שיחה:מתקנים לגידול יונים בארץ ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית בקורס "מתקנים חקלאיים בעת העתיקה" במסגרת מיזם עבודות ויקידמיות באוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח

הערך לא דן במתקנים לדיגול יונים בכל מקום בעולם ובכל עת, כך שיש לשנות את שם הערך כך שישקף את תוכנו. אני מציע מתקנים לגידול יונים בארץ ישראל בתקופה הקלאסית. דניאל צבישיחה 12:54, כ"ז בטבת ה'תשע"ב (22.01.12)

תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

משתמש:שנילי הוסיף לערך תבנית שכתוב עם ההערה הערך נכתב כעבודה אקדמית-סימנריון ויש לערכו לערך אנציקלופדי.. לי אין מושג מה משמעות ההערה הזאת. אני מבקשת ששנילי יכתוב בצורה ברורה מאד מהם הדברים שכל כך מפריעים לו עד כדי כך שיש לשים על הערך תבנית שכתוב. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:25, 7 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]

אפרט מחר. שנילי - שיחה 22:07, 7 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]

תחילה אבהיר שהערך מעניין ומקיף כמאמר במגזין מדעי. אך יש מקום להשתמש במידע הרב שבו כדי ליצור ערך אנציקלופדי. עבודת ההמרה לא קלה והאתגר גדול.

הפתיח
פתיח של ערך אנציקלופדי אמור לתת תמצית והגדרה של נשוא הערך כדי לאפשר לקורא להבין במבט מהיר על מה הערך. לדוגמא: "מערת רקפת היא אתר ארכיאולוגי-פרהיסטורי בהר הכרמל." בערך זה ההגדרה יותר מורכבת אבל ניתן לנסחה. כאן הפתיח הוא מעין מבוא שחלקו מיותר.
שימוש במונחים לא אנציקלופדיים
"בעבודה זו..." או בהמשך אציג..." מתאים לעבודה אקדמית ולא לערך אנציקלופדי (ובוודאי כזה שנכתב בשיתוף).
רקע היסטורי
רקע היסטורי נדרש במקום שיש תהליכים שהביאו לאירוע נשוא הערך. לדוגמא: "הסוריאליזם התפתח מתנועת הדאדא, שנוסדה ב-1916 בציריך הנייטרלית..." כלומר מה קדם לתנועה והביא אותה למה שהיא. כאן הרקע ההיסטורי הוא בעצם תיאור של מתקנים וכן של השימוש ביונים שאין בינם לבין אלה המתוארים בהמשך הבדל למעט אולי זמנם.
המחקר בארץ ישראל
הערך הוא על המתקנים ולא על המחקר. בעבודה אקדמית נדרש הכותב לתת סקירה על המחקר, בערך אנציקלופדי המחקר תומך במידע ואינו עומד בפני עצמו. אפשר כמובן להביא פרק קצר על תולדות המחקרים (מי חקרו ומתי) אלא שכאן הפכו את היוצרות.

שנילי - שיחה 13:10, 8 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]