קולין ורנקומב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קולין ורנקומב
Colin Vearncombe
לידה 26 במאי 1962
ליברפול, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 בינואר 2016 (בגיל 53)
Cork University Hospital, קורק, אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Colin Vearncombe עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Black עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Prescot School, אוניברסיטת ג'ון מורס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, גל חדש עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים וורנר מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.colinvearncombe.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קולין ורנקומבאנגלית: Colin Vearncombe;‏ 26 במאי 196226 בינואר 2016) המוכר יותר בשם "בלאק" (באנגלית: Black) ששימש גם כשם להקתו, היה זמר-יוצר בריטי שעיקר תהילתו בשנות ה-80 של המאה ה-20. נודע בעיקר בזכות להיטיו "Wonderful life" ו-"Sweetest smile".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון של בלאק יצא בשנת 1981 תחת השם "Human Features". אז ההרכב, תחת השם בלאק, מנה את ורנקומב עצמו כסולן ונגן, דיין גולדינג כנגן באס וחבר משותף על תקן מתופף. בעקבות הסינגל הוציאו בשנת 1982 את הסינגל "More than the Sun" בהפקה עצמאית. בשנת 1982 הצטרף ורנקומב כנגן לסיבוב הופעות של הרכב הניו וייב הבריטי Thompson Twins. שם זכה לחשיפה משמעותית. בשנת 1984 הוציא את הסינגל "Hey Presto" תחת חברת התקליטים WEA שזכה לחשיפה מחוץ לגבולות בריטניה כאשר הקליפ שליווה את הסינגל הוקרן בערוץ שידורי הלוויין Music Box והסינגל הופץ למכירה גם באוסטרליה.

בשנת 1985 הוציא ורנקומב את להיטו האירוני-מלנכולי "Wonderful life", בתחילה הסינגל הופק באופן עצמאי תחת חברת הפקות בשם "Ugly Man", אך עד מהרה חברת התקליטים A&M החתימה את ורנקומב על חוזה והגרסה המחודשת של הסינגל זכתה להכרה בינלאומית. הקליפ שליווה את הלהיט צולם בשחור לבן על רקע חוף הים סמוך לליברפול, עיר הולדתו של הזמר, על ידי ג'ררד דה-טיים שזיכה אותו בפרס בפסטיבל הסרטים של ניו-יורק בשנת 1988. סינגל נוסף בשם "Everything's Coming Up Roses" לא צלח במצעדי הפזמונים, אך "Sweetest Smile" העפיל לרשימת 10 הגדולים של המצעד הבריטי.

בשנת 1987 הוציא ורנקומב אלבום בשם "Wonderful life" שקיבץ את הסינגלים הקודמים וזכה להצלחה עולמית.

בשנים 1988 ו-1991 שחרר את האלבומים Comedy ו-Black, שנמכרו יחד במעל ל-2 מיליון עותקים ברחבי העולם. במהלך אותן שנים התחתן עם הזמרת השוודית קמילה גרייסל.

בלאק הקים את חברת התקליטים העצמאית Nero Schwartz ששמה נושא את שם הבמה שלו באיטלקית וגרמנית, תחתיה הוציא את אלבומו Are We Having Fun Yet? בשנת 1993.

בשנת 1999 חזר להוציא מספר סינגלים נוספים תחת חברת התקליטים העצמאית שלו, ב-2005 הוציא את האלבום "Between Two Churches" שמתכתב באחד משיריו עם להיטו משנת 1987 "Wonderful life" ובו ורנקומב שוזר את השאלה האירונית "?Are you having a wonderful life".

ב-2009 הוציא שני אלבומים: The Given שהופץ להורדה מאתר האמן ו-Water On Stone שהיה לאלבום האולפן הראשון מזה ארבע שנים.

ב-2011 הוציא לאור את האלבום Any Colour You Like להורדה מאתר האמן.

ב-2015 הוציא את האלבום "Blind Faith" שמומן כולו באופן ציבורי מכספי גולשים באתר PledgeMusic. באותה שנה הקליט גרסה בשפה הקטלונית ללהיטו המוכר "Wonderful life" במסגרת תוכנית התרמה של ערוץ הטלוויזיה הקטלוני בספרד.

ב-10 בינואר 2016 אושפז במצב תרדמת קריטי לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה באירלנד. ב-26 בינואר מת מפצעיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קולין ורנקומב בוויקישיתוף