פרנקלין ובאש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנקלין ובאש
Franklin & Bash
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה קומית
יוצרים קווין פולס
שחקנים ברקין מאייר
מארק פול גוסלאר
דנה דייוויס
גרסיל ביאוויס
קומאיל ננג'יאני
מלקולם מקדואל
ריד דיימונד
הת'ר לוקליר
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 40
הפקה
חברת הפקה סרטי סוני עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור רשת TNT
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 1 ביוני 201122 באוקטובר 2014
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנקלין ובאשאנגלית: Franklin & Bash) היא סדרת דרמה קומית אמריקאית הנוצרה על ידי קווין פולס. הסדרה שמספרת על שני עורכי דין צעירים המתחילים לעבוד בחברה משפטית ונתקלים במקרים שונים, משודרת בערוץ E4 הבריטי וברשת TNT בארצות הברית. הסדרה החלה את שידוריה ב-1 ביוני 2011. ב-17 באוקטובר 2013 חודשה הסדרה לעונה רביעית. ב-11 בנובמבר 2014 בוטלה הסדרה לאחר 4 עונות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1-10 (10 פרקים). החלה ב-1 ביוני 2011 והסתיימה ב-3 באוגוסט 2011.

הסדרה מתחילה לאחר משפט של ג'רארד פרנקלין ופיטר באש כאשר הם נתקלים בסטנטון שמבקש מהם לעבוד בחברה שלו משום שהם מזכירים לו את התעוזה שהייתה לו בצעירותו. השניים מקבלים את המשרה ומביאים יחד איתם את כרמן ופינדר. השניים מקבלים מקרה של אישה (נטלי זי) שמואשמת ברצח בעלה על ידי קיום יחסי מין מעבר למידה, השניים מנצחים במשפט ומקבלים את ההכרה שלהם כעורכי דין רציניים בחברה. פיטר מייצג יריב של ג'רארד מימי הקולג' והשניים רואים אותו באור שונה. לאחר מכן פיטר ובאש מקבלים עליהם מקרה בו מגלה פרנקלין שעליו להתמודד בבית המשפט מול אביו איתו הוא לא מסתדר. לאחר מכן, במשפט של פרנקלין ובאש השניים מואשמים על ידי השופטת סטארג'ס בביזוי בית המשפט לאחר ששיחקו עם חרב אור, אך במקום להישלח למעצר שם הם מפיצים את כרטיסי הביקור שלהם שולחת אותם השופטת למעצר בית. השניים נאלצים לעבוד מהבית ומגינים על אחייניתו של סטנטון שהגיעה לביקור מאנגליה ונעצרה על אחזקת מריחואנה. בן זוגה מהעבר של כרמן (ליאונרד רוברטס) מסבך אותה כאשר הוא משאיר תיק עם כסף בביתה ובכך מפר את תנאי השחרור שלה. בסוף העונה ג'ייני מבקשת במיוחד את עזרתם של פיטר וג'רארד כדי לעזור לארוסה החדש (ג'יימס ואן דר ביק) שנקלע לצרות משפטיות במהלך מסיבת הרווקים שלו. לאחר מכן נאלצים פיטר, ג'רארד ודמיאן לשתף פעולה כדי לזכות את סטנטון מאשמת רצח שבמקביל מנסה מנהלת סניף ניו יורק להשתלט על החברה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 11-20 (10 פרקים). החלה ב-5 ביוני 2012 והסתיימה ב-14 באוגוסט 2012.

העונה נפתחת עם מינויים של פרנקלין ובאש לשותפים בחברה. פינדר נעזר בכרמן על מנת להתגבר על פחדיו. פיטר מתחיל לצאת עם וונדי, שוטרת אשר היו מעורבים במשפט נגדה. ג'רארד מואשם בביזיון בית המשפט ומקבל עבודות שירות בתור שופט בבית משפט לעבירות קטנות. פיטר וונדי נפרדים ובמקביל ג'יין ופיטר שוכבים מספר פעמים אך עדיין לא מסדירים את בעיותיהם. ג'רארד שוב נאבק במשפט מול אביו. דמיאן מייצג חבר מעברו וממשיך בניסיונו להתמנות לשופט. לקוחה מהעבר טוענת ששוחדה על ידי פיטר וג'רארד וחקירה נפתחת נגדם. לאחר זיכויים מהאשמות ג'רארד מתחיל לצאת עם אמילי החוקרת מהמשרד בניו יורק. אביו של ג'רארד מנסה לקנות את החברה של אינפילד. בסוף העונה פיטר מושעה מעריכת דין כאשר הם ניצבים לפני תיק חשוב המערב סנטור מדיני. הם מצליחים להציל את מרוצו של הסנטור בבחירות ולבטל את רכישת החברה ובכך להציל את משרותיהם של כל העובדים. אמילי מפוטרת מהמשרד בניו יורק וג'רארד מציע לה להישאר לגור איתו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 21-30 (10 פרקים). החלה את שידוריה ב-19 ביוני 2013 והסתיימה ב-14 באוגוסט 2013.

העונה נפתחת עם הופעתם של פרנקלין ובאש בטלוויזיה בדיון נגד עורכת הדין האגדית רייצ'ל קינג. לאחר מכן הם מגלים שהיא הפכה לשותפה בחברה שעכשיו נקראת "אינפלד דניאלס וקינג". סרטון אוננות של דמיאן דולף לרשת. פינדר שורף בטעות את הבית וסטנטון קונה עבור פיטר ובאש בית על החוף. אמו של פיטר נעצרת באשמת זנות והשניים מטפלים בתיק.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 31-40 (10 פרקים). החלה את שידוריה ב-13 באוגוסט 2014 והסתיימה ב-22 באוקטובר 2014.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'רארד פרנקלין (ברקין מאייר) - עורך דין מתחכם ובטוח בעצמו. ילד מסיבות ובנו של עורך דין מפורסם. לאחר מכן מתגלה כי שמו האמצעי הוא אלמו שעובר בדורות במשפחתו.
  • פיטר באש (מארק פול גוסלאר) - חברו הטוב ביותר של פרנקלין ושותפו בעבודה. באש הוא הבוגר בין השניים שתמיד חושב קדימה אך בדומה לפרנקלין גם הוא אוהב לחגוג. לבאש עדיין יש רגשות כלפי חברתו לשעבר ג'ייני.
  • סטנטון אינפלד (מלקולם מקדואל) - שותף בכיר בחברה המשפטית "אינפלד-דניאלס". לאחר שהוא רואה את הטכניקה המשפטית של השניים הוא מחליט לשכור אותם לעבוד אצלו בחברה.
  • כרמן פיליפס (דנה דייוויס) - עובדת יחד עם פרנקלין ובאש בתור חוקרת פרטית של המקרים המשפטיים שלהם. ישבה בכלא בעבר.
  • דמיאן קארפ (ריד דיימונד) - עורך דין שעובד בחברת "אינפלד-דניאלס" ואחיינו של סטנטון. מקנא בפרנקלין ובאש וחולם להתמנה לשופט.
  • האנה לינדן (גרסיל ביאוויס) - שותפה בכירה בחברת "אינפלד-דניאלס". יצאה בעבר עם דמיאן. סטנטון רואה בה את מחליפתו כאשר יפרוש. בעברה שירתה בצי האמריקני.
  • רייצל קינג (הת'ר לוקליר) - שותפה בחברה בה עובדים פרנקלין ובאש אשר הגיע ממשרד החברה בניו יורק. עם הצטרפותה משתנה שם החברה ל"אינפלד, דניאלס וקינג".

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ייני רוס (קלייר קופי) - העוזרת של התובע המחוזי וחברתו לשעבר של באש.
  • אלמו לאונרד פרנקלין (בו ברידג'ס) - אביו של ג'רארד ועורך דין ידוע.
  • השופטת סטארג'ס (קאתי נג'ימי) - שופטת קשוחה שאינה מחבבת את צמד עורכי הדין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]