שיחה:הפיגוע בדיזנגוף סנטר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Politheory1983 בנושא דיווח שאורכב ב-29 בנובמבר 2022


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:21, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-29 בנובמבר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בגרסה העברית נמנו 125 פצועים בפיגוע, מול 130 בגרסה באנגלית, שגם מסבירה שמדובר בהתקפת טרור פלסטיני - ובגרסה בעברית מוסבר ביתר בהירות עובדתית שהמחבל השתייך כנראה לאחד משני ארגוני הטרור שכתובים שם. זה סתם גורם לדברים להדיף ניחוח פוליטי, במקום להיות נאמן לעובדות הידועות, ולהניח לקורא להסיק את מסקנותיו בעצמו מן העובדות. הקוראים חכמים כל אחד כפי שנתברך, ואנחנו לא מחנכים אותם בעצמנו אלא מאפשרים להם להנות ממקום נקי ככל שניתן שיהיה.
זאת הבשורה הגדולה ביותר של ויקיפדיה, לשיטתי. וכן, זה יותר ממופלא בעיני, ואני שמח שנפל בחלקי לחיות בזמנים מרתקים אלה ולא רק באותו יום ארור. זוכר היטב את הצליל העמום של הפיצוץ מרח' שינקין, שם מילצרתי באותו רגע. זוכר היטב גם את הידיעה האיומה ששניים מחברי הקרובים ביותר הלכו לראות שם סרט בקולנוע שמסתיים פחות או יותר אז. במזל טהור לא נפצעו מרסיסים חרף שהיו ממש על המדרכה ממול. ההמתנה מורטת העצבים עד שהצלחנו לחבור. אני לא יודע אם הם עיבדו את הדבר הזה, מתישהו אחכ, או שזה עדיין נוכח בחייהם.
באותה מידה זה יכול היה להיות בבית הקפה בו עבדתי, שני רחובות ליד. כן, פורסט גאמפ צדק.{{ש} הערה נוספת שמפריעה לי: המשפט The suicide bomber blew himself up outside Dizengoff Center in downtown Tel Aviv, killing 13 Israelis[1] and wounding 130 more. מילא הניסוח המאולץ מעברית. המילה הראשונה צריכה היתה להיות A ולא The . ההבדל אינו סמנטי גרידא, אלא מצביע ומפנה את תשומת הלב אל המקום הלחלוטין לא נכון (המחבל המתאבד). הערך הוא הפיגוע בדיזינגוף, לא הטרור הפלסטיני. הכי מצחיק, שגם לא זו היתה כוונת המשורר... טוב, גם המילה מצחיק אינה במקומה בערך העצוב הזה. סורי. אלה שני הסנט שלי. תודה לכם, אנשים שאין לי מושג מי הם אבל הם מעולים :)

תודה על המשוב ועל דבריך. לגבי חוסר ההתאמה בין ויקי האנגלית לויקי העברית בנושא מספר הפצועים, הוספתי לערך מקור שמראה שלפי נתוני משטרת ישראל הנתון בוויקיפדיה העברית נכון. לגבי בעיות ניסוח בוויקיפדיה האנגלית, ניתן לדווח עליהם שם. בברכה, פוליתיאורי - שיחה 02:29, 26 בנובמבר 2022 (IST)תגובה