שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

קישורים לאתר "הידען"[עריכת קוד מקור]

הקישורים לאתר הידען אינם מאפשרים חזרה לויקיפידיה.

אני מציע לאסור קישורים לאתר זה ולאתרים אחרים אשר לא מאפשרים יציאה חוזרת מהם  !!!

חזי


לדעתי, צריכה להיות אפשרות הגדרה של פתיחת לינק בחלון חדש. כי ברובם המכריע של האתרים אין אפשרות חזרה.

גיא4 05:53, 26 פבר' 2004 (UTC)

אפשרות החזרה לאתר הקודם אינה באחריותם של האתרים השונים, אלא אחד ממאפייניו של הדפדפן. לכל הדפדפנים שאני מכיר יש לחצן (בדרך כלל אף בולט) ששמו "Back", "הקודם" וכעין זה, שתפקידו להחזיר את הדפדפן לדף הקודם. המשתמש צריך להיות מודע לאפשרות הזו ולא לסגור את החלון לאחר שהגיע לאתר אחר.
בלי שום קשר, נראה לי שאובססיית הלינקים של בליזובסקי לאתר "הידען" שלו חוצה את גבול הטעם הטוב. בעל אתר פרטי לא אמור למלא את האנציקלופדיה בהפניות לאתר שלו ("יהללך זר ולא פיך!"), ובודאי שלא במאות כאלו, ולעתים אף שתיים ושלוש הפניות בערך אחד, כפי שהוא מרבה לעשות.
Naftali 10:49, 10 מרץ 2004 (UTC)
לחצן Back הוא חלק מהדפדפן, אך באמצעות קטע JavaScript קטן ניתן לחסום אותו. אתר שעושה זאת הוא אתר עוין, ואני אישית משתדל שלא להגיע לאתרים כאלה. עקרונית הצעתו של חזי יפה בעיני, אם כי לא מצאתי אותה באתר הידען - ייתכן שכבר טופלה, וייתכן שהיא נמצאת רק בחלק מהדפים. דוד שי 14:45, 18 מרץ 2004 (UTC)
דוד, רבים מהקישורים של הידען הם לדף redirect עם שם מקוצר שממנו הדפדפן מופנה אוטומטית לדף ה"אמיתי". (למשל, הדף http://www.hayadan.org.il/god.html מפנה את הדפדפן אל http://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/company_search_tree.php?SiteName=hayadan&lan=en&Referral=tree&NewNameMade=100&SearchType=Product&BuyerID=622356311 ). כאשר מגיעים אל האתר דרך דף הפניה כזה (ומרבית הלינקים שאבי משתמש בהם הם כאלו) ומנסים לחזור, הלחיצה על Back מחזירה את הדפדפן אל דף ה-Redirect, וממנו שוב חוזרים אל אתר הידען.
אני משער שזה לא נעשה בכוונה רעה אלא מתוך רצון לאפשר שימוש בלינקים קצרים יותר, ובכל אופן יש פתרון פשוט לבעיה: לחיצה כפולה על "Back". אם אתם חושבים שבכל זאת לא ראוי לקשר לדפים כאלו, אפשר לבקש מאבי שיתקן את כל הלינקים המקוצרים ללינקים מלאים וכך תיפתר הבעיה.
Naftali 15:17, 18 מרץ 2004 (UTC)
הקישור אצלו כל כך מהיר שאצלי לחיצה כפולה על Back לא עוזרת. זה אכן ראוי באמת לבקש מאבי בליזובסקי לתקן את זה, ובודאי להבא לשים את הקישור המלא ולא המקוצר. וחוץ מזה אתה צודק בקשר לאובססית הקישורים שלו. בהחלט היו כמה מקומות שהם היו כל כך לא רלוונטיים שפשוט מחקתי אותם eman

תשובות לכולם מאבי בליזובסקי[עריכת קוד מקור]

ראשית, הידען אינו אתר פרטי במובן הכספי של העניין אלא מפעל חיים, בדיוק כמו ויקיפדיה. לצערי כאן אני כמעט לבד. שנית - הבעיה הטכנית של חזרה מוכרת לי. אם ניתן באיזושהי צורה לגרום ללינק להפתח בדף חדש מהויקיפדיה זה יפתור את הבעיה עד לשינוי הטכנולוגי הבא של אתר הידען שיתבצע בתוך כחצי שנה. באשר להערתו של אימן - אני מוכן שתתנו לי דוגמאות בהן הקישור לא היה רלוונטי, להפך, רבים מכם עודדו אותי לקשר כדי לא לכתוב חדשות בתוך ויקיפדיה, אז תחליטו. יתכן שמדובר דווקא בדפים שלא אני קישרתי אליהם. וחוץ מזה, כרגיל אצלכם. כשמישהו לא מוצא חן בעיני כמה מכם אז כל העשיה שלו במקום לעודד אותה מוכפשת. נראה אתכם מקימים אתר תוכן ומעדכנים אותו עם 5-6 ידיעות ומאמרים מעניינים ביום כמו למשל עשר שנים לפרויקט פניקס - SETI או הסכנה של זיהום מאדים בחידקים ארצניים; מזון חדש שהתגלה ועלול לערער את הפיסיקה ועוד. אם זה משהו פרטי, אז מה זה משהו ציבורי? שלכם אבי בליזובסקי Avibliz 22:02, 26 מרץ 2004 (UTC)~


הדף ויקיפדיה:איך לערוך דף, שנתקלתי בו במקרה לפני כמה ימים, נראה לי הדף הכי שימושי לויקיפד מתחיל (או כמעט מתחיל) והוא גם שימושי למי שיש לו כבר קצת נסיון. הוא נותן את על העיקרים, בלי טקסט ארוך ומעיק. אבל איכשהו הוא קבור לו אי-שם, ומי שאין לו סבלנות לא יגיע אליו. וזה חבל, כי זה בדיוק הדף שמי שאין לו סבלנות צריך! אז אולי כדאי:
א. לשים לו ויקילינק בעמוד הראשי.
ב. לכלול אותו בנוסח הברכה הרשמית (יש דף כזה בכלל? או שסתם יש אנשים ששומרים את הנוסח אצלם) למשתמשים החדשים?
eman 17:57, 26 פבר' 2004 (UTC)


ויקיפדיה:היום בהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

לדעתי, הרעיון מעולה. אבל ...
אין מקומו של הקישור היסטוריה בעמוד הראשי.
הרי הלינק מכיל רק הנחיות: איך ליצור MediaWiki לכל יום בשנה, עם האירועים החשובים. ^^ דוד1 22:31, 12 מרץ 2004 (UTC)

תוקן אתמול כהצעתך. הלינק לעריכה הועבר לסוף העמוד. Naftali 15:24, 18 מרץ 2004 (UTC)

Jiddisch Wikipedia[עריכת קוד מקור]

shouldn't there be a clearly visible link to the Jiddisch Wikipedia at the Main Page? -- BenjS 15:45, 13 מרץ 2004 (UTC)

שורת המומלצים[עריכת קוד מקור]

יש דרך לאפשר עריכה של שורת המומלצים בלבד? ניסיתי לשחק בעזרת כותרת (סימני =) וזה לא עבד. Pasteran 20:09, 15 מרץ 2004 (UTC)

עכשיו זה עובד. Naftali 10:31, 16 מרץ 2004 (UTC)

סימני עריכה[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש לסלק את כל סימני העריכה שנוספו לעמוד הראשי. זהו דף השער שלנו, וצריך להציגו קי ונאה ככל האפשר. עם כל הכבוד למעטים שמעדכנים את העמוד הזה, עדיף להתחשב ברבים שעוברים דרך עמוד זה וסימני העריכה מכערים להם אותו ומבלבלים אותם. דוד שי 09:23, 16 מרץ 2004 (UTC)

כעקרון אני מסכים אתך. לגבי מסגרת האנציקלופדיה זה בטוח מאחר וזה לא משתנה כמעט. גם לגבי מסגרת הקהילה. רק את מסגרת ההמלצות שמשתנה כמעט מדי יום יש לאפשר לערוך ישירות. Pasteran
גם אני מסכים, כעיקרון, אבל הבעיה היא שמתוך 16 סימני עריכה 13 נוצרים אוטומטית מבלי שנוכל להתערב, ורק 3 נוצרו ידנית. מצד שני, קח בחשבון שסימני העריכה האוטומטיים לא מופיעים אצל משתמשים לא רשומים.
מה אתה מציע?
Naftali
לדעתי צריך לנקות ככל האפשר את העמוד הראשי ולא לבלבל עם יותר מידי קישורים. בטח שלא למשוך ונדליסטים עם קישורי עריכה כאלה.
מאיר מ 11:06, 16 מרץ 2004 (UTC)
אני לא חושש ממשיכת ונדליסטים. על כל ונדליסט שיבוא - יבוא גם ויקיפד תורם. הונדליסט ינסה, ימחק/יגולגל/יחסם, וילך לכל הרוחות, והויקיפד התורם יישאר כאן ויתרום. אנחנו צריכים לעודד משתמשים חדשים לתרום, ולא להיפך.
מצד שני, אני מסכים שקישורי העריכה אינם אסתטיים, ושואל: מה אתם מציעים לעשות?
Naftali 11:34, 16 מרץ 2004 (UTC)
אפשר אולי לשים אותם בדף מיוחד של "ערכים נבחרים" או משהו כזה שלינק אליו יהיה איפשהו בעמוד הראשי. eman
הסרתי את קישורי העריכה. את האוטומטיים הסרתי על ידי החלפת סימני הכותרת של ויקיפדיה בתגי HTML, ואת הידניים הורדתי לתחתית העמוד (עוד לא סיימתי את העבודה).
מחכה לתגובותיכם.
Naftali 13:19, 16 מרץ 2004 (UTC)

נקודות למחשבה[עריכת קוד מקור]

העמוד הראשי די עמוס, מספר נקודות למחשבה:

  • הערך קרימנולוגיה מופנה מהעמוד הראשי אבל הוא תת נושא של סציולוגיה. אפשר לשקול להוריד אותו מהעמוד הראשי
  • צריך לשקול להוריד את תורת הספרות מהעמוד הראשי כיון שיש ספרות.
  • צריך לשקול להוריד תנ"ך כיון שיש יהדות

לשיקולכם לילה טוב ערן 21:29, 17 מרץ 2004 (UTC)

אנני חושב שכדאי להוריך תנ"ך כיון שהוא ענין חשוב בפני עצמו.

--Jew 22:05, 14 יוני 2004 (UTC)


נעילת העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

אולי צריך לאפשר נעילה חלקית של העמוד הראשי. כך שרק רשומים יוכלו לערוך אותו. כבר כמה פעמים שהוא מושחת בידי גולשים אקראיים. וזה מאוד לא סימפטי שמישהו גולש לעמוד הראשי של הויקי ולא מקבל דבר. --Effib 12:57, 18 מרץ 2004 (UTC)

אני גם בעד לנעול את העמוד הראשי (כמו בויקיפדיה האנגלית). לצערי אבל, לא ניתן לנעול עמוד רק למשתמשים רשומים אלא רק למפעילי מערכת. לדעתי בגלל שאנחנו עושים שימוש במנגנוני ה-msg שכן ניתנים לעריכה (גם כשהעמוד הראשי נעול) אפשר לנעול אותו.
מאיר מ 13:19, 18 מרץ 2004 (UTC)

מאיר,
התכוונתי אתמול להציע להפוך גם את קטעי "אנציקלופדיה" ו"קהילה" ל-msg, כפי שעשיתי לאקטואליה, היום בהיסטוריה והמומלצים. כעת אני רואה שזה ממש נחוץ. נהפוך אותם ל-msg-ים חיצוניים ונתקן את קישורי העריכה בשולי העמוד, ואת העמוד עצמו נחסום. Naftali 13:56, 18 מרץ 2004 (UTC)
נעלתי את העמוד הראשי, נראה עד כמה זה מפריע לויקיפדים. ויקיפד שאינו מפעיל מערכת מתבקש להשאיר כאן את הצעתו לשינוי העמוד הראשי. דוד שי 14:41, 18 מרץ 2004 (UTC)
אני מציע שקישורי העריכה יובילו תחילה לעמוד שיסביר על העריכה ורק משם יהיה אפשר לערוך כדי להציב עוד שלב אחד בשביל הונדליסט המשועמם. משתמש רציני יסבול עוד הקלקה אחת וקריאה של כמה פסקאות.
מאיר מ 19:16, 18 מרץ 2004 (UTC)
אני נגד.
כלפי "אנציקלופדיה" ו"קהילה" זה עוד נסבל, אבל את "אקטואליה", "היום בהיסטוריה" ו"ערכים מועדפים" - שאמורים להשתנות דרך קבע - יהיה הרבה יותר קשה לערוך. Naftali 20:40, 18 מרץ 2004 (UTC)


אני דוקא בעד, אבל הויקילינק לדף הזה חייב להיות הרבה יותר בולט ממה שדוד שי עשה עכשיו. היה עדיף כבר כמו שהיה קודם, כשהוא היה למטה. eman
הלוואי וכל הלינקים יהיו בולטים יותר, כפי שאמר משה רבנו: "מי ייתן כל עם ה' נביאים". לדעתי את עריכת הדף הראשי צריך להשאיר למי שכבר צבר מעט ניסיון בויקיפדיה, ואחד כזה לא יתקשה כלל למצוא אותה במקומה הנוכחי. דוד שי 21:27, 18 מרץ 2004 (UTC)


מה העניין עם "מדעי החיים"?[עריכת קוד מקור]

מאוד לא מוצאת חן בעיניי ההפרדה המלאכותית בין ביולוגיה על שלל תתי הנושאים שבה לבין פיסיקה, כימיה ומתמטיקה. אני גם לא רואה סיבה להציג אוסף של קצרמרים כמו בוטניקה בעמוד הראשי. למעשה, אפילו במאמר שכותרתו "מדעי הטבע" ישנה התייחסות לביולוגיה כחלק ממדעי הטבע. וזו לא הכפילות היחידה: גם אקולוגיה תופסת מקום של כבוד גם ב"מדעי הסביבה" וגם ב"מדעי החיים". בויקיפדיות הגדולות כמו האנגלית, הצרפתית, הגרמנית והספרדית משתמשים במונח "Biology" ולא במונח "Life science". למעשה רק במהדורת Simple english של ויקיפדיה נתקלתי בערך כזה, מה שאולי מעיד על העילגות שבכותרת הזו לדצפלינה מוכרת ורחבה כמו ביולוגיה. זה גם לא כאילו הישראלי הממוצע לא מכיר את המונח...

ישנו גם פגם נוסף בשיטה - ביולוגיה, אקולוגיה, טקסונומיה ובוטניקה הם מדעים מדוייקים ומדעי טבע לכל דבר. הסיווג שלהם תחת קטגוריה אחרת מטעה!

אני מציע את החלופה הבאה:

בעמוד הראשי, תחת "מדעי הטבע ומדעים מדוייקים" יוצגו המאמרים: ביולוגיה - כימיה - מתמטיקה - פיסיקה - מדעי האטמוספירה - מדעי החלל - מדעי המחשב - מדעי כדור הארץ.

המאמרים "מדעי החיים" ו"ביולוגיה" יאוחדו, מפני שבמילא התוכן שלהם מאוד דומה (במדעי החיים ישנה גם רשימה של תחומים, ואני באמת לא רואה סיבה למה שרשימה כזו לא תופיע תחת הערך ביולוגיה).

Lazylemon 17:01, 18 מרץ 2004 (UTC)

מדוע רשימות נמצא גם ב"ערכים נבחרים" וגם ב"אנציקלופדיה"? ומדוע קרימינולוגיה נמצא בעמוד הראשי? ערן 20:47, 18 מרץ 2004 (UTC)

סילקתי את רשימות מ"אנציקלופדיה", והרחבתי קצת את רשימות שב"ערכים נבחרים".
בעניין מדעי החיים: החלוקה ב"אנציקלופדיה" ניסתה ללכת בעקבות החלוקה לפקולטות באוניברסיטת תל אביב, שבה יש הפרדה בין מדעי החיים ובין מדעים מדויקים. אין לי בעיה עם החלוקה הנוכחית, לפחות בשלב זה, שבו ערכי מדעי החיים (מלבד זואולוגיה) הם כה מעטים. יחד עם זאת, ברור לי שמדעי החיים הוא תחום רחב יותר מאשר ביולוגיה, ולכן החזרתי את הערך לחיים. כמו כן ברור לי שהתחומים ביוכימיה, ביופיסיקה וכימיה אורגנית אינם חלק מביולוגיה, אם כי קשורים אתה במידה מסוימת (כימיה אורגנית אולי אינה קשורה כלל, שהרי היא עוסקת בתרכובות דוממות, חסרות חיים) ולכן הפרדתי אותם בערך ביולוגיה. עד כאן בינתי מגעת, ואשמח אם מישהו משכיל ממני (דליק הכלבלב?) ישפר את מצבנו בעניין זה דוד שי 21:27, 18 מרץ 2004 (UTC)

קישור לתנ"ך[עריכת קוד מקור]

מדוע נעלם הקישור לערך תנך?
פיני

ערכי דינמיים בעמוד הראשי לא מתעדכנים[עריכת קוד מקור]

התאריך ומספר הערכים נשאר קבוע כבר זמן מה. האם הדבר קשור לנעילת העמוד הראשי?--אפי ב. 17:06, 25 מרץ 2004 (UTC)

אצלי התאריך ומספר הערכים כן משתנה. תנסה לעשות Ctrl+F5. ערן

גם אצלי לא מתעדכן בזמן. וכך גם לאחר עריכה של שורת האקטואליה, למשל, כשחוזרים לעמוד הראשי רואים את השורה הישנה גם אחרי Refresh. לדעתי הבעיה היא ב-Cache של תוכנת ה-MediaWiki ש"זוכר" איך נראה העמוד הראשי ולא מתעדכן כשאחד מה-msg-ים נערך או כשהתאריך משתנה.
בעצם יש כאן שני באגים, ראשית, העמוד לא מתעדכן מיד לאחר ש-msg שכלול בתוכו משתנה (פתרון נדרש: לאחר עריכת ערך ב-namespace של MediaWiki, יש לבצע invalidation לעותקי ה-cache של כל העמודים שמכילים את ה-msg), ושנית, עמוד שכולל משתנה תאריך/שעה לא מתעדכן כשהתאריך משתנה (יש להגביל ה-caching לעמודים כאלו).
בכל אופן, יש להפנות את הענין לדף הבאגים, רצוי של הגירסה האנגלית. נפתלי 23:42, 25 מרץ 2004 (UTC)

כפי שערן אומר Ctrl+F5 פותר אצלי את הבעיה. אפי ב.

גם אצלי יש בעיות כאלה. וניסיתי רפרשים, אפחמשים, ומה שאתם לא רוצים. הייתה לי בעיה כזו לפני שהיו כל הקישורים הדינמיים, אבל אז היא נפטרה אם הייתי לוחץ על "ערוך דף" או נכנס ל"גרסאות קודמות". דרך אגב, אני מחובר דרך שרת של האוניברסיטה, ואני בטוח שזה חלק מהבעיה. מדובר בcaching לא במחשב שלי, אלא איפשהו בשרתי האוניברסיטה. eman



Wikipedia-wide information network[עריכת קוד מקור]

Hello.

I am Anthere. I only speak french and english. I hope someone will be able to translate this, and I apologise if I did not put it in the right place :-)

I would like that information circulate better between wikipedias, so that all wikipedians can participate more, and keep its own identity at the same time.

For this reason, I recently set a page on meta, m: Goings-on.

Hopefull, at any time, this page could indicate the current discussions, polls, votes or general announcements. 3 pages were already locally created on the spanish, the french, on the bulgarian and the english wikipedia. A global one is now on meta.

Each local page is about general on-goings as well as local ones.
Meta page aims at being about global occurences.

The page is different from the announcement page. The announcement is more oriented toward external communication (such as number of pages, special adverstisement), while the on-goings aim at mentionning community events (such as a new feature poll, elections of board of trustees).

To compare both pages :

It would be great that each wikipedia in time, set a similar page, so that information could flow more easily between wikipedia. If you do so, please do set the goings-on page locally, so that every wikipedians on *your* wikipedia can see it and participate to it, and please link it to the meta page.

For bigger wikipedia, it is also interesting to set a goings-on page to relieve the local village pump, often clogged with information request.

For small wikipedias, since it is difficult to maintain such a community page with less contributors, it makes sense to merge the goings-on in the village pump, or in the community main page (perhaps by making a separate paragraph).

I am also looking for people who would agree to update the local goings-on in their language. Please, contact me at my talk page for any support, suggestion and feedback.

Thank you very much for your attention :-) 83.112.25.75


Also, do you have an embassy page so I could post here ? And do you have an embasssador speaking french or english, so I could communicate with him or her ? Please answer on meta. Thanks. anthere

עקביות ברשימת הנושאים[עריכת קוד מקור]

א. מדוע אין עקביות ברשימת הנושאים? תת הנושאים מסודרים, כביכול, ע"פ סדר אלפביתי, אך למעשה אין זה כך. אם כבר מחליטים לעשות סדר, הוא צריך להיות מושלם. למשל, ארכאולוגיה מופיע לא במקומו.
ב. לדעתי יש להוסיף לרשימת מדעי הרוח את הערך יהדות, ואולי תחתיו לשים את הערך תנך. זה נראה יותר הגיוני.
ג. ערכים שבכותרתם יש גרשיים (") שמהווים בעיה, ניתן להשתמש בהם בשמות חלופיים, וזה פתרון טוב מאשר לבטל את הגרשיים. למשל, הערך תנ"ך, יכול גם להיקרא מקרא. וכן הלאה.
פיני

למה אין שינוי[עריכת קוד מקור]

רשימת המומלצים והאקטואליה לא השתנתה יותר מדי זמן. במיוחד מעצבנת הכללתו של הערך על סוורוס, שהוא לא מוצלח במיוחד. זה החיסרון של חסימת הדף הראשי לא משנה 08:39, 2 אפר' 2004 (UTC)

אתה יכול לשנות באופן חופשי, ראה עריכת העמוד הראשי. נפתלי 08:50, 2 אפר' 2004 (UTC)

השינוי לא נתפס[עריכת קוד מקור]

הדף הראשי אינו משתנה לא משנה 12:46, 2 אפר' 2004 (UTC)

כדי ששינוי של MSG יתפוס יש לשמור מחדש את העמוד שמוכלל בו הMSG. כלומר השינוי אינו דינמי, אלא נעשה בשעת השמירה של הערך.אפי ב.


שינוי ערכים במהדורה האנגלית[עריכת קוד מקור]

80.179.123.18 14:09, 18 אפר' 2004 (UTC)אני מבקש להתייעץ עם ויקיפדים מנוסים בעניין עדין:

אני מתכוון לערוך שינויים בכמה ערכים בנוסח האנגלי של ויקיפדיה. למשל הערך Palestine והערך History of Palestine. הבעיה היא שזה מונע על ידי שני מניעים, שניהם בעייתיים קצת: 1. אני מעז להאמין שאני מסוגל לכתוב ערכים אלה טוב יותר. בעצם אני יודע שהערכים שכתבתי הם טובים, ואילו הערכים הקודמים ממש לא טובים. 2. הבה נגיד גלויות: אני מעוניין שערכים אלה יבטאו את גישתי הציונית, ולא את גישת ארגון ה"פתח", כפי שהם היום.

יש להניח, שאם פשוט אמחק את הנוסח הקיים של "תולדות ארץ ישראל" (באנגלית) ואכניס במקומו את הנוסח שלי, הרי במהרה יבוא מישהו ויחזיר את הנוסח הקודם.

לכן אולי אחפש דרך ששני המאמרים יופיעו זה לצד זה. איך עושים זאת? אולי אתן למאמר הקיים שם קצת שונה (איך אני משנה, מבחינה טכנית, שם של מאמר קיים בלי לשנות דבר במאמר?), ואת המאמר שלי אפרסם תחת השם ה"טוב", וכמובן אסדר קישורים והפניות מאחד לשני.

או שמא יש למישהו הצעה אחרת? או שמא יש בכלל תקדימים?

ועוד בעיה: כיום הערך History of Palestine הוא תת-ערך, בדרגה של "מאמר ראשי" או משהו כזה, בתוך הערך Palestine (והוא כאמור ממש לא טוב), ואני רוצה להפוך אותו לערך בפני עצמו, עם הפניה אליו מתוך הערך Palestine. איך בדיוק עושים זאת?

מאד לא מקובל להחליף ערך בשכתוב משלך. יתר על כן, המדיניות המוחלטת של ויקיפדיה גורסת שערכים לא צריכים לבטא אף נקודת מבט אחת, לא את שלך ולא את של הפת"ח. הערכים האלה הגיעו לצורתם הנוכחית כתוצאה של הרבה מאד עריכות ודיונים (מומלץ לקרוא את כל דפי השיחה של ערך כזה לפני שמשנים אותו, כולל הארכיון). לחלקם יש כותרת שאומרת שהנייטרליות שלהם שנויה במחלוקת. זה אומר שלא הצליחו להגיע לקונסנזוס סביב הנוסח, אבל זה לא אומר בד"כ שאתה צריך לשנות אותם כראות עיניך בלי לנסות לקבל הסכמה לשינוי. אני מציע שתעיין גם בחלק של ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת מאמרים שעוסק בערכים כה שנויים במחלוקת. אם בכ"ז תמצא שאתה חושב שהערכים הנוכחיים אינם תואמים את ההשקפה הנייטרלית, ותרצה להכניס בהם שינויים, תוכל לעשות זאת כמובן. יכול להיות שהשינויים שלך יבוטלו מיד, ויכול להיות שתתחיל "מלחמת עריכה" שבסופה אתה או אחרים תמצאו את עצמכם חסומים ו/או את הדף מוגן. על כל פנים, כמו שאמרתי, החלפת הערך כולו היא מעשה מאד לא מקובל, והתגובה היחידה שאתה יכול לצפות לה היא שחזור מיידי לגרסא הקודמת. Timtzeptel 14:38, 18 אפר' 2004 (UTC)


תודה, למדתי. הצרה היא שלפי עניות דעתי (הקובעת..) הרי המאמר הקיים פשוט לא טוב, ואילו שלי כן טוב. ולא ברור לי איך למסור את העניין לשיפוטו של "בר-סמכא אובייקטיבי" שיכריע ושדעתו תתקבל. לכן אנסה למצוא דרך לחלחל את הנוסח שלי בדרך הדמוקראטית המאפיינת את האתר הזה. אולי אציע את הנוסח שלי תחת כותרת אחרת, בלי למחוק את הישן, עם קישור אליה מן הישן.

הייה נועז! אם הערך שכתבת הוא טוב, במשמעות הפשוטה של המלה, כלומר לא בהכרח פרו-ציוני, אלא טוב מנקודת מבטו של כל קורא, ייתכן שייתקבל. ודא שהערך שלך אינו משמיט מידע חשוב שמופיע בערך הנוכחי. עצתי: היכנס לשם כמשתמש רשום - שינויים של משתמשים שאינם רשומים מתקבלים בחשדנות רבה. דוד שי 18:47, 18 אפר' 2004 (UTC)

אני צריך את עזרתכם...[עריכת קוד מקור]

כיצד ניתן להגדיר "כלכלה ריכוזית" + הקשרה לתקופת הנאצים בכמה משפטים בודדים?!

אם ברצ8ונך להגדיר את הכלכלה הריכוזית, פשוט היכנס לכלכלה ריכוזית והתחל את הערך. שים לב שכבר קיים ערך כלכלה, כלכלת שוק ובעיקר שיתוף, שאולי יש בהם כבר את מה שאתה רוצה לרשום.
בעניין הקישור לתקופת הנאצים- לאחר שתכתוב כמה מילים לפחות על כלכלה ריכוזית, פשוט התחל כותרת כזו:

כלכלה ריכוזית ברייך השלישי[עריכת קוד מקור]

ואז תרשום מה שתרצה. אל תשכח להוסיף קישורים כגון נאציזם, גרמניה הנאצית וכו'.

אם הסתבכת- אל תדאג!

פשוט התחל לרשום, הכל כבר יסתדר מעצמו או בזכות אחד הותיקים שיבוא לעזרתך בשמחה!.

אלון 09:10, 2 מאי 2004 (UTC)

כבר יותר משבוע שהדף הראשי לא משתנה. למה ? הוא כבר השתנה ושוב חזר לסורו שן שש זעם

כחלמעדךלחדגמכ

Hi, I'm a Bulgarian user who regularly adds interwikis. However, I'm interested in the way you look at them - do you look at them from right to left, or from left to right? I will add [[bg:...]] according to your opinions. I'd be very pleased if you respond to my question at my talk page. Thanks in advance! :)

איכות הסביבה[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך להיות קישור לערך איכות הסביבה מתוך העמוד הראשי. הערך מכיל קישורים לעשרות ערכים אחרים בנושא והוא שער לתחום שלם וחשוב בויקיפדיה.

היכן לדעתכם צריך להוסיף אותו? מדעי החברה? מדעי הטבע?

מאיר מ 21:37, 4 יוני 2004 (UTC)

אני מציע קטגוריה שלישית, זו של "מדע שימושי והנדסה". דוד שי 21:44, 4 יוני 2004 (UTC)
אני מציע להוסיף את זה תחת "מדעי כדור הארץ" כי נראה לי שזה קשור לשם גילגמש 05:05, 5 יוני 2004 (UTC)

אני מציע 'שירבוט' במקום 'קישקוש'. --רנדום 12:47, 12 יוני 2004 (UTC)

איפה התמונה ?[עריכת קוד מקור]

היא לא הייתה אמורה להיות השינוי העיקרי ?

מציינים עשור למותו\העלמותו[עריכת קוד מקור]

כבוד הרב נפטר! מה זה מציינים עשור למותו העלמותו? אנחנו הרי לא אתר חב"ד. יש לכתוב מציינים עשור לפטירתו! ללא שום "העלמות" הוא לא נעלם, הוא קבור באדמה. יש לשנות במהירות האפשרית! גילגמש 06:33, 21 יוני 2004 (UTC)

הכותרת משקפת היטב את המציאות, ועלינו לדווח על מציאות ולא לשנותה. בין חסידי חב"ד יש המציינים עשור למות הרבי, ויש המציינים עשור להיעלמותו. זו עובדה, ולכן הכותרת מדויקת מאוד. הכותרת אינה עוסקת בשאלה מה קרה לרבי לפני עשר שנים, אלה מה קורה היום עם חסידיו, ולכן אין לשנותה. דוד שי 08:42, 21 יוני 2004 (UTC)
הכותרת לא משקפת את המציאות. המציאות היא שהרבי נפטר/מת/הסתלק מן העולם. הוא לא "נעלם". העובדה שיש לו קבוצת חסידים שוטים שבוחרים להשתמש בכינוי זה מצדיקה כותרת פרובוקטיבית בעיתון, אבל לא בעמוד השער של אנציקלופדיה מכובדת, בפרט כאשר מרבית האנשים שנתקלים בכותרת המגוחכת הזו אינם מודעים לאשר מסתתר מאחוריה והם רואים אותה כפאשלה.
לחידוד העניין: האם היית כותב ש"הממשלה הצביעה על תוכנית ההינתקות/העקירה", או ש"בירושלים התקיים מצעד הגאוה/התועבה", רק בגלל שיש אנשים המכנים זאת כך (ואף אינם מתעמתים עם המציאות)?! נפתלי 11:34, 21 יוני 2004 (UTC)
ב"היום בהיסטוריה" של 16 באוגוסט לא נאמר שאלביס פרסלי מת/נעלם ב-1977.
אני בעד קוהרנטיות: או ששניהם מתו, או ששניהם מתו/נעלמו. נפתלי
אני מסכים איתך לחלוטין, נפתלי. יש להוריד את הדבר הזה כמה שיותר מהר ולהבא לא להכנס לויכוחים פנימיים בין קבוצות שונות, במיוחד לא ויכוחים פוליטיים או דתיים. בשביל זה יש שפע של פורומים שתורמים את השקפתם לענין גילגמש 11:42, 21 יוני 2004 (UTC)

מקורות לידיעות החדשותיות[עריכת קוד מקור]

הם יש צורך לספק מקור לידיעות שמופיעות תחת "חדשות ואקטואליה" ? המממ 07:32, 21 יוני 2004 (UTC)

ויקיפדיה אינה עיתון. בחדשות האקטואליה היא מספקת מידע אנציקלופדי על נושאים אקטואליים, וחשוב לתת, למי שמתעניין בכך, הפניה לידיעה העיתונאית שלה המידע האנציקלופדי משמש רקע. דוד שי 08:45, 21 יוני 2004 (UTC)


לדעתי יש לבטל את המדור החדשותי המופיע בעמ' השער. דיינו באין ספור אתרי החדשות. תשאר האנציקלופדיה מקום להעשרת הדעת. זו הודעתי הראשונה, תודה על הברכות הלבביות.

אני חולק על דעתך. תפקיד החדשות בעמוד הראשי, לדעתי, הוא להציג ערכים בויקיפדיה שעולים בחדשות ולמשוך את המבקרים אליהם. לכן גם אין חשיבות רבה לעדכניות של החדשות שמוצגות בויקיפדיה. המממ 08:19, 24 יוני 2004 (UTC)

הוספת מידע בכמות גדולה[עריכת קוד מקור]

    'את כל הדיון הזה, אני מעביר למקומו הטבעי בויקיפדיה ויקיפדיה:מזנון#הוספת מידע בכמות גדולה 

^^ דּוֹד1 19:12, 21 יוני 2004 (UTC)

שלום, קוראים לי אראל ואני מנהל את אתר הניווט בתנ"ך: http://tora.us.fm/tnk1

האתר הזה גם הוא מעין אנציקלופדיה חופשית, רק שהוא מתמקד בנושאים תנ"כיים. למשל, יש בו רשימה של כמעט כל הדמויות בתנ"ך: http://tora.us.fm/tnk1/dmut, ושל חלק גדול מהמקומות בתנ"ך: http://tora.us.fm/tnk1/ezor

עלה בדעתי הרעיון להוסיף את המידע באתר זה ל"ויקיפדיה", אבל אני לא יודע איך לעשות זאת בצורה יעילה, כי מדובר בכמות גדולה מאד של מידע ומאגרי-נתונים.

מה דעתכם?

החלפת הערך המומלץ[עריכת קוד מקור]

מן הראוי שהערך המומלץ יתחלף כל יום ולא כל שבוע יש כבר מספיק ערכים טובים כדי לאפשר את זה.

נפוליון היה כבר, אולי נשים משהו אחר? גילגמש 09:25, 27 יוני 2004 (UTC)

נפוליון לא היה. הכנתי את נפוליאון והוספתי אותו להמלצות קודמות, אבל למעשה הוא כלל לא הופיע בעמוד הראשי ואת זה ניתן לבדוק בגירסאות קודמות של Template:MainPageFeaturedArticle. בכל מקרה צריך להכין תקצירים לעוד ערכים מומלצים, ואת ההוראות להכנת תקציר לעמוד הראשי ניתן למצוא כאשר עורכים את Template:MainPageFeaturedArticle. ערן 09:31, 27 יוני 2004 (UTC)

לשנות את הערך המומלץ מדי יום[עריכת קוד מקור]

לא יתכן שהערכים המומלצים ישהו בדף הפתיחה כל כך הרבה זמן! למה מייק בראנט לא הוחלף? זה אבסורדר. מצד אחד רוצים להחליף ערכים מדי יום, מצד שני אף אחד לא עושה את זה! אין גם רשימה מסודרת של הערכים המומלצים ואם ישנה כזאת, אז בד"כ אין בה דיון והחלטה על הערך המומלץ נופלת על פעילי המערכת בלבד. לא שיש לי בעיה עם זה, חלילה, אך יחד עם זאת, יש להחליף את הערך מדי יום בערב או לכל המאוחר למחר בבוקר. יש לנו מספיק פעילי מערכת שמוערבים מדי יום והם בד"כ נמצאים פה 24 שעות ביממה וכמעט ואין מצב שויקיפדיה סובלת מהעדר ההנהלה. לכן, אני קורה למפעילי המערכת לשנות את הערכים המומלצים בתדירות גבוהה יותר !! גילגמש 14:43, 1 יולי 2004 (UTC)

לטעמי מספיק להחליף את הערך המומלץ פעם/פעמיים בשבוע. נפתלי 16:11, 1 יולי 2004 (UTC)
אפשר להחליף כל שני וחמישי, או כל ראשון, שלישי וחמישי. בכל מקרה, יש רשימה כזו: ויקיפדיה:מאמרים מומלצים, צריך לטפח אותה כדי שנוכל לעמוד בקצב, כי אחרת פשוט מי שמעדכן את העמוד הראשי מקבל החלטה על עצמו ושם איזה ערך שהוא רוצה, דבר שהוא לא תקין. הערך על מייק בראנט הוא לא ערך למופת בכלל, ולמעשה בחיים שלי לא שמעתי על מייק בראנט - אל תשכחו, צריך גם שהערך בעמוד הראשי

יעסוק בנושא פופולרי. Lazylemon 16:39, 1 יולי 2004 (UTC)

אם היית צופה בערוץ 2, בשבועות האחרונים, לא היית יכול לחמוק מלשמוע את שמו.

חברים, לאחרונה יצא לי לחפש מספר נושאים בויקופדיה ויש לי הצעה לשיפור. אני אפילו מוכן לתרום קטעי קוד לעניין.

כאשר אני קורא ערך מסויים, בנושא שאני פחות או יותר מכיר, ואז אני נתקל במוסג שאני לא ממש מכיר. הדרך הייחידה לברר מה משמעות המסוג היא לעבור לעמוד שלו ולקרוא לפעמים הרבה טקסט שמכיל גם מוסגים שאני לא ממש מכיר וכן הלאה וכן הלאה.. לדעתי טיפה מסורבל. אפשר לתכנת בעזרת JS שכאשר עומדים על ערך מסויים, הוא יציג באמצעות חלון DIV קטן פיסקה שכל תפקידה הוא להגיד מה הנושא הזה בכלל על רגל אחת (כלומר לערכים גדולים ומסורבלים צריך להוסיף שדה של פיסקה מתמצטת כדי להקל על המשתמש).

עוד עניין, יישנם ערכים הנמצאים בכתיבה ובכתיבה מחדש וקורא שמעיין יכול להתקל בערך הנמצע תחת עריכה. אוליי כדאי להודיע למשתמש כי ערך זה נמצא בכתיבה, כדי שלא יסתמך על מידע מוטעה. Back2U 14:18, 20 יולי 2004 (UTC)

אם אני זוכר נכון, ההצעה עלתה כבר בעבר באחת מרשימות התפוצה הטכניות.
באופן כללי, הפיתוח של התוכנה של ויקיפדיה מתבצע בנפרד מאתר התוכן (האתר הזה) המקום להעלות בו נושאים והצעות הוא http://meta.wikipedia.org.
מאיר מ 21:22, 20 יולי 2004 (UTC)
אחלה תודה Back2U 12:04, 21 יולי 2004 (UTC)
את ההצעה השניה אני לא ממש מבין. בעקרון כל הערכים נמצאים תמיד תחת כתיבה. זה הרעיון של הויקיפדיה. eman
פתרון ביניים, עד למימוש ההצעה הראשונה, הוא דפי מונחונים, שמכילים הגדרות תמציתיות לכל המונחים בתחום מסוים.
לגבי העניין השני:יש להקפיד שכל ערך, גם במהלך כתיבתו, יכיל רק מידע נכון. אולי לא מידע מלא, אבל מידע נכון. דוד שי 03:28, 21 יולי 2004 (UTC)
נכון, אך לעיתים אנשים כותבים חצאי אמיתות, או דברים הנמצאים במחלקות כעובדות וכן הלאה. ואין הדבר נכון, לא הכל מצוי בכתיבה מתמדת, לאחר כחודש שלא נעשים שינויים במונח סביר להניח כי הוא סגור וחתום, אומנם יישנם מכירים מסויימים של כתיבה מחודשת לאחר מכן.

מדוע נפקד מקומה של הנדסת תוכנה מדף הבית?[עריכת קוד מקור]

--רנדום 23:32, 21 יולי 2004 (UTC)


העלתי קובץ SWF לשרת המדגים שינויים בפרמטרים של האור (אמפליטודה וכו) מה כתובת הURL של הקובץ (הבנתי שויקיפדיה יכול לקרוא תויות HTML אז הדבר אפשרי) אגב אני מודע לכך שהקובץ גדול מדיי ולכן עשיתי גרסה קלה יותר.. איך אני מעלה אותה על הקודמת? אגב קוראים לקובץ light_demo.swf Back2U 16:58, 22 יולי 2004 (UTC)


הופ'לה...הדף מוגן ואני בסכלותי מציע לנסות ולשנות את עיצובו.[עריכת קוד מקור]

תמיד התנגדתי לחסימת הדף הראשי, אולם אם היו פה מעשי קונדס רבים מדי, אזי אני סומך ידיי על החלטתו של דוד שי. אני מציע שתנסו את עיצוב הדף בארגז חול ונעשה הצבעה כאשר יהיה באמת עיצוב מושלם. הרי ויקיפדיה היא דימוקרטיה, הלא כן? בן הטבע 18:47, 27 יולי 2004 (UTC)

פרנסיס קריק[עריכת קוד מקור]

פרנסיס קריק, ממגלי הדנ"א נפטר היום. אני מציע שמי שיש לו גישה לדך הראשי יציין זאת בחדשות ואקטואליה, כפי שנעשה בויקיפדיה האנגלית.--Roybb95 19:00, 29 יולי 2004 (UTC)

הפניית ערכים[עריכת קוד מקור]

ישנם הרבה מאד ערכים שאמורים להיות פירושון . אין דרך יותר קצרה מאשר למחוק את המאמר ולהעתיק אותו לדף חדש ורשום את הפירושונים ? ים 13:35, 1 אוג' 2004 (UTC)

יש כפתור "העבר" שמעביר ערך משם אחד לאחר, כך גם נשמרת רשימת הגירסאות הקודמות. ערן 16:35, 1 אוג' 2004 (UTC)

Template:לשון זכר[עריכת קוד מקור]

אני מציע לעשות שימוש בתבנית הזו להודעה שבתחתית הדף, אם היא כבר קיימת. אייתלאדאר
וגמקן הגיע הזמן להעביר חלק גדול מהשיחה בדף הזה לארכיון, לעניות דלעתי

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

כמו השחקנים בסידרה מ.א.ש. ששיחקו שבע שנים בסידרה על מלחמה שנמשכה שנתיים, כך המאמר המומלץ שלנו על מלחמת העולם הראשונה יהיה בדף הראשי כנראה יותר זמן ממה שארכה המלחמה...

אתמול ניסיתי לקחת יוזמה ולהחליף את המאמר בערך "אינקה" שנראה לי יפה וטוב לעמוד הראשי, אבל נתקלתי בבעיות טכניות ונשברתי באמצע.

אז אולי מישהו כאן (עם יכולת טכנית יותר משמעותית משלי) ידאג לעמוד הראשי שלנו, שהוא חלון הראווה שלנו? בואו נחליף את המאמר המומלץ כמו שמחליפים גרביים, ככה פעם בשבוע. כי אחרי שבוע גם המאמר המומלץ מתחיל להעלות ריח...

אם זה מעבר לרצון או ליכולת של האנשים כאן בואו נחזור לשיטה הישנה בעמוד הראשי הישן, של הפנייה לערך המומלץ. אני זוכר שבשיטה ההיא היתה תחלופה של הערך המומלץ לפחות פעם ביום.

אלמוג 17:21, 3 אוג' 2004 (UTC)

תודה רבה לערן שטרח להחליף את הערך המומלץ. ערן, האם תוכל לקחת על עצמך לעשות זאת מדי שלושה ימים?דוד שי 18:53, 3 אוג' 2004 (UTC)

אני אנסה :) ערן 21:07, 3 אוג' 2004 (UTC)

לדעתי, הכי טוב לעשות את זה יומי. אבל זה דורש הרבה עבודה... אפשר לחלק מטלות לכמ אנשים, שיכינו ערכים מראש וישמרו אותם איפשהו, אולי בעמוד ראשי\ארגז חול, ואז כל מה שצריך לעשות זה להחליף פעם ביום. (ואם לא יוצא פעם ביום, אפשר גם פעם ביומיים)