שיחה:כפר מל"ל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בפגישה שהתקיימה בשנת 1919 במועצה החקלאית של מפלגת 'הפועל הצעיר' הוחלט פה אחד כי יש לגשת לצעדים מעשיים ליסוד מושב העובדים.

עמרם קליין, בהנחה שאתה האנונימי שערך קודם לכן, אני מאוד שמח שפתחת חשבון כי זה מאפשר לי לתייג אותך כאן ולהסביר לך איך מתנהלים הדברים בויקיפדיה כשיש מחלוקות. יש דברים שנקבעו והולכים לפיהם וכללים מסוימים שצריך להישמע להם. אפרט את עריכותיי:

  1. הדגשות הן לא כל כך "נייטרליות" ולא מקובלות באופן כללי בויקיפדיה (ראה הנחיה כאן). זה דבר שתאלץ לקבל אותו.
  2. יש כלל מאוד חשוב בויקיפדיה שאסור לחזור על עריכה "חדשה" שהובעה לה התנגדות. אני לא אתייחס לזה שהפרת אותו, מהסיבה הפשוטה שמין הסתם לא ידעת עליו, אבל אנא שם לב טוב למה שאני כותב פה כי זה ימנע ממך להיחסם מעריכה - ברגע שיש התנגדות לעריכה "חדשה" *אסור* לחזור על העריכה. הכלל תקף לכולם - גם לי אסור לחזור על העריכות החדשות שלי שאתה התנגדת אליהן. מה עושים? לפי הכללים מחזירים את קטע הטקסט הרלוונטי ל"גרסה יציבה", כלומר, גרסה שהייתה הרבה זמן בערך, לפני השינויים החדשים (במקרה שלנו מדובר על הגרסה הזו - היא היציבה).
  3. אני מחזיר לגרסה היציבה את הטקסט שעוסק במושב הפועלים ב-1919. לדעתי היא לא אידיאלית, וכדאי להזכיר את פיקסלר וכדאי להימנע מקביעה עובדתית שכפר מל"ל הוא מושב העובדים הראשון בעולם, כי זה סותר את הערך נהלל ואת המקורות הטובים המוצגים בו שטוענים אחרת. מדובר במחלוקת וראוי להציג אותה ככזו. את הגרסה היציבה צריך לשפר, ואני מקווה שתוכל לדון איתי כאן כך שנמצא יחד גרסה טובה יותר שנוכל להסכים עליה. ככה עושים בויקיפדיה.
  4. לא הבנתי למה הסרת את הטקסט של הפתיח. החזרתי אותו - הוא חלק מהגרסה היציבה ואני מתנגד להסרתו, אבל אתה מוזמן לנמק ואולי תצליח לשכנע אותי בעניין זה. העברתי לפתיח גם את כמות המשפחות - זה לא חלק בגרסה היציבה ואתה יכול להתנגד לזה, אבל לדעתי זה לא מתאים לפרק ההיסטוריה ואני מקווה שתסכים עם זה.

בברכה, איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:29, 3 בינואר 2021 (IST)[תגובה]