רוני אלוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

רוני אלוני (נולד בדצמבר 1944) הוא ביולוג ישראלי, פרופסור אמריטוס במחלקה לביולוגיה מולקולארית ואקולוגיה של צמחים, בפקולטה למדעי החיים, באוניברסיטת תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1969 סיים תואר שני בבוטניקה באוניברסיטה העברית בירושלים בהנחייתו של פרופ' גדעון אורשן.[1] בשנת 1974 סיים לימודי דוקטורט בביולוגיה באוניברסיטה העברית בהנחייתם של פרופ' אברהם פאהן וד"ר צבי זקס.[2] בהמשך סיים פוסט-דוקטורט באוניברסיטת פרינסטון. היה חבר סגל בפקולטה לביולוגיה בטכניון ובאוניברסיטת ווטרלו בקנדה. בשנת 1992 התמנה לפרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1991 התמנה לעמית באקדמיה הבינלאומית למדעי העץ. בשנת 2005 נבחר כעמית לאקדמיה לאופולדינה, האקדמיה הלאומית של גרמניה. במהלך שנות עבודתו היה פרופסור אורח באוניברסיטת הרווארד, באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, ובמוסדות אקדמיים נוספים. בין השנים 1996–1998 היה נשיא החברה הישראלית לבוטניקה.

מחקרו של אלוני מתמקד בהבנת המנגנון ההורמונלי המעורר ומווסת הבחנה בצמחים וסקולריים, תוך התמקדות בשיפור ייצור הסיבים הצמחיים ואיכות היווצרות העץ בעצי יער. במחקרו עוסק אלוני בשאלות יסוד בתחום הביולוגיה ההורמונלית של צמחים: ייצור הורמונים, דרכי הובלתו ומנגנונים הורמונליים השולטים על ההבחנה של סוגי תאים שונים בעצה ובשיפה של רקמות מאורגנות, גידולים ועפצים. אלוני פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מובילים בתחום עבודתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רוני אלוני, צומח הגליל התחתון (תזה לתואר שני בהנחיית גדעון אורשן), ירושלים: האוניברסיטה העברית, 1969
  2. ^ רוני אלוני, דיפרנציאציה מאורגנת של רקמות הובלה (עבודה לתואר שלישי בהנחיית פרופ' אברהם פאהן וד"ר צבי זקס), ירושלים: האוניברסיטה העברית, 1974