שביל קו פרשת המים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שביל קו פרשת המים
Continental Divide Trail (CDT)
מידע כללי
על שם קו פרשת המים של אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 5,000 ק"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה
תקופת הבנייה ?–1978
מיקום
ערים ראשיות ניו מקסיקו, ויומינג, קולורדו, מונטנה עריכת הנתון בוויקינתונים
https://continentaldividetrail.org/
מסלול שביל קו פרשת המים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שביל הייליין (הפארק הלאומי גליישר) הוא חלק משביל קו פרשת המים.

שביל קו פרשת המיםאנגלית: Continental Divide Trail; בראשי תיבות, CDT) הוא שביל נוף לאומי בארצות הברית, שאורכו 4,873 ק"מ (3,028 מייל) בין גבול ארצות הברית עם מקסיקו והגבול עם קנדה[1]. שינויים תכופים במסלול ומספר רב של מסלולים חלופיים מביאים למרחק הליכה בפועל בין 4,300 ק"מ (2,700 מייל) ל־5,070 ק"מ (3,150 מייל)[2] . השביל עוקב אחר קו פרשת המים של אמריקה לאורך הרי הרוקי וחוצה חמש מדינות בארצות הברית - מונטנה, איידהו, וויומינג, קולורדו וניו מקסיקו .

הליכה מקצה אל קצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליכה לאורך כל שביל קו פרשת המים נמשכת בממוצע חמישה חודשים[3]. הטיילים הטהרנים צועדים ברצף בין מקסיקו לקנדה, אבל כמחצית מהטיילים מדלגים על קטעים קצרים של הליכה בכביש או על קטעים סגורים, בעיקר בגלל שריפות יער או שלגים. טיילים מצטיידים במזון כל כמה ימים, ולעיתים קרובות עולים בטרמפים מכביש שחוצה את השביל לאחת העיירות הסמוכות כדי לקנות מזון וציוד אחר[4][3].

נדרשים אישורים לטייל או לחנות לאורך חלקים מסוימים של השביל ויש צורך בדרכון כדי לחצות את הגבול הקנדי[3].

על פי סקר שנערך בשנת 2019, כשני שלישים מטיילי השביל היו גברים, והגיל החציוני היה 31. שלושה רבעים מהטיילים היו מארצות הברית והשאר הגיעו מאחת עשרה מדינות אחרות. מספר הימים הממוצע להשלמת השביל היה 147[3].

מסלול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שביל קו פרשת המים עוקב מקרוב אחר קו פרשת המים, אך יש לו מספר רב של מסלולים חלופיים מאושרים, שחלקם פופולריים יותר מהמסלול הרשמי. בכמה מקטעים השביל אינו שלם, במיוחד בניו מקסיקו, מה שמחייב צעידה בכבישים. תשעים וחמישה אחוז מהשביל עוברים בשטחים ציבוריים, כולל פארקים לאומיים, יערות לאומיים וקרקעות המנוהלות על ידי הלשכה לניהול קרקעות[5]. לאורך השביל עצמו יש מעט מתקנים, ובדרך כלל חייבים הטיילים לעזוב את השביל כדי להצטייד מחדש או למצוא מקום לינה.

שריפות יער מהוות סכנה לטיילים. קטעים מהמסלול סגורים לרוב בשל סכנת שריפה. בשנת 2022, למשל, יותר מ-300 מיילים מהשביל היו סגורים למשך חודש עקב תנאי בצורת שגרמו לסכנת שריפה[6].

גרייז פיק, קולורדו, 4352 מטר. הנקודה הגבוהה ביותר בשביל קו פרשת המים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שביל קו פרשת המים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "CDT Interactive Map". Continental Divide Trail Coalition.
  2. ^ "A Quick and Dirty Guide to the Continental Divide Trail". PMags. 17 בדצמבר 2013. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 4 The Continental Divide Trail Thru-Hiker Survey (2019), Halfway anywhere
  4. ^ "CDTC Official List of 3000 Milers". Continental Divide Trail Coalition.
  5. ^ "About the Trail". U..S. Forest Service. 26 בפברואר 2019. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Miller, Elizabeth (23 במאי 2022). "Fires Have Closed the CDT in New Mew Mexico". Backpacker Magazine. נבדק ב-1 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)