ב-5 באפריל 2023.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של פיקוד החלל של גרמניה (בגרמנית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]