ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עקב הרגישות של העמוד הראשי הוא נעול (מוגן) ומורשה לעריכה רק על ידי מפעילי מערכת. אולם, ניתן לערוך מספר חלקים בו באופן נפרד. עם זאת, אנא הקפידו לבדוק את השינויים שאתם עושים מכיוון שברגע שהם יישמרו הם ייראו בעמוד הראשי.

תוכן משתנה[עריכת קוד מקור]

בעמוד הראשי קיימים מספר חלקים בהם התוכן משתנה. חלקם נערכים ידנית וחלקם משתנה באופן אוטומטי. עבור האחרונים קיימים מאגרים מוכנים מראש של תבניות שמתחלפות באופן אוטומטי בחצות לפי שעון ישראל.

לפני שתכתבו או תערכו תכנים אלה, אנא הקפידו לוודא שאתם מכירים את הנהלים ואת הנוהגים הנוגעים להם.

רענון העמוד הראשי
תבנית סוג שינוי קישור לתוכן נוכחי תוכן נוכחי
ערכים מומלצים אוטומטי תבנית:ערך מומלץ 27 באפריל 2024
פוגה בשישה קולות מתוך המנחה המוזיקלית, בכתב-ידו של יוהאן סבסטיאן באך.
פוגה בשישה קולות מתוך המנחה המוזיקלית, בכתב-ידו של יוהאן סבסטיאן באך.

במוזיקה, פוּגָה היא טכניקת הלחנה מוזיקלית למספר קולות, וכך גם נקראת כל יצירה הכתובה בטכניקה זו. בפוגה מוצג נושא ראשי, אשר מושמע במהלך היצירה שוב ושוב כשהוא "עובר" בין קולות שונים, בדרך כלל בשינויים מלודיים וריתמיים לצורך התאמה לקולות האחרים או לסולמות שונים. מלבד ההתפתחויות השונות שעובר הנושא הראשי, מוצגים במהלך הפוגה גם נושאים משניים וקטעי מעבר. פוגה יכולה להיכתב להרכבים כליים, להרכבים קוליים של זמרים סולנים או מקהלה, ואף לכלי מקלדת יחיד. בין הפוגות המפורסמות ידועות הסימפוניה השלישית שכתב לודוויג ואן בטהובן לתזמורת מלאה, הרקוויאם שכתב וולפגנג אמדאוס מוצרט למקהלה, והפסנתר המושווה שכתב יוהאן סבסטיאן באך לכלי מקלדת יחיד.

הידעת? אוטומטי תבנית:הידעת? 27 באפריל 2024
מערכת תופים
מערכת תופים
מתופף הג'אז האמריקאי, באדי ריץ', נחשב לאחד האמנים החשובים ביותר בנגינה על תופים. ריץ' זוהה לראשונה ככשרון ריתמי בהיותו בן שנה בלבד כאשר אביו ראה שהוא מצליח לשמור על קצב קבוע בעזרת כף. הוא היה הבדרן בעל המשכורת השנייה בגובהה בין ילדי העולם, וכבר בגיל 18 וחצי תופף ריץ' במסגרות שונות ובכלים שונים. לימים טען ריץ' שהוא מעולם לא לקח שיעורי נגינה, מעולם לא התאמן והיה מנגן רק בזמן הופעות.
היום בהיסטוריה אוטומטי תבנית:היום בהיסטוריה 27 באפריל
תמ"ק עוזי עם מחסנית
תמ"ק עוזי עם מחסנית
אירועים בלוח העברי אוטומטי תבנית:י"ט בניסן
קבר י"ל פרץ בוורשה
קבר י"ל פרץ בוורשה
חדשות ואקטואליה ידני תבנית:חדשות ואקטואליה
תמנע נלסון-לוי
תמנע נלסון-לוי

נפטרו לאחרונה: סו ג'ונסון, אורי אברמסון, בנימין אנגלמן, דונלד פיין, יהושע קולודני, טרי אנדרסון, חיים לוין

תוכן ועיצוב קבועים[עריכת קוד מקור]

התבניות השולטות על התוכן הקבוע ועל עיצוב העמוד הראשי נקבעו לאחר תהליך ארוך של דיונים. תבניות אלה מוגנות ורק בדוקי עריכות אוטומטית יכולים לערוך אותן. בדוקי עריכות אוטומטית אינם רשאים לשנות תבניות אלה על דעת עצמם ללא דיון.

תבנית תוכן התבנית
תבנית:עמוד ראשי/פורטלים

תבנית:פורטלים מתחלפים

פורטל היום

פורטל סוציולוגיה הוא שער לכל הנושאים הקשורים בסוציולוגיה. ניתן למצוא בו קישורים אל תחומי המשנה של הענף, מושגי יסוד בתחום, תאורטיקנים וגישות בסוציולוגיה ועוד.

פורטלים אקראיים
(כל הפורטלים | טוען פורטלים...)
אמנות פיזיקה
גאוגרפיה כימיה
תבנית:עמוד ראשי/מיזמים