קווין פאבריי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין פאבריי
קווין פאבגיי, כפי שהיא מופיעה בעונה השישית
קווין פאבגיי, כפי שהיא מופיעה בעונה השישית
תוכנית טלוויזיה Glee
הופעה ראשונה עונה 1, פרק 1 "פיילוט"
הופעה אחרונה עונה 6, פרק 13 "חלומות מתגשמים"
יוצרים ראיין מרפי
בארד פלצ'וק
איאן ברנן
גילום הדמות דיאנה אגרון
מידע
שם אמיתי לוסי "קווין" פאבגיי
כינויים "Q" (על ידי סו)
מין נקבה
מקצוע תלמידה בתיכון מקינלי (עונות 1-3)
סטודנטית באוניברסיטת ייל (עונות 4–6)
נטייה ביסקסואלית
מומחיות עידוד
דת נצרות קתולית
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה הורים: מר וגברת פאבריי
בן זוג: נוח פאקרמן
בת: בת' קורקורן
חברים פין הדסון
סאם אוונס
סנטנה לופז
בריטני פירס
רייצ'ל ברי
מרסדס ג'ונס
קורט האמל
בליין אנדרסון
מייק צ'אנג
טינה כהן-צ'אנג
ארטי אברמס
אויבים רייצ'ל ברי (עונות 1-2)
ווקאל אדרנלין
הוורבלרס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוסי קווין פאברייאנגלית: Lucy Quinn Fabray) היא דמות בדיונית מסדרת הטלוויזיה האמריקאית, Glee, שמגולמת על ידי השחקנית דיאנה אגרון. קווין היא אחת מהדמויות הראשיות בסדרה עד לעונה הרביעית. בעונה הרביעית היא הופכת לדמות משנית, ובעונה החמישית והשישית היא מופיעה בתפקיד אורח, והיא אחת מחברי "כיוונים חדשים" המקוריים.

קווין היא הדמות האחרונה שפותחה על ידי ראיין מרפי, ודמותה היא אחת מהדמויות שעוברות שינויים קיצוניים במהלך שלוש העונות הראשונות. במהלך העונה הראשונה, קווין נכנסת להריון לכאורה מפין, בן זוגה במהלך העונה, אך למעשה מתברר שהאבא האמיתי הוא נוח פאקרמן, מה שגורם למאמנת סו סילבסטר להעיף אותה מהמעודדות. לאורך כל העונה הראשונה, דמותה מתבגרת ונעשית יותר אחראית ואמפתית כלפי החברים האחרים ב"כיוונים חדשים", וזאת בעיקר בגלל הריונה. בסוף העונה, קווין יולדת את בתה והיא ונוח מחליטים לקרוא לה בת', ולאחר מכן היא מוסרת את בת' דרך אימוץ לשלבי קורקורן, אימה הביולוגית של רייצ'ל ברי. בעונה השנייה, קווין חוזרת להיות המעודדת הראשית, אך לאחר כשמבינה שלסו לא אכפת מהביטחון שלה ושל בריטני וסנטנה, היא פורשת פעם נוספת מהמעודדות. במקביל, היא מתחילה לצאת עם סאם אוונס, תלמיד חדש שהצטרף ל"כיוונים חדשים", אך לאחר מכן נפרדת ממנו והיא חוזרת פעם נוספת לפין, מציתה מחדש את היריבות שלה עם רייצ'ל. בעונה השלישית, קווין מעוניינת לקבל מחדש את בתה, בת', ומנסה לחבל בכישורי ההורות של שלבי, אך פורשת לאחר שמבינה ששלבי תהיה אמא הרבה יותר טובה ממנה לבת'. בדרכה לטקס החתונה של פין ורייצ'ל, היא נקלעת לתאונת דרכים קטלנית, מה שגורם אצלה לשיתוק בעמוד השדרה ומחייב אותה להתנייד עם כיסא גלגלים כמו ארטי, אך בסוף העונה היא חוזרת ללכת.

תפקידה של אגרון בתור קווין זיכה אותה במועמדות לפרס בחירת הנוער ל-"Breakout Female Star" ולפרס "Screen Actors Guild"[1]. דמותה תוארה בתחילה על ידי אגרון כ"האויבת האולטימטיבית של רייצ'ל" וכ"הילדה הכי רעה בתיכון".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין היא המעודדת הראשית של קבוצת המעודדות בתיכון מקינלי, בהדרכתה של סו סילבסטר (ג'יין לינץ'). קווין באה ממשפחה נוצרית קתולית, והיא למעשה הנשיאה של מועדון הפרישות. כאשר בן זוגה של קווין, פין הדסון (קורי מונטית') מצטרף ל"כיוונים חדשים", היא דואגת שהוא יעזוב אותה לטובת רייצ'ל ברי (ליאה מישל), ומצטרפת ל"כיוונים חדשים" בעצמה יחד עם חברותיה הטובות ביותר: סנטנה ובריטני. סו מנצלת את זה ומגייסת את שלושתן כדי לעזור לה להרוס את "כיוונים חדשים" מבפנים.

בהמשך העונה, קווין מגלה שהיא בהריון, ומשכנעת את פין שהוא האבא, אף על פי שהם אף פעם לא שכבו. למעשה, אביה האמיתי של התינוקת ברחמה הוא החבר הטוב ביותר של פין, נוח פאקרמן, שמציע לתמוך בקווין ובתינוקת, אבל קווין דוחה אותו מפני חוסר האחריות שלו. קווין מחליטה למסור לאימוץ את התינוקת, ומסכימה לתת אותו לטרי, אשתו של מדריך "כיוונים חדשים", מר שוסטר, שאינו יודע שטרי זייפה את ההריון שלה. כאשר ההריון של קווין מתגלה, סו מעיפה אותה המעודדות והפופולריות שלה יורדת בצורה דרסטית, ההורים שלה מגרשים אותה מהבית והיא עוברת לגור עם פין ואמו. היא מחליטה לשמור את התינוקת, ונותנת לפאק הזדמנות להוכיח את עצמו, אך נכשל בכך ולכן היא חוזרת להחלטה למסור את התינוקת לטרי. קווין מכריחה את סו לאפשר לה לחזור למעודדות בשביל תמונות המחזור, אבל בסופו של דבר, מעדיפה להישאר עם "כיוונים חדשים", שם היא מרגישה מקובלת. בסוף, פין לומד את האמת על אבהותה של התינוקת מרייצ'ל, נפרד מקווין ורב עם נוח. פאק מציע שוב לתמוך בה, אבל היא אומרת לו שהיא רוצה לטפל בעצמה לבד. היא עוברת לגור עם משפחתו של נוח לזמן קצר, אך לאחר שהיא מתיידדת עם מרסדס ג'ונס, היא עוברת לגור איתה. בפרק האחרון של העונה, בזמן התחרות האזורית, קווין מקבלת צירים, והיא מובהלת לבית החולים הסמוך, שם היא יולדת את בתה, שנקראת מאוחר יותר בת' על ידי קווין ונוח, ומפני שבמהלך העונה מר שוסטר גילה על הריונה המזויף של אשתו, טרי, ובעקבות כך התגרש ממנה, בת' מאומצת על ידי שלבי קורקורן, המדריכה של "אדרנלין וואקלי", המקהלה היריבה, ואימה הביולוגית של רייצ'ל.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת הלימודים החדשה, קווין חוזרת להיות המעודדת הראשית. קווין מתחילה לצאת עם חבר המקהלה החדש של "כיוונים חדשים", סם אוונס, ומאוחר יותר גם מקבלת טבעת הבטחה ממנו. כאשר סו מכריחה את קווין, סנטנה ובריטני לבחור בין המעודדות ל"כיוונים חדשים", בתחילה שלושתן בוחרות במעודדות על מנת לשמר את הפופולריות שלהן, אך מאוחר יותר משוכנעות על ידי פין שהן צריכות להיות אצל "כיוונים חדשים". מאוחר יותר, קווין בוגדת בסם עם פין, ולאחר שנודע לו על כך, סם נפרד ממנה. היא ופין חוזרים להיות יחד, והיא מתחילה קמפיין לבחירות מלך ומלכת הנשף. לורן זייזס, החברה החדשה של פאק ואחת מהמתמודדות למלכת נשף, מגלה כי שמה האמיתי של קווין הוא למעשה לוסי, ובילדותה היא סבלה מעודף משקל ונידוי חברתי, ולאחר דיאטה וניתוח אף, היא המציאה את עצמה מחדש כקווין, תוך כדי שימוש בשם האמצעי שלה. בנשף, פין נאבק עם בן זוגה של רייצ'ל, ג'סי. פין וג'סי מועפים מהנשף ומהבחירות, מה שגורם לקווין לא להיבחר למלכת הנשף, והיא מאשימה את רייצ'ל בכך. קווין סוטרת לה, אבל מיד מתחרטת על כך ומתנצלת. בסוף העונה, פין נפרד פעם נוספת מקווין כשהוא מבין שהוא עדיין מאוהב ברייצ'ל.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה, הצופים מגלים שקווין הזניחה את עצמה לגמרי במהלך הקיץ האחרון וכעת היא הצטרפה למועדון "המופקרות", ומסרבת לחזור למעודדות או ל"כיוונים חדשים". שלבי חוזרת לליימה, ומאפשרת לנוח לראות את בת', אך מונעת זאת מקווין מפני השינוי שעברה. אחרי שראתה תמונה של בת' המאושרת יחד עם נוח, קווין חוזרת לעצמה, ו"כיוונים חדשים" מקבלים אותה מחדש, אך מתברר שהיא רק מעמידה פנים כדי לקחת בת' בחזרה משלבי ולקבל עליה משמורת קבועה. נוח מספר לשלבי של הכוונות האמיתיות של קווין, מה שגורם לשלבי להרחיק את בת' ממנה. מאוחר יותר בהמשך העונה, קווין מגלה רצון ללדת תינוק שני עם נוח, אך הוא מסרב, ומנסה לנחם אותה. נוח מגלה לקווין שהוא ניהל רומן מזדמן עם שלבי, מה שנותן לקווין מניע לומר ששלבי אינה כשירה לגדל את בת', אך היא מחליטה בסוף לא לחשוף את הסוד של שלבי למענה של בת'.

בהמשך העונה, כשקווין מגלה שפין הציע לרייצ'ל נישואין, היא מייעצת לה לסרב ולהשאיר את העבר מאחוריה. קווין עושה זאת, והיא מתקבלת לאוניברסיטת ייל. עם זאת, בעקבות התחרות האזורית, קווין משנה את דעתה על הנישואין של פין ורייצ'ל ותומכת בהם. רייצ'ל מסרבת להתחיל את החתונה ללא קווין, אך קווין נקלעת לתאונת דרכים קטלנית והחתונה מתבטלת.

בעקבות תאונת הדרכים, קווין סובלת מפגיעה בעמוד השדרה, ונאלצת להתנייד באמצעות כיסא גלגלים, כמו ארטי, אך לזמן קצר. לאחר מכן, ג'ו הארט, ביקש מקווין לעזור לה ולבוא לפגישות הפיזיותרפיה שלה עד תחלים ותשוב ללכת.

לאחר שקווין וג'ו החלו להתקרב, הם החליטו שלא יהפכו לזוג בגלל האמונה של ג'ו. כאשר קווין מועמדת למלכת נשף, פין מסכים להצטרף אליה, אך מתקומם כאשר הוא מגלה שהיא מסתירה את העובדה שהיא מסוגלת ללכת לבדה כדי לזכות באהדה. כאשר קווין וסנטנה סופרות את הקולות, הן מגלות שפין זכה ולכן גם קווין, איתו. קווין מבינה שהניצחון לא משתלם עבורה, והיא וסנטנה משקרות ואומרות שהמנצחת היא רייצ'ל. ההתאוששות שלה מהתאונה מספיק מהירה כדי לאפשר לה לרקוד בתחרות הלאומית, בה "כיוונים חדשים" זוכים. לאחר מכן, בסוף העונה, קווין עוזרת לנוח לעבור מבחן שהוא צריך על מנת לסיים את הלימודים. קווין מספרת לו שעם כל מה שהם עברו, הם רק התחזקו יותר ויותר, והיא מנשקת אותו. מאוחר יותר, קווין נפרדת בפעם האחרונה מסו.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין חוזר לליימה לחג ההודיה, ומסייעת לפין להדריך את החברים החדשים של "כיוונים חדשים" ביחד עם שאר חברי המקהלה המקורית, לקראת התחרות המקומית. בתהליך ההדרכה, פין מצוות את קווין לקיטי ווילד, הגרסה הצעירה והמוקצנת שלה. קיטי, שמעריצה את קווין, משכנעת אותה שג'ייק פאקרמן, אחיו למחצה של נוח, לוחץ על מארלי לקיים איתו יחסי מין, מה שגורם לקווין להיות עוינת כלפיו, בשל הניסיון שלה עם אחיו הבכור (נוח). מאוחר יותר, סנטנה מתעמתת עם קווין כשהיא מגלה שקיטי נתנה למארלי חומר משלשל כדי לפתח את הבולימיה שלה. מאחר שקווין מנהלת רומן עם אחד מהמרצים שלה באוניברסיטת ייל, היא מאשימה את סנטנה בקנאה שלה וסוטרת לה. בהמשך העונה, קווין נוסעת לניו יורק על מנת לייעץ לרייצ'ל כשהיא מתלבטת אם להשתתף בסצנת עירום בסרט סטודנטים ב"ניאד"ה". קווין חוזרת פעם נוספת לליימה בשביל החתונה של מר שוסטר ואמה - בה אמה מקבלת רגליים קרות ובורחת. קווין וסנטנה משתכרות בבר ולאחר מכן גם שוכבות יחד, בהסכמה מלאה שזה חד פעמי.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין חוזרת לליימה פעם נוספת, עם החבר החדש שלה, ביף, לכבוד פרק ה-100 המיוחד. לאורך כל הפרק, נוח מראה סימני קנאה בזוגיות שלה איתו, מפני שהוא עדיין מאוהב בה. נוח מגלה שקווין משקרת לביף מפני שהיא עדיין לא רוצה שהוא יידע על עברה, והוא משכנע אותה לספר לו את האמת. קווין מספרת לביף את האמת, וזה האחרון מגיב בצורה גועלית ומעליב אותה, מה שגורם למאבק בין נוח לביף, וקווין נפרדת מביף. נוח וקווין מדברים על מערכת היחסים המשותפת ביניהם, וכשהם מבינים שהם עדיין מאוהבים אחד בשנייה ולמעשה מעולם לא יצאו יחד, הם מתחילים להיות זוג.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין, יחד עם בוגרי "כיוונים חדשים", חוזרת לליימה בפעם האחרונה בפרק "השיבה הביתה", כדי לעזור לרייצ'ל וקורט לבנות מחדש את "כיוונים חדשים". קווין, סנטנה, ובריטני מנסות לגייס חברים חדשים, אך מצליחות לגייס רק את התאומים מייסון ומדיסון, כאשר חברת "כיוונים חדשים" לשעבר, קיטי ויילד, שהייתה החברה היחידה שסו לא העיפה, מודיעה שהיא לא תחזור מפני שארטי זרק אותה כשהוא עבר לניו יורק. לאחר מכן, יחד עם טינה, קווין עוזרת לבקי לשכנע את החבר החדש שלה שהיא הייתה בכל מועדון של תיכון מקינלי, אך עם זאת, היא, טינה, סו, והמאמנת רוז מופתעת כאשר הן מגלות שלחבר של בקי, דארל, אין תסמונת דאון כמו לבקי, ובכך הן מקבלות שיעור גדול כאשר הן מתעמתות איתו ומבינות שאדם עם תסמונת דאון ראוי ליחס כמו כל אחד אחר. למרות היותה החברה הטובה ביותר של סנטנה ובריטני, קווין נעדרת מסיבה לא מוסברת מהחתונה שלהן בפרק "החתונה". לא ידוע הרבה על עתידה של קווין לאחר סיום העונה, בשנת 2020 (בפרק האחרון של הסדרה), קווין חוזרת יחד עם כל חברי "כיוונים חדשים" מכל העונות לביצוע שיר הסיום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קווין פאבריי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]