רוטה יגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוטה יגר
תאריך ייסוד 1943 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוטה יגרגרמנית: Rote Jäger, ומילולית: ציידים אדומים) היה מועדון כדורגל צבאי גרמני שפעל לתקופה קצרה במהלך מלחמת העולם השנייה (אוגוסט 1943 – נובמבר 1944). הצוות הורכב על ידי הרמן גרף, טייס קרב ומפקד טייסי קרב גרמנים. היחידה שבסיסה היה ליד המבורג התפתחה לכדי מקלט משירות צבאי בחזית המזרחית עבור כמה משחקני נבחרת גרמניה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לכמה קבוצות צבאיות אחרות, כמו לופטוואפן-SV המבורג, הקבוצה לא השתתפה במשחקי הליגה הגרמנית הרגילה או במשחקי אליפות לאומית, אלא ערכה סדרה של משחקי ראווה בגרמניה ומשחקים בהונגריה, אלזס (חלק צרפת שבעת זו היה מסופח לגרמניה), ופולין.

ראשיתו של הצוות היה באתגר שהציב צבא רומניה לגרף, שפיקד על כוחות צבא גרמניים ברומניה. גרף התאמן עם הנבחרת הלאומית של גרמניה לפני המלחמה והוא החליט ליצור קשר עם מאמנו לשעבר, ספ הרברגר, שהביא כמה מחברי הנבחרת להשתתף במשחק בו ניצחו הגרמנים 3:2 מול 40,000 צופים בבוקרשט.

עד 1943 החליט גרף לפעול להצלת כמה שיותר משחקני הנבחרת מהשירות בחזית, ולצרף אותם ליחידה שלו, "חטיבה מוטסת 26" (Luftlandebrigade 26) כ"מומחים טכניים". בין אלה ששיחקו עבור הרוטה יגר היה פריץ ואלטר שלאחר המלחמה שיחק בפ. צ. קייזרסלאוטרן וכבש 61 שערים במדי נבחרת גרמניה. הוא כתב את הספר "אחד עשר ציידים אדומים" (Elf Rote Jäger) על חוויותיו.

מועדוני צבא גרמניים פורקו בספטמבר 1944 כאשר צבאות בעלות הברית החלו בהתקדמותם אל תוך גרמניה. הרוטה יגר הצליחו לשחק שני משחקים נוספים בקרקוב בנובמבר 1944, האחרון שבהם מול 20,000 חיילים גרמנים.

הקמה מחדש לאחר המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה מחדש ב-21 במאי 1965 על ידי הבריגדה המוטסת 26 (Luftlandebrigade 26) של הצבא הגרמני בתמיכת שחקנים לשעבר מההרכב המקורי. רוטה יגר החדשה, שבסיסה היה בצווייבריקן (Zweibrücken), עלתה לראשונה במשחק ידידות מול קייזרסלאוטרן (והפסידה 0:2). המועדון שיחק במשחק ראווה ובתחרות של הכוחות המזוינים, וקיבל את שחקניו ממתגייסים לשירות צבאי. שמות מוכרים שלבשו את חולצת המועדון במהלך תנאי השירות שלהם לפני שהמשיכו לקריירה מקצוענית ולהופעות בנבחרת כוללים את פליקס מגאת, וולפגנג סיל, היינץ סימט ואנדראס ברמה. המועדון פורק באוקטובר 1991.

הנבחרת (1943–1945)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]