קמבוזולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קמבוזולה
Cambozola
מאכלים
סוג גבינה כחולה, גבינה מחלב פרה, גבינה גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
אזור מוצא בוואריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים חלב פרה עריכת הנתון בוויקינתונים
גבינות
צורה גליל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קמבוזולה (בגרמנית: Cambozola) היא גבינת חלב פרה שהיא שילוב בסגנון של גבינת שמנת המשולשת הצרפתית בהבשלה רכה והגורגונזולה האיטלקית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמבוזולה קיבלה פטנט וייצור תעשייתי עבור השוק העולמי על ידי החברה הגרמנית Hofmeister-Champignon. הגבינה נמכרת מאז 1983[1] ועדיין מיוצרת על ידי שמפיניון. במדינות דוברות אנגלית, קמבוזולה משווקת לעיתים קרובות כברי כחול.

הגבינה עשויה משילוב של פטריות עובש Penicillium camemberti ואותו עובש כחול Penicillium roqueforti המשמש לייצור גורגונזולה, רוקפור וסטילטון. לחלב מוסיפים שמנת נוספת, מה שמעניק לקמבוזולה מרקם עשיר האופייני לגבינות קרמים משולשים (גבינת משולשת קרם או פרומאז' טריפל קרם היא גבינה המכילה יותר מ-75% שומן בחומר היבש שלה), בעוד שהקליפה הפורחת האכילה ("קליפה פורחת" היא קליפת גבינה רכה ונימוחה וצבעה לבן) דומה לזו של הקממבר. קמבוזולה עדינה במידה ניכרת מהגורגונזולה פיקנטה (שהיא מעט חריפה) וכוללת מרקם חלק וקרמי עם טעם גבינה כחולה מאופק.

שמה של הגבינה הוא הלחם בסיסים (פורטמנטו) של קממבר וגורגונזולה. השם מתייחס גם לקמבודום, השם הרומי של קמפטן (Kempten), העיר שבה שוכנת חברת שמפיניון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קמבוזולה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "PRESS RELEASE No 11/99 : "CAMBOZOLA" EVOKES THE PROTECTED DESIGNATION "GORGONZOLA"". curia.europa.eu. נבדק ב-24 ביולי 2023. {{cite web}}: (עזרה)