שיחה:חגי לונדין/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת אלי צ'רניאבסקי בנושא חשיבות

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


חשיבות[עריכת קוד מקור]

מדובר ברב שפועל כר"מ וכמרצה, אך איננו רב בולט באופן מיוחד. הספרים שכתב אינם נחשבים, למיטב ידיעתי, לספרי ייסוד ואינם רבי מכר. לפי כללי וק:רב (שאינם מחייבים, אך מהווים אינדיקציה סבירה) אין שום סיבה לערך על כבוד הרב (למען הסר ספק: הדעה המובאת מתייחסת רק לכתיבת הערך ואיננה מהווה נסיון "לשפוט" את האדם עצמו). ‏DGtal08:41, 17 בדצמבר 2008 (IST)

בהחלט צריך לצמצם למינימום את מספר הערכים של רמי"ם החיים איתנו לאוי"ט. להשאיר ערכים לרבנים ידועים מאוד לציבור הכללי, ולא להכניס רמי"ם וראשי ישיבות למעט בודדים. --שפ2000 - שיחה 08:50, 17 בדצמבר 2008 (IST)
לחלוטין לא ברורה לי הטענה הזו. 1. הערך המובהק של הכנסת ערכים על רמי"ם החיים בזמננו ונמצאים בתחילת דרכם, הוא בתמונה הנוצרת של אילן היוחסין של הציונות הדתית בפרט, ושל היהדות בכלל. ככל שיש יותר מידע על תלמידיו של רב מסוים, כך ניתן ללמוד יותר על הרב עצמו, וכך עד לפסגת השרשרת. ערך על הרב לונדין במקרה הזה, מלמד על הרב קלנר, ועל הרב צבי יהודה. 2. ספריו של הרב לונדין היו יכולים להיות שוליים, אם אכן היה מדובר בחידושים בהלכה, אך כיוון שמדובר בספרים שהסוגה שלהם חדשנית, הם מהווים עניין רב יותר באופן טבעי. לכל מי שחולק על החשיבות של הדף על הרב לונדין, מן הסתם תהיה ברורה החשיבות של דף על ביאורים לכתבי הראי"ה, ולכן ממילא נהיה ברור הצורך בדף על זהות מחבריהם של ביאורים אלה. --אלי צ'רניאבסקי 23:13, 24 בדצמבר 2008 (IST)
למה נראה לכם ראוי לכתוב על ספורטאים ושחקני טלויזיה ולא על רבנים? זה, לדוגמא, רב שמרצה במסגרות שונות, מומחה ייחודי בתחומו, ואף חיבר מספר ספרים (הגם שאינם "ספרי ייסוד או רבי מכר").
אולי אדם ייתקל בשמו וירצה לגלות מיהו. איך יידעו מיהו אם לא יופיע כאן? תרומתו לרוח ולתרבות של עמינו, ואף של העולם, עולה על תרומתם של רבים המופיעים כאן. שילוני - שיחה 10:21, 17 בדצמבר 2008 (IST)
שוב פעם בלבול מושגים. ומהי תרומתו של יוזף מנגלה לאנושות? האנצקילופדיה צריכה להכיל מבחר של ספורטאים מצטיינים, ורבנים ידועים, ולא כל ר"מ צריך לקבל ערך, גם אם הוא מרצה. מי שחשוב לו להכניס רבנים (ולי חשוב מאוד), שיבדוק כמה מהראשונים עדיין חסרי ערך בויקי, ובמקרה שלהם כל אחד צריך לקבל ערך. --שפ2000 - שיחה 11:05, 17 בדצמבר 2008 (IST)
הרב לונדין החל בפרוייקט של ביאור כתבי הראיה, עצם העובדה שהוא מוציא כל שנה ספר בנושא, מראה על רצינותו והתמדתו. ועל כך שהוא עתיד להיות אחד הרבנים המוכרים בעתיד הקרוב לעין, בכל הקשור לכתבי הראי"ה. ספריו נמכרו מעל 5,000 עותקים עבור כל ספר, אם זה מה שנותן אינדקציה ל"רב מכר". דבר צחות - שיחה 20:23, 17 בדצמבר 2008 (IST)
מה עם מחבר הספר "ערב פסח שחל בשבת", "טבילת כלים" ועוד עשרות ספרים כאלה ? (הרב צבי כהן). מה עם מאות מחברי ספרים תורניים דומים, לרבות ספרי הגות ומחשבה ? התשובה - יש הבדל בין מחברי ספרי עזר ושימוש, לבין מחבר ה"חזון איש". את הבנת ההבדל אשאיר לכם לבד.--שפ2000 - שיחה 22:13, 17 בדצמבר 2008 (IST)
אם אתה משווה ספרי טכנאות הלכתית לספרי מחשבה ופילוסופיה ובעיקר הגות דתית, באמת כדאי שתעשה חושבים עם עצמך. ועוד משהו, לרב מרדכי נויגרשל יש ערך, האם גם אותו יש למחוק? דבר צחות - שיחה 00:59, 18 בדצמבר 2008 (IST)
הרב נויגרשל מוכר כבר היום, ואפילו לדבריך, דבר צחות, עתידו של לונדין עוד לפניו. ערך אנציקלופדי מיועד למי שכבר מוכר כבעל חשיבות ציבורית. כתיבת ספרים בידי רבנים מאוד נפוצה, ולא יכולה להוות קריטריון. אגב, מנין המספר שנקבת לגבי תפוצת הספרים? (שבמונחים של ספרי קודש אינה מרשימה, ואפילו בפרוזה היא סבירה ותו לא, היקף של "הדפסה ראשונה" של ספר שכותבו לא מוכר מיוחד). החשיבות של האיש עדיין לא ברורה לי. צחי (פלבאי צהוב) - שיחה 01:05, 18 בדצמבר 2008 (IST)

לפי הערך קשה להחליט לגבי החשיבות. אולם, דף השחיה משכנע מאוד שהאיש, בהנחה שהוא מוצג היטב בערך, אינו חשוב. בדף השיחה מופיעים שני הטעונים הקלאסיים להצדקת ערכים ביוגרפיים טפלים: 1. למה יש בויקיפדיה ערך על כל זמר וכדורגלן (דהינו האיש חשוב כמו זמרים וכדורגלנים שוליים שיש להם ערך בטעות) 2. חיזוי עתידות - טענה על פיה האיש עדיין לא חשוב, אבל בעוד כמה שנים הוא יהיה מספיק חשוב. לפי טעון זה אפשר לכתוב ערך על כל בן של תעשיין ועל כל מי ילדה שלומדת לנגן על תופים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 04:32, 18 בדצמבר 2008 (IST)

בתוך הערך לא מופיע שום פרט ייחודי או חשוב במיוחד. יאירשיחה 03:44, 19 בדצמבר 2008 (IST)

הסיבה לכתיבת הערך הייתה בגלל המאמר הזה בYNET http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3623438,00.html כדי שהקורא ידע במי מדובר. ממידע פנימי, ייתכן והרב לונדין יתחיל לכתוב קבוע בYNET. דבר צחות - שיחה 17:44, 21 בדצמבר 2008 (IST)

עד כמה שידוע לי, הרב חגי לונדין כותב קבוע במס' כתבי עת, מלמד במס' ישיבות, ואף מלמד קבוע (כל יום א', 21:45-22:45) במכון מאיר, והשיעור אף משודר בערוץ מאיר (הערוץ האינטרנטי של מכון מאיר). ההתעניינות ברב חגי לונדין נראית לי ברורה מאליה, ותמוהה ההתנגדות לערך. האדם הצופה בשיעור של הרב חגי לונדין קרא מאמר שלו, ומעוניין להרחיב ידיעותיו עליו ילך ל"ויקיפדיה"."בתודה מראש ..." צ.מ. - שיחה