פרה פרנקלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרה פרנקלין
Farrah Franklin
לידה 3 במאי 1981 (בת 42)
דה מוין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה פרה לארון פרנקלין[1]
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה R&B עכשווי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.missfarrah.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרה פרנקליןאנגלית: Farrah Franklin; נולדה ב-3 במאי 1981) היא זמרת R&B אמריקאית, שהייתה לתקופה קצרה חברה בלהקה דסטיניז צ'יילד. יחד עם מישל ויליאמס החליפה את לטבייה רוברסון ולטויה לאקט, שפרשו מהלהקה עקב סכסוכים משפטיים עם מנהלה.[2][3] לפני שעזבה השתתפה במשך כמה חודשים בכתיבת השיר "Independent Women Part I", שירה היחידי של פרנקלין בלהקה. לאחר פרישתה הגיע השיר למקום הראשון בבילבורד הוט 100 במשך אחד-עשר שבועות רצופים.[4][5]

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנקלין נולדה בדה מוין, בירת איווה, וגדלה בפרזנו שבקליפורניה. כיוון שלא פגשה את אביה הביולוגי, רודני אלן הרד, היא מחשיבה את לורנס בוהנון כאבא שלה. פרנקלין החלה לשיר בגיל שנתיים, בהשראת בוהנון, שניגן בגיטרה בס בלהקות מקומיות. הייתה לה גם תשוקה למשחק ולריקוד: בגיל שמונה, הופיעה בהצגות באודיטוריום הזיכרון של פרזנו. בנוסף, הייתה פרנקלין חברה במקהלת הקונצרטים בבית הספר התיכון המרכזי. בגיל 15 עזבה את פרזנו לטובת קידום הקריירה שלה, ועברה ללוס אנג'לס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1999–2000: דסטיניז צ'יילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999, בזמן שהתגוררה בלוס אנג'לס, הקליטה קולות רקע לשיר "Bills, Bills, Bills" של הדסטניז צ'יילד. באותה תקופה הייתה חברה בלהקה בשם "ג'יין דו", שהייתה בתהליכי פירוק. ב-14 בדצמבר איימו לאקט ורוברסון בפני מנהל הלהקה על כוונתן לעזוב אותה בטענה שהוא שמר לעצמו נתח גבוה מדי מרווחיה של הדסטיניז צ'יילד והעדיף את נואלס ורולנד על פניהן.[6] על-אף שלא התכוונו מעולם לעזוב את הקבוצה גילו רוברסון ולאקט, שבווידאו קליפ של "Say My Name" (הסינגל השלישי מ-The Writing's on the Wall), הן הוחלפו על ידי שתי בנות אחרות. לפני הקרנת הבכורה של הקליפ הכריזה ביונסה ב-TRL כי לאקט ורוברסון החליטו לעזוב את הקבוצה, ואת מקומן תפסו מישל ויליאמס ופרנקלין.

שישה חודשים לאחר הצטרפותה החליטה פרנקלין לעזוב את הקבוצה. שלוש הבנות שנותרו, ויליאמס, ביונסה ורולנד, טענו שעזיבתה נבעה מתחושות ההחמצה של הופעות הקידום והקונצרטים שבוטלו בעקבות הסכסוך המשפטי. ויליאמס הוסיפה וטענה כי פרנקלין לא יכלה להתמודד עם הלחץ שהופעל עליהן. פרנקלין, לעומת זאת, חשפה כי הסיבה לעזיבתה היא התשובות השליליות שקיבלה לאחר שניסתה להוביל כמה מהלכים אסטרטגיים לטובת הצלחת הדסטיניז צ'יילד.

2001–הווה: קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שעזבה את דסטניז צ'יילד החלה פרנקלין להתמד בפיתוח קריירת הסולו שלה. בין השנים 2002–2003 הייתה חתומה בחברת התקליטים פו ריל, ם היא הקליטה שיר בשם "Get at Me" עם מתוד מאן. לאחר מכן הוחתמה בחברה אחרת, שהתפרקה בשנת 2005. בשנת 2006 הופיעה בפרק בסדרה "All of Us". היא צילמה וביימה סרט מתח עצמאי בשם "Eyes of Darkness", בו הופיע גם הראפר יאיו פלוני.

בינואר 2007 הופיעה עם חברותיה של הדסטיניז צ'יילד ב-E!, בסרט שתיעד את חוויותיהן. פרנקלין התעקשה שההנהלה התעלמה ממנה והתעלמה ממנה במהלך פגישות כששאלה שאלות לגבי הניכויים האדירים בתלושי השכר של הקבוצה. היא הוציאה סינגל בשם "Lollipop" ב-2008.

בשנת 2014 עברה פרנקלין מלוס אנג'לס לאטלנטה, בתקווה להתחיל מחדש את הקריירה שלה במוזיקה. היא הוציאה סינגל שיווקי בשם "Magic N Makeup" ב-15 בספטמבר 2015. הקליפ שלו פורסם דרך ערוץ היוטיוב הרשמי שלה ב-24 בספטמבר 2015. בשנת 2016 הוציאה שיר בשם "Over". בשנת 2018 הופיעה עם הזמר לאקי הרמון בשיר "Build Me Up".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Destiny's Child Memorabilia Selling for $50,000 Because Farrah Franklin Lost Her Storage Unit". 18 באוגוסט 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Zimmerman, Amy (5 ביוני 2016). "The Sad Downfall of Farrah Franklin, Destiny's Forgotten Child". The Daily Beast (באנגלית). נבדק ב-16 ביוני 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "See Ex-Destiny's Child Singer Farrah Franklin's Mugshot!". Us Weekly (באנגלית אמריקאית). 21 ביולי 2014. נבדק ב-16 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ wemissmusic (14 בספטמבר 2021). "21st Anniversary of Destiny's Child's 'Independent Women'". WE MISS MUSIC (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-16 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "5 reasons why 'Independent Women' is Destiny's Child's weirdest song". splinternews.com. נבדק ב-16 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Vibe - Feb 2001 (באנגלית). Vibe. בפברואר 2001. pp. 79, 80. {{cite book}}: (עזרה)