לדלג לתוכן

רייצ'ל ריבס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רייצ'ל ריבס
Rachel Reeves
לידה 13 בפברואר 1979 (בת 45)
לואישהאם, לונדון, בריטניה
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
השכלה
מפלגה מפלגת הלייבור
www.rachelreeves.net
חברת הפרלמנט של הממלכה המאוחדת מטעם מחוז לידס מערב
6 במאי 2010 – מכהנת
(14 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייצ'ל ריבסאנגלית: Rachel Reeves; נולדה ב-13 בפברואר 1979) היא פוליטיקאית בריטית חברת מפלגת הלייבור, המכהנת כשרת האוצר בקבינט הצללים של קיר סטארמר וכנציגת מחוז לידס מערב בבית הנבחרים הבריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריבס גדלה ברובע לואישהאם של לונדון. היא סיימה תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה באוניברסיטת אוקספורד ותואר שני בכלכלה מבית הספר לכלכלה של לונדון. עבדה בבנק אנגליה ובחברת HBOS.

בבחירות הכלליות ב-2005 התמודדה מטעם מפלגת הלייבור למושב בית הנבחרים של מחוז ברומלי וצ'יזלהרסט אך הפסידה למועמד המפלגה השמרנית. בבחירות 2010 ניצחה בהתמודדות למושב מחוז לידס מערב ומאז נבחרה לכהונות המשך גם בבחירות 2015, 2017, ו-2019. בשנים 2017–2020 כיהנה כיושבת ראש ועדת העסקים והמסחר בפרלמנט. בתקופתו של אד מיליבנד כמנהיג מפלגת הלייבור כיהנה כממשלת הצללים שלו כשרת העבודה והפנסיה וכמזכירה הראשונה במשרד האוצר. ריבס תמכה באנדי בורנהאם ולאחר מכן באואן סמית' בהתמודדותם מול ג'רמי קורבין לתפקיד מנהיג מפלגת הלייבור. לאחר בחירתו של קיר סטארמר כמנהיג המפלגה, מונתה באפריל 2020 כצ'נסלור של דוכסות לנקסטר בממשלת הצללים ובמאי 2021 לשרת האוצר בקבינט הצללים. בתפקיד זה קידמה את הצעת המדיניות ל"כלכלה בטוחה" ("Securonomics") שאומצה על ידי מפלגת הלייבור כתוכנית הכלכלית. על פי מדיניות זו על בריטניה לקדם ולהעדיף ביטחון כלכלי באמצעות הבטחת שרשראות אספקה ובניית כושר ייצור באזורים שבהם בריטניה מסתמכת יתר על המידה על מדינות אחרות, במיוחד לא ידידותיות, וזאת על פני מדיניות של פתיחות בינלאומית לסחר.

ריבס חברה בשדולת מפלגת הלייבור של חברי ישראל, היא הייתה ממבקריו של קורבין בנושא האנטישמיות הגואה במפלגת הלייבור בתקופת כהונתו כמנהיג המפלגה.[1]

ריבס נשואה ואם לשניים. אחותה הצעירה אלי ריבס וגיסה ג'ון קרייר, חברים אף הם בבית הנבחרים הבריטי מטעם מפלגת הלייבור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רייצ'ל ריבס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]