שיחה:פאראצלסוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גילגמש, האם זו הדרך לקבל אנשים חדשים המבקשים להשתתף בויקיפדיה? האם אתה מוחק כל דבר שאין לך מושג בו?

וכך אתה מודיע לי אחרי ששחזרת אותי לעריכה שלפני. "כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה. הדף שהשחתת שוחזר למצבו הקודם, כך ששום נזק לא נגרם. עם זאת, עליך לדעת כי גישתם של משתמשים בעלי היסטוריה של השחתות צפויה להיחסם".

וזה מה שאתה מחקת: - פיליפוס אאורלוס פאראצלסוס (פרצלסוס) (Paracelsus, Philippus Aureolus) ידוע גם בשם תיאופראסטוס בומבאסטוס פון הוהנהיים (Theophrastus Bombastus von Hohenheim). פאראצלסוס, (1493-1541) רופא ואלכימאי שוויצרי, מהראשונים שדחו את "הקזת הדם" כדרך לריפוי מחלות שרווח מאז ימי היפוקרטס, שיטת ריפוי שהחזיק בה גם הרמב"ם. פרצלסוס היה גם בין הבודדים שדחו את הרעיון שמחלות נגרמות מחוסר איזון בגורמים פנימיים בגוף (ארבע הליחות), שהיה נפוץ מאוד בעולם עוד מהימים שלפני ספירת הנוצרים, וטען כי מחלות נגרמות מגורמים ייחודיים שמקורם בדרך כלל מחוץ לגוף.

פרצלסוס הידוע בעיקר בגלל אימרה בת אלמוות שלו: "המינון לבדו גורם להרעלה ולא החומר", נחשב לאחד ממייסדי המדע המודרני. למרות שהושפע מאלכימיה הוא האמין בגישה המדעית המבוססת על תצפיות וניסויים.

גילגמש לידיעתך, ארבע הליחות שבגללן מחקת אותי, הן "מרה שחורה, מרה צהובה (לימפה), מרה אדומה (דם) וריר". שעליהן נטען שהן הסיבות למחלות מאז ימי היפוקרטס. ועוד דבר, קראתי היטב את דרכי העריכה לפני ש"השחתתי" את הערך(תתבייש לך)

אז תודה רבה על קבלת הפנים. Bye

לא נכון. לא מחקתי אף מילה. קיבלת הודעת אזהרה כי אכן השחתת את המאמר - הורדת תבנית עריכה. זאת השחתה לכל דבר וענין. גילגמש שיחה

עדיין דורש עריכה?[עריכת קוד מקור]

לפי מה שאני רואה, הערך לא נראה כדורש עריכה. אני מבקש מבר-סמכא בעניין לבוא ולבדוק. מארק ברלין 19:21, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

צריך להחליט על איות אחיד ולהשתמש בו לכל אורך הערך. אני אישית מעדיף את פאראצלסוס, אבל לא העדפה מאוד חזקה. דעות? אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 15:03, 13 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

גם לי נראה "פאראצלסוס", המאפשר להבהיר שהשם הוא הלחם של תחילית (פארא) עם שם (צלסוס). גברת תרדשיחה 19:42, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

נדד באירופה כקבצן?[עריכת קוד מקור]

אין אזכור לנושא באנגלית. גם נראה לי מוזר שרופא נאלץ לנדוד כקבצן. יש מקור?