קאט דלונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קאט דלונה
לידה 17 בנובמבר 1987 (בת 36)
הברונקס, ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה Kathleen Emperatriz DeLuna עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
מקום לימודים תיכון לאמנויות ניוארק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רית'ם אנד בלוז, פופ, דאנס-פופ
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אפיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.katdelunamusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קטלין אמפרטריז "קאט" דלונהאנגלית: Kathleen Emperatriz "Kat" DeLuna, נולדה ב-17 בנובמבר 1987) היא זמרת פופ אמריקאית-דומיניקנית. היא ידועה בגלל קול הסופרן הייחודי שלה.

ילדותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דלונה נולדה בברונקס בניו יורק להורים ממוצא דומיניקני ובגיל צעיר עברה משפחתה לרפובליקה הדומיניקנית. בגיל 12 החלה להופיע ובגיל 14 חזרה משפחתה לניוארק, ארצות הברית. במהלך לימודיה בתיכון הקימה עם כמה חברים הרכב מוזיקלי בשם "Coquette". זמרות שהשפיעו על סגנונה המוזיקלי היו בילי הולידיי ואריתה פרנקלין. בגיל 15 השתתפה בתחרות כישרונות בחסות קוקה קולה שם זכתה במקום הראשון עם השיר "I Will Always Love You". בשנת 2006 החליטה דלונה לפתוח בקריירת סולו והוחתמה על ידי חברת ההקלטות אפיק רקורדס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007-2008: אלבום בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר חתימתה על חוזה עם חברת אפיק רקורדס החלה דלונה לעבוד עם מפיקים מוזיקליים כמו רד וואן, איתו עבדה על מרבית השירים מאלבום הבכורה שלה. ב-15 במאי 2007 הוציאה דלונה את הסינגל הראשון שלה "Whine Up" שיצא גם באנגלית וגם בספרדית. השיר הגיע לראשי המצעדים באירופה, קנדה וארצות הברית. ב-7 באוגוסט 2007 הוציא דלונה את אלבום הבכורה שלה שנקרא "9 Lives", עד היום האלבום נמכר במלמעלה מ-200 אלף עותקים. ב-28 באוגוסט יצא הסינגל השני מהאלבום שנקרא "Am I Dreaming". ב-11 בספטמבר יצא שיתוף פעולה של דלונה עם הזמר אומריון בשיר "Cut Off Time". ב-5 בפברואר יצא הסינגל השלישי, "Run the Show" שהיה דואט עם באסטה ריימס בגרסה האמריקאית ודואט עם דון עומר בגרסה הספרדית. השיר נחשב ללהיט הכי גדול של דלונה עד היום ולאחר יציאתו יצא האלבום שוב בחברת התקליטים של הזמר אייקון. ב-8 באוקטובר יצא שיתוף פעולה של דלונה עם דארין בשיר "Breathing Your Love". בספטמבר 2008 ביצעה דלונה את המנון ארצות הברית במשחק של פילדלפיה איגלס נגד דאלאס קאובויס. הסינגל הרביעי והאחרון מהאלבום היה "In the End" שיצא ב-30 באוקטובר 2008.

2009-2011: אלבום שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאט דלונה, 2009

ב-22 בינואר 2009 יצא דואט של דלונה עם ליל ויין בשיר "Unstoppable" שנכנס לפסקול הסרט וידויים של שופהוליק. במאי 2009 הוציאה דלונה את "Dance Bailalo" שהיה סינגל דיגיטלי לקידום האלבום. בפברואר 2010 השתתפה דלונה בגרסה הספרדית לשיר "We Are the World" לצידם של אמנים כמו פאולינה רוביו, טליה, בלינדה וצ'איאן ועוד אחרים. ב-16 באפריל 2010 יצא הסינגל השני מהאלבום היה "Push Push" יחד עם אייקון. במהלך סיבוב הופעות אליו יצאה דלונה ברחבי אירופה חתמה דלונה על חוזה הקלטות עם חברת יוניברסל מיוזיק גרופ. ב-22 באוקטובר יצא הסינגל השלישי שהיה "Party O'Clock". אלבומה השני של דלונה שנקרא "Inside Out" יצא ב-5 בנובמבר 2010 ולא זכה להצלחה כמו קודמו. ב-22 בפברואר 2011 יצא הסינגל הרביעי מהאלבום שהיה "Dancing Tonight". הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום היה "Drop It Low" שיצא ב-10 במאי.

2012-הווה: אלבום שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 ביולי 2012 הוציאה דלונה את השיר "Sobredosis" שהיה שיתוף פעולה עם הזמר הספרדי אל קאטה. ב-21 באוגוסט יצא הסינגל "Wanna See U Dance". בפברואר 2013 יצא שיתוף פעולה של דלונה יחד עם התקליטן יאס קרטר בשיר "Wild Girl". אלבומה השלישי של דולונה נקרא "ViVa Out Loud" ועתיד לצאת בסוף שנת 2013.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דלונה נמצאת במערכת יחסים עם ג'סי קורן, מנהל חברת "dGi".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קאט דלונה בוויקישיתוף