שיחה:ארצות ערב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בערך מצויין כי " בעיראק מתנהל מאבק כפול - בין הרוב הדובר ערבית למיעוט הכורדי, ובין הרוב הסוני (שעליו נמנים גם הכורדים) למיעוט השיעי.", אך ידוע לי שדווקא השיעים הם הרוב במדינה. פיספסתי פה משהו או שגיליתי טעות? וממתי הכורדים הם סונים? בברכה. Ches 19:15, 5 מרץ 2005 (UTC)

הרוב הוא אכן שיעי, אבל הוא קטן, 55% ואולי אפילו פחות. בכל מקרה הכורדים הם סונים. טרול רפאים 19:18, 5 מרץ 2005 (UTC)

בעיה בערך[עריכת קוד מקור]

הינה קישור שהוסף היום על ידי אנונימי לערך "חצי האי ערב" ועבר לפה:

ערבים, לא באפריקה גילוי דעת על המצאות ערבים מחוץ לגבולות חצי האי-ערב.

גילגמש שיחה 12:16, 3 יוני 2006 (IDT)

נו באמת. לפי הגדרה של החוכמולוג הזה מצרים היא לא ארץ ערבית?! emanשיחה 12:21, 3 יוני 2006 (IDT)
מצרים אולי כן, אבל גם לי נראה שיש בעיה בסיווג מאוריטניה כארץ ערבית. אם כי אני לא מבין בנושא. פניתי לדרור K והשארתי הודעה בלוח מודעות. גילגמש שיחה 12:30, 3 יוני 2006 (IDT)
הוא שולל לא רק את מצרים אלא גם את לוב, תוניס, אלג'יר, מרוקו... באמת הגדרה מאוד מעניינת יש לו, רק שהיא לא ממש מקובלת בציבור, ולפיכך היא חסרת משמעות. odedee שיחה‏ 12:31, 3 יוני 2006 (IDT)
הגדרה נכונה צריכה להיות: "מדינה היא מדינה ערבית אם היא מכריזה על עצמה כמדינה ערבית או שהציבור מחשיבה אותה כמדינה ערבית והיא אינה מכחישה זאת.ליש 12:35, 3 יוני 2006 (IDT)
או שעורבה כהלכה...
אבל האמת היא שיש מושג כזה "האומה הערבית" ואי אפשר להתעלם ממנו מסיבות פורמילסטיות כמו שהחוכמולוג עשה. emanשיחה 12:37, 3 יוני 2006 (IDT)
במאוריטניה יש גם לא-ערבים בשיעור גבוה יותר מארצות ערב האחרות. אבל היא עדיין נחשבת לארץ ערבית בעיני עצמה כמו גם בעיני ארצות ערב האחרות, ושפתה הרשמית היא ערבית. בסודן מתנהלת מלחמה בין הקבוצות הערביות לקבוצות הלא-ערביות, אבל לעת-עתה היא מוכרזת כמדינה ערבית. יש מדינות החברות בליגה הערבית ואינן ערביות, לפחות לא בצורה מובהקת, אבל עניין זה מוסבר בערך בצירוף שמות המדינות האלה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 12:44, 3 יוני 2006 (IDT)
אגב, כותב המאמר חושף בורות מדהימה בכל נושא הלאומיות. אין דרך אחת להגדיר לאומיות. כל עם ושיטתו. בישראל, למשל, יש חשיבות רבה לדת כמגדירה לאומיות. בצרפת - הרבה פחות. בלגיה היא מדינה רב לאומית, כשההבדל העיקרי בין מרכיביה הוא השפה (הולנדית, צרפתית או גרמנית). כך גם קנדה. לעומת זאת, דוברי הגרמנית נחלקים על פני שלוש מדינות שונות באירופה, כשכל אחת מהן מגדירה את עצמה כמדינה דוברת גרמנית וכבעלת ייחוד נוסף שנובע בדרך כלל מההיסטוריה המיוחדת של הארץ. זה המצב, פחות-או-יותר, גם במדינות ערביות - כל אחת מהן מגדירה עצמה כמדינה ערבית מבחינת השפה והתרבות, ובנוסף כל אחת מהן רואה לעצמה ייחוד נוסף מבחינה תרבותית או היסטורית. בכל מקרה אי אפשר למצוא הגדרה אחידה למהותה של מדינה או קבוצת מדינות. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 12:51, 3 יוני 2006 (IDT)
השארתי לו הודעה לגבי הדיון הזה. גילגמש שיחה 12:53, 3 יוני 2006 (IDT)


הגדרת הלאומיות של ישראל הינה שאיפה, ולא מציאות (והרי אלו מונחים סותרים, לא תתכן מציאות שהיא שאיפה, או להיפך). "הלאום היהודי" לא קיים עד שאחרון היהודים עלה לארץ ישראל.

כל הצידוק להקמת מדינת ישראל היא קיומו של לאום יהודי. אם לאום יהודי הוא שאיפה ולא מציאות, הרי אין כל הצדקה לקיומה של המדינה. להבהרות, נא לעיין במגילת העצמאות. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 09:17, 4 יוני 2006 (IDT)

הגדרת המדינה כערבית[עריכת קוד מקור]

"מדינה ערבית היא כל מדינה המגדירה עצמה כערבית".

הרי לא יתכן שמדינה "מזרח תיכונית" תהה כל מדינה אשר מגדירה עצמה כ"מזרח תיכונית", נכון? מקורה של ערב בערב הסעודית, חשלוחותיה בצפון אפריקה קשורות לה ברובדים שונים, למעט גיאוגרפית, ולכן אינן ערביות.

ואני מתנצל מראש על הבורות, אבל אשמח אם מישהו יאיר את עיני וילמדני מהוא ה"לאום הערבי", ומדוע לדעתו הוא קיים


-- אני מתנצל על חוסר הנסיון בשימוש במערכת ויקיפדיה. נרשמתי עם שם המשתמש natib, אם איני עומד בכללים וההוראות אנא אמרו לי.

ערבים - לא באפריקה?[עריכת קוד מקור]

שטות מוחלטת, ולו מהסיבה שויקיפדיה איננה המדיום שבעסרתו יש לערוך מחקר ראשוני. עיראק, ירדן, לבנון ומצרים מקובלות בכל העולם כמדינות ערביות, למרות שלא ממש נמצאות בחצי האי ערב.

ואם נתייחס לטיעון שלו, רק בשביל הכיף (כי גם אם הוא נכון - ויקיפדיה איננה המקום לעריכת מחקר ראשוני), הוא חסר ערך מבחינה לוגית, ו/או כל בחינה אחרת, כמובן. הדבר מתגלה בשנייה שבה מנסים להתייחס ברצינות לטענות:

האנלוגיה בין המונח "מדינה ערבית" ל"מדינה אירופית" שגויה, כי "מדינה אירופית" מתייחס למיקום גיאוגרפי, ו"מדינה ערבית" דווקא לא. ובכלל, אני (או כל אדם אחר) לא צריך להסביר מדוע אין שקילות. החכמולוג שמנסה לעשות אנלוגיה צריך להוכיח שהיא מוצדקת. עושה רושם שזה הדבר שהכותב מתקשה בקליטתו יותר מכל - "מדינה ערבית" היא מדינה שהשלטון בה ערבי ומכריזה על עצמה כערבית, בעוד מדינה אירופית היא כזו שנמצאת באירופה, ולא כזו שתושביה הם "אירופים אתניים". אכן, למונחים שונים יש הגדרות שונות. what a shocker...

מומלץ לכותב גם לקרוא מעט על הגדרה עצמית ועל הזכות להגדרה עצמית. ארגינטינאים אינם ספרדים כי מלבד שפה, יש עוד מאפיינים של לאומיות, ואחד מהם הוא ההגדרה העצמית של בני הלאום המדובר. ברגע שהארגנטינאים כולם יגדירו עצמם כספרדים אפשר יהיה לכתוב גם את זה בויקיפדיה. ואגב, מבחינה אתנית, ארגנטינה היא בהחלט מדינה ספרדית, או לפחות לבנה - 85% לפי ויקיפדיה האנגלית, ו-97% לפי ה-CIA World Factbook הם ספרדים ואיטלקים, הנותרים הם תערובת של התושבים הילידים של ארגנטינה וכוחות הכיבוש האכזר. אבל לא זו הייתה השאלה, נכון?

בקיצור, אפשר, צריך ומותר להעביר ביקורת על ויקיפדיה, אבל זו הייתה הביקורת המטופשת ביותר ששמעתי מעולם. שיבקש מגוגל להגדיר ערבים, שיפתח מילון או אנציקלופדיות אחרות. זו לא ויקיפדיה עם ההגדרות המוזרות שלה כאן, אלא האנונימי מ-87.69.106.42... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:55, 4 יוני 2006 (IDT)

באמת שאין סיבה להתעצבן.
אני מבטיח לך שמחר אגיב על כל טענותיך (מפני שעכשיו 3:20).
עד אז אני ממתין, אולי מישהו יצליח לשכנע אותי ש "ערבי" אינו מוצא, אלא לאום.
אין שום צורך לשכנע אותך בדבר. הערבים טוענים שהם לאום. גם כל השאר טוענים שהערבים הם לאום. אתה טוען שלא. אנחנו נכתוב שכן. זה הכל. רוצה להשתכנע? לך לויקיפדיה הערבית (http://ar.wikipedia.org), ושאל אותם באיזו זכות הם קוראים לעצמם לאום; לך ליישוב הערבי הקרוב לביתך (אם אתה גר בישראל, זה לא רחוק), ושאל את המוכר בחומוסיה הראשונה שתראה למה הוא מעז לקרוא לעצמו בן ללאום הערבי?
לערבים יש (בגדול) שפה, תרבות ודת משותפות. הם חיים באזור גיאוגרפי מאוד מסויים, ובנוסף מגדירים עצמם כבני הלאום הערבי. "זה מה זה @שוט" ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:27, 4 יוני 2006 (IDT)
אגב, חצי האי ערב נקרא כך משום שממנו יצאו הערבים, ולא להפך. ערבים ישבו מחוץ לחצי האי ערב כבר מהמאות הראשונות לספירה. יש הרואים את הנבטים כערבים (הם דיברו דיאלקט ערבי, והיו בין הראשונים שכתבו ערבית). ממלכת ע'סאן (גסאן) הייתה ממלכה ערבית נוצרית שהתקיימה באזורנו בחסות ביזנטית עוד לפני האיסלאם. חלק גדול מהאנשים המכנים עצמם ערבים בימינו הם בני עמים שהשתערבו, כלומר אימצו את השפה ואת התרבות הערבית, בעקבות הכיבושים הערביים של ראשית ימי הביניים, אבל היום כבר קשה להבחין בין ערבים "מקוריים" לבין "משתערבים" כיוון שהיו קשרי נישואין בין דוברי ערבית (בפרט המוסלמים שבהם). ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 09:13, 4 יוני 2006 (IDT)
הערבים יכולים להגדיר עצמם לאום עד מחר. למיטב ידיעתי, העירקים והתימנים מניפים דגלים שונים, שרים הימנונים שונים, ולשניהם סמלים שונים. האם התרבות הטוניסאית והתרבות העירקית היא אותה תרבות?
ערבי היא הגדרת מוצא ואינה שונה מהגדרת זהות של מדינות אחרות. כל שאר טיעוניך דווקא מחזקים את טענתי.
אני לא מבין את הטענה שלך. סרביה ורוסיה מניפות דגלים שונים, ובכל זאת העם הרוסי והעם הסרבי רואים עצמם כעמים סלביים וכשייכים לקהילה הפרבוסלבית. אם תסתכל היטב בדגלים, תוכל לראות שהם שונים, אך דומים. כך גם עירק ותימן. אם תאמר לי שמרוקו אינה מדינה ערבית כי היא שונה במידה רבה ממדינות ערב האחרות (דבר שמתבטא גם בדגל שלה), אומר לך שאתה בדעת מיעוט, אבל אפשר להבין את עמדתך. אבל תימן ועירק? הקשר בין שתי המדינות האלה הוא קשר שאי אפשר להכחיש, ממש כמו הקשר בין סרביה לרוסיה או בין גרמניה ואוסטריה. חוץ מזה, בבסיס הלאום עומד מושג ההגדרה העצמית, ולכן לא ברור לי הזלזול באופן שבו העמים עצמם מגדירים את עצמם. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 09:11, 5 יוני 2006 (IDT)
גם צפון קוריאה ודרום קוריאה משתמשות בדגלים שונים ובהמנונים שונים. רוצה לטעון שמדובר בשני עמים שונים? כנ"ל להרפובליקה העממית של סין ולרפובליקה הסינית. חוץ מזה, מדינות ערב השונות חולקו בצורה מלאכותית לגמרי על-ידי הקולוניאליסטים שותי-התה-בחמש-אחר-הצהריים וזוללי-רגלי-הצפרדעים בצורה מלאכותית לחלוטין. שרטוט קווים על מפה בידי עם כובש ואכזר הוא שקובע מהו עם, ולא דבריהם של מיליונים מבני אותו העם עצמו אצלך. מרתק...
כל העסק משעשע למדי, אבל כדי לא לחטוא באונאה אומר לך שוב, שויקיפדיה תמשיך להתייחס לאומה הערבית הגדולה כעם. אם אתה רוצה לשנות את זה, כדאי שתשיג טיעונים קצת יותר חזקים (כמו לדוגמה, עצומה עליה חתומים 200 מיליון ערבים שטוענים שדווקא אינם עם...). ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 10:41, 5 יוני 2006 (IDT)

תמונת האישה התימנית ברעלה לא מוצלחת[עריכת קוד מקור]

בלבנון יש נשים שלובשות חולצות בטן, ובתימן יש נשים עטויות רעלה. אלה וגם אלה מייצגות את הנשים בעולם הערבי, ולא אמרנו מילה על לבושם של הגברים. אני חושב שהצבת תמונה כזאת בראש הערך נותנת רושם מוטעה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה16:54, 14 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הליגה הערבית[עריכת קוד מקור]

האם נכון שכל ארצות ערב חברות בליגה הערבית? איתי פ - שיחה 16:33, 12 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

על סמך מה אתם קובעים שכל מדינות ערב הן לא דמוקרטיות, תבדקו את הערך פוליטיקה של לבנון או פוליטיקה של הרשות הפלסטינאית, גם ג'יבוטי וקמרו לא נראות לי ערביות על אף השתיכותן לליגה הערבית--א.פ עריכות 03:00, 25 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

משוב מ-12 בספטמבר 2011[עריכת קוד מקור]

מה הדת של תימן 77.126.174.167 21:18, 12 בספטמבר 2011 (IDT) ??????????????????[תגובה]

מדד האוכלוסין[עריכת קוד מקור]

בחישוב שבוצע ב 25 בספטמבר 2011, שמתבסס על הרישום באתר זה ונכון לעד אותו התאריך, אוכלוסיית ה "ליגה הערבית" כ 344,484,984. אוכלוסית המדינה בישראל היא 7,473,052.

כ 217,816,123 ממדינות ערב באפריקה, וכ 126,668,861 ממדינות ערב באסיא.

הפרופורציה היא בסביבות 1 ל 46.

הרישום לא כולל את העם הפלסטיני.

הרשות הפלסטינית[עריכת קוד מקור]

גם אשפ כרשות הפלסטינאית חבר בליגה ויש להזכיר זאת כאן. 134.191.232.68 22:32, 11 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

עזרה בשיעורים[עריכת קוד מקור]

נחמד ועזר לי בעונש בערבית 194.90.225.35 11:38, 15 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

משוב מ-4 ביוני 2014[עריכת קוד מקור]

אחוז החילונים בארצות ערב? דודי לב - שיחהתארו לעצמכם ויקיפדיה מדוייקת! 09:09, 4 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

חלוקה-מדינות אסיה[עריכת קוד מקור]

אני חושב שהגיע הזמן להוסיף את הרשות, לצין שהיא קימת כמדינה דה יורה ואין ריבנות מלאה אבל עדין מדינה א.פ עריכות 10:55, 13 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

מה עם איראן? מדינה מוסלמית. היא בכלל לא מוזכרת בערך. 2A00:A041:38DC:D00:4C3C:F8AF:8A83:72EF 00:41, 9 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]