שושה (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שושה
Maria da Graça Xuxa Meneghel
לידה 27 במרץ 1963 (בת 61)
סנטה רוזה, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Xuxa עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Maria da Graça Meneghel עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ, מוזיקת ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזיל, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
צאצאים סשה מנגל עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס גראמי הלטיני לאלבום הילדים הלטיני הטוב ביותר (2002)
  • Troféu Imprensa (1987)
  • פרס גראמי הלטיני לאלבום הילדים הלטיני הטוב ביותר (2003)
  • Prêmio da Música Brasileira עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה דה גרסה מֶנֶגֵל (פורטוגזית: Maria da Graça Meneghel, נולדה ב-27 במרץ 1963), ידועה כשוּשה (Xuxa), זמרת, מנחת טלוויזיה, שחקנית, דוגמנית ואשת עסקים ברזילאית שהייתה לכוכבת בינלאומית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שושה נולדה בסנטה רוזה, ריו גראנדה דו סול, ברזיל. אביה היה איש צבא ובעקבות הצבתו בריו דה ז'ניירו עברה המשפחה לעיר כשהייתה שושה בת 7. בגיל 15 התגלתה שושה על ידי סוכן דוגמניות שהזמין אותה לאודישן, ושנה לאחר מכן היא כבר הופיעה על שער מגזין ברזילאי.

ב-1983 החלה שושה להופיע בטלוויזיה כמנחה בתוכנית ילדים. באותה שנה היא הופיעה לראשונה בקולנוע בקומדיה "O Trapalhão na Arca de Noé" ("המסורבל בתיבת נוח") מסדרת סרטיו של הלהקה "Os Trapalhões" ("המסורבלים"). בשנים 1984 ו-1985 חזרה שושה להשתתף בשני סרטים נוספים של הסדרה.

ב-1986 הנחתה שושה את תוכנית הילדים "Xou da Xuxa" ("המופע של שושה"). התוכנית זכתה להצלחה בברזיל ובכל אמריקה הדרומית. ב-1992 הופיעה שושה ברשימת "50 הנשים היפות בעולם" של מגזין פיפל. ב-1993 ירדה התוכנית מהמסכים עקב החלטתה של שושה להשקיע יותר זמן בקריירה בינלאומית. באותה שנה היא הנחתה תוכנית על שמה בארצות הברית, אך התוכנית לא זכתה לאותה הצלחה כמו באמריקה הלטינית.

ב-1994 חזרה שושה לטלוויזיה עם התוכנית "Xuxa Park", אשר הייתה גרסה חדשה ל"Xou da Xuxa". התוכנית התבססה על ילדים מארצות ומתרבויות שונות. תוכנית זו שודרה גם בערוץ הילדים, וזכתה להצלחה בישראל. התוכנית ירדה מהמסכים ב-2001 עקב שריפה שהתרחשה בשידור חי באותה עת.

ב-1996 ביקרה שושה בישראל וקליפ לשיר שלה, "עושים שלום", בו שרה שושה בשלוש שפות בהן עברית[1], שודר בערוץ הילדים. לאחר ששודרה התוכנית ערכה שושה הופעה בישראל. בביקור זה שושה גם צילמה פרסומת לחברת עלית עבור החטיף "שוּש". באותה שנה גם הקליטה עבור אלבומה "Tô de Bem com a Vida" גרסה פורטוגזית ל"שיר הבטלנים" של אבי קושניר ונתן דטנר.

ב-2003 הופיעה שושה בתוכנית לילדים בגני חובה. התוכנית זכתה להצלחה אך ירדה מהמסכים לאחר שנה בעקבות ריב של שושה עם האמרגן שלה.

ב-2006 כיכבה שושה בסרט "התאומות שושה" בו שיחקה תאומות, אחת טובה ואחת רעה.

ב-7 ביולי 2007 השתתפה שושה בלייב ארת' והופיעה בריו דה ז'ניירו.

ב-2008 חזרה שושה למסכים עם תוכנית חדשה, אך התוכנית לא זכתה להצלחה.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שושה הכירה את פלה במהלך צילומיה למגזין "Manchete". הם יצאו במשך כחמש שנים ונפרדו ב-1986. הרומן המתוקשר ביניהם קידם את הקריירה שלה באופן משמעותי.

יצאה במשך שנתיים עם נהג המרוצים איירטון סנה והם נפרדו ב-1992.

ב-1997 היא החלה לצאת עם השחקן לוסיאנו צּפיר. לזוג נולדה בת בשם סשה ב-28 ביולי 1998. באותה שנה נפרדו בני הזוג. במהלך השנים חזרו ונפרדו בני הזוג, והם התגרשו סופית בדצמבר 2009.

במהלך מערכת הבחירות בברזיל ב-2022 הביעה תמיכה ציבורית במועמד השמאל לואיס דה סילבה, נשיאה לשעבר של ברזיל, שלבסוף ניצח את ז'איר בולסונארו ונבחר לכהן בתפקיד מחדש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שושה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ערוץ הילדים - שושה - עושים שלום, נבדק ב-2021-10-19