רייצ'ל מוואנזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רייצ'ל מוואנזה
Rachel Mwanza
רייצ'ל מוואנזה בועידת TED שבפריז, אוקטובר 2014
רייצ'ל מוואנזה בועידת TED שבפריז, אוקטובר 2014
לידה 1997 (בת 27 בערך)
קינשאסה
מדינה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגוהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
תקופת הפעילות מ-2013
עיסוק שחקנית, שחקנית קולנוע, סופרת
פרסים והוקרה
  • דוב הכסף לשחקנית הטובה ביותר (2012)
  • Québec Cinéma Award for Best Actress (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייצ'ל מוואנזהאנגלית: Rachel Mwanza, נולדה בשנת 1997) היא שחקנית מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. דמותה הידועה ביותר היא קומונה, מהסרט "מכשפת מלחמה" (אנ') שיצא בשנת 2012. לפני שהשתתפה בסרט, היא הייתה חסר בית וגרה ברחובות העיר קינשאסה.

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייצ'ל מוואנזה נולדה בשנת 1997 בעיר מבוג'י-מאיי שנמצאת ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. היא האחות השלישית מבין ששת אחיה, והיא בילתה את רוב ילדותה במחוז קאסאיי (אנ')[1]. עקב בעיה כלכלית, אביה שלח את אמה ואחיה לקינשאסה כשהייתה בת שמונה, והבטיח לחזור אליהם מאוחר יותר. בקינשאסה, הילדים כבר לא למדו בבית ספר. מוואנזה הואשמה בכישוף על ידי נביא שקר, שהאשים אותה בדברים הרעים שקראו למשפחתה, בנוסף הוא אמר שהיא צריכה לעבור גירוש שדים. בסופו של דבר, נזרקה מוואנזה לרחוב[2].

מוואנזה בילתה כמה שנים ברחוב עד שהשתתפה בסרט "מכשפת מלחמה"[3]. לאחר מכן, היא עברה למונטריאול, שם היא למדה בבית ספר "אקול לוסיין-פאגה" (École Lucien-Pagé) וחייה עם משפחתו של אן מארי גלינאס, מפיק הסרט "מכשפת מלחמה"[4].

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוואנזה לוהקה לסרט "מכשפת מלחמה" לאחר שהבמאי קים נגוין (אנ') והמפיקים פייר אבן (אנ') ומארי-קלוד פולן ראו אותה בסרט דוקומנטרי על ילדי הרחוב של קינשאסה[5]. עקב חוסר החינוך שלה, היא לא ידעה איך לקרוא ולכתוב שהיא השתתפה בסרט. בזכות ההשתתפות שלה בסרט, היא הרוויחה כסף ללימודים ולמגורים. בפברואר 2013, היא השתתפה באוסקר, עבור הסרט הטוב ביותר בשפה זרה[6]. במהלך הביקור שלה בארצות הברית היא קודמה בעבודה.

במהלך הקריירה, מוואנזה זכתה במספר פרסים: השחקנית הטובה ביותר מפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין, פסטיבל הסרטים טרייבקה ומעגל המבקרים בוונקובר (אנ').

מאוחר יותר, כתבה מוואנזה ספר בשם "Survivre pour voir ce jour" (בתרגום חופשי לעברית "תשרוד בשביל לראות את היום הזה"), המתאר את ילדותה וחוויותיה בתקווה שזה יעורר השראה לצעירים, ובנוסף יביא תשומת לב ל-20,000 הילדים שחיים הרחובות של קינשאסה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רייצ'ל מוואנזה, "Survivre pour voir ce jour" (בתרגום חופשי לעברית "תשרוד בשביל לראות את היום הזה"), ינואר 2014

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רייצ'ל מוואנזה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]