קוקטייל (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוקטייל
Cocktail
כרזת סרט
כרזת סרט
מבוסס על רומן בשם קוקטייל שנכתב על ידי הייווד גולד
בימוי רוג'ר דונלדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טד פילד, רוג'ר קורט
תסריט הייווד גולד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ניל טרוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טום קרוז
בריאן בראון
ג'ינה גרשון
אליזבת שו
מוזיקה ג'ון פיטר רובינסון
צילום דין סמלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, ג'מייקה
חברת הפקה טאצ'סטון
חברה מפיצה אולפני בואנה ויסטה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 29 ביולי 1988
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט חבר'ה, קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 11 מיליון דולר
הכנסות 171,504,781 דולר
הכנסות באתר מוג'ו cocktail
פרסים שני פרסי פרס פטל הזהב
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוקטיילאנגלית: Cocktail) הוא סרט דרמה רומנטית משנת 1988 שבוים על ידי רוג'ר דונלדסון. זהו סרט קאלט בקרב ברמנים ופלייריסטים רבים ברחבי העולם. הסרט מבוסס על ספר בעל אותו שם שנכתב על ידי הייווד גולד שכתב גם את התסריט לסרט. בסרט מככב טום קרוז כבריאן פלניגן – מוזג שאפתן וכשרוני השואף להיות איש עסקים ומתאהב בג'ורדן המגולמת על ידי אליזבת שו בזמן שהוא עובד בבר בג'מייקה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאן פלניגן שהשתחרר מצבא ארצות הברית עובר לגור בעיר ניו יורק ומתקבל במשרה חלקית להיות מוזג בטי ג'י איי פריידייז בזמן שהוא לומד לתואר בעסקים (כדי להתקבל למשרה בשיווק). בתחילה בריאן הוא מוזג איום אך עם הזמן, בהנחיית המנהל שלו דאג קוגלין (מגולם על ידי בריאן בראון) הוא לומד את רזי הבר כולל פליירינג ואומנות הכנת הקוקטיילים.

בריאן ודאג מתקרבים מאוד ודאג לוקח על עצמו את תפקיד המנטור של בריאן הנאיבי. כשלבראין יש שאיפות גבוהות, דאג מביע עניין ששניהם יפתחו בר משלהם. דאג מציע את השם "קוקטיילים וחלומות". מופע המוזגות של בריאן ודאג נהייה פופולרי והם נשכרים לעבוד במועדון אופנתי בו מתארחים השמנה וסולתה של ניו יורק. במקום זה משוררים יאפים מדקלמים את שירתם כדי שה"פטרונים" יכולו לשמוע. באחת מן ההזדמנויות מדקלם בריאן שיר:

"אני הוא אחרון הברמנים המשוררים / אני רואה את אמריקה שותה את הקוקטיילים המופלאים שאני מכין / אמריקאים מצחינים מדבר שאני מערבב או משקשק / סקס על החוף / שנאפס המוכן מאפרסק / פטיש קטיפה / אלבמה סלאמר / אני מכין דברים עם מיץ וקצף / סנאי ורוד / עצלן בעל 3 אצבעות. / אני מכין משקאות כה מתוקים ואופנתיים / תה קר / קמיקז / אורגזמה / עווית המוות / סינגפור סלינג / דינגלינג / אמריקה את מסורה לכל טעם שיש לי / אבל אם את רוצה להשתכר כלוט / למה שלא תזמיני שוט? / הבר פתוח."

כשהפופולריות שלהם ממשיכה לעלות, בריאן יוצר קשר רומנטי עם קרול (ג'ינה גרשון) - רווקה מושכת ועשירה. דאג מתערב עם בריאן שקרול תעזוב אותו עד סוף השבוע. בריאן מסכים להתערבות בלי לדעת שדאג אמר לקרול שבריאן מספר פרטים אינטימיים על הקשר ביניהם. כאשר קרול נפרדת ממנו, בריאן כועס מאוד על דאג שלהגנתו טוען שניסה בסך הכל להגן על בריאן מפני התאהבות בקרול והחברות ביניהם נפסקת.

בריאן עובר לגור בג'מייקה, שם הוא עובד כברמן וחוסך כדי לפתוח בר משל עצמו. הוא מפתח מערכת יחסים עם ג'ורדן (אליזבת' שו). לאחר זמן מה דאג מופיע בבר של בריאן לאחר שנישא לקרי (קלי לינץ') - אשה מושכת מאוד ועשירה אף יותר המפלרטטת בגלוי עם גברים רבים בחוף. דאג מדרבן את בריאן לפתות את בוני (ליסה ביינס), אשה מבוגרת ואמידה ובריאן נענה לאתגר. ג'ורדן מגלה את הדבר, שבורה והרוסה היא חוזרת לביתה. בריאן ממשיך ברומן עם בוני מתוך כוונה להתקבל למשרת מפתח בחברה של בוני, והם חוזרים לניו יורק, אך לאחר שהוא מבין שזה לא יצלח הוא נקלע לתגרה ולבסוף הם נפרדים.

בריאן חוזר לחפש את ג'ורדן ולהפתעתו הוא מגלה שהיא יורשת עשירה מאוד וכי היא נושאת את תינוקו ברחמה. אביה של ג'ורדן מנסה לשחד את בריאן בכסף רב כדי שיעזוב את בתו במנוחה, אך בריאן מסרב לקבל את הכסף.

דאג ובריאן נפגשים בניו יורק. למרות שלכאורה יש לדאג את כל מה שהוא רצה אי פעם הוא אינו מאושר. מתברר שהוא הפסיד את כספה של אשתו בשוק המסחר. דאג אינו רוצה לספר לאשתו על המצב אליו הם נקלע. לאחר מכן קרי מנסה לפתות את בריאן להתעלס איתה אך בריאן מסרב מתוך נאמנות לחברו. קרי כועסת ואומרת שהיא אינה יכול לקיים יחסי אישות עם גבר אחד בלבד. לאחר מכן דאג מתאבד וקרי שולחת לבריאן מכתב מדאג אותו הוא כתב לפני מותו ומתברר שזהו מכתב ההתאבדות של דאג, שם הוא כותב כי בכוונתו להתאבד כי חייו הם בדיחה.

לבסוף בריאן מגיע לבית אביה של ג'ורדן, שם היא גרה, ומתחנן למחילה ומבטיח לדאוג לה ולתינוק שלהם. למרות שאביה של ג'ורדן נאבק בבריאן ומבטיח שלא לתת לביתו פרוטה אחת יותר, ג'ורדן עוזבת את בית אביה עם בריאן. בריאן מצליח לבסוף לפתוח בר משל עצמו שנקרא "הקוקטיילים והחלומות של פלניגן". לבסוף מתגלה שלג'ורדן ובריאן יש תאומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]