פורטל:אדריכלות/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית מבנים נבחרים של פורטל האדריכלות

גלריית המבנים הנבחרים מציגה מבנים ואתרים רבים בעלי חשיבות אדריכלית. מבנים אלו, המייצגים שלל תקופות, מקומות וסגנונות נבחרו כמייצגי סגנונות וזרמים, אבני דרך בתולדות האדריכלות או נקודות ציון ידועות בערים שונות בעולם היוצאות דופן בצורתן או בגודלן.

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה". להערות והצעות למבנים ותמונות נוספות ניתן לכתוב בדף זה.

1

הביתן הגרמני ביריד העולמי בברצלונה, 1929. אבן דרך במודרניזם שתוכננה על ידי לודוויג מיס ון דר רוהה. "הבית על האשד" בפנסילבניה, שתוכנן על ידי פרנק לויד רייט. בית שרדר, אוטרכט, הולנד. תוכנן על ידי חריט ריטפלד בסגנון דה-סטייל.

2

מגדל הבנק של סין, הונג קונג. אדריכל איי אם פיי. טאיפיי 101 ברפובליקה הסינית, לשעבר, גורד השחקים הגבוה בעולם. הטורסו המתפתל, מאלמה, שוודיה. מגדל בתכנונו של סנטיאגו קלטראווה.

3

מגדל קומרצבנק, פרנקפורט. הבניין הגבוה ביותר במערב אירופה. תוכנן על ידי נורמן פוסטר. קתדרלת שארטר, צרפת. האדריכלות הגותית בשיאה. מבנה בפארק גואל בברצלונה. אדריכל אנטוני גאודי.

4

מגדל הטלוויזיה ז'יז'קוב, פראג. מגדל אייפל, פריז. נבנה על ידי גוסטב אייפל לכבוד 100 שנים למהפכה הצרפתית. מגדל CN, טורונטו.

5

סנטה מריה דל פיורה, פירנצה, שאת כיפתה בנה פיליפו ברונלסקי. איה סופיה, איסטנבול. כנסייה בסגנון הביזנטי שהוסבה למסגד והיום משמשת כמוזיאון.

6

בניין הבאוהאוס בדסאו, גרמניה שתוכנן ונוהל על ידי האדריכל ולטר גרופיוס, מייסד בית הספר. מבנים בקריית האוניברסיטה של קראקס. קומפלקס טאלסין מערב, אריזונה. תוכנן על ידי פרנק לויד רייט ושימש תקופה כבית הספר לאדריכלות שאותו ניהל.

7

הקולוסיאום, רומא. אחת הדוגמאות המוכרות ביותר לאדריכלות האימפריה הרומית. האצטדיון האולימפי באתונה. אליאנץ ארנה, מינכן. נבנה לכבוד מונדיאל 2006 בתכנון הרצוג ודה מרון.

8

המגדל הנטוי המפורסם בעיר פיזה. האצטדיון האולימפי במונטריאול, שלו מגדל נטוי הנושא גג נפתח. שער אירופה, מדריד. תכנן פיליפ ג'ונסון.

9

גורדי שחקים בלונדון. בולטים בחזית בניין בנק לוידס שתכנן ריצ'רד רוג'רס ומאחוריו, בניין סוויס רה. מגדל סירס וגורדי שחקים נוספים בשיקגו. גורדי שחקים בישראל. מתבלט מעל כולם מגדל משה אביב.

10

כיכר דיזנגוף (עד שנות ה-70) בתל אביב. אדריכלית ג'ניה אוורבוך. הקונגרס הלאומי של ברזיל, ברזיליה, שתכנן אוסקר נימאייר. מוזיאון סולומון ר. גוגנהיים בניו יורק שתוכנן על ידי האדריכל פרנק לויד רייט.

11

קתדרלת הבשורה במתחם הקרמלין בקאזאן, קאזאן, רוסיה. כנסיית מרים המגדלית שעל הר הזיתים בירושלים. כנסיית ואסילי הקדוש, מוסקבה.

12

מנזר מון סן מישל, נורמנדי, צרפת. אדריכלות ימי הביניים. אנדרטת וושינגטון, וושינגטון הבירה. ארמון התרבות והמדע, ורשה. מגדל בסגנון קלסיציזם סטליניסטי מתקופת הקומוניזם.

13

מצפה כוכבים עתיק בחורבות צ'יצ'ן איצה, מקסיקו, אשר שימש את בני המאיה. מצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ', לונדון. מגדל איינשטיין, פוטסדאם, גרמניה. מצפה כוכבים שתכנן אריך מנדלסון.

14

ארמון הבדולח שהוקם ב-1851 לכבוד התערוכה העולמית בלונדון. חלוץ הבנייה בפלדה וזכוכית. "קתדרלת הקריסטל" בקליפורניה. מגה-כנסייה שתוכננה על ידי פיליפ ג'ונסון. חצר המוזיאון הבריטי בלונדון ששיפוצו תוכנן על ידי האדריכל נורמן פוסטר.

15

אוהל טיפי הטיפוסי לבנייה הוורנקולרית של האינדיאנים בני המישורים הגדולים באמריקה הצפונית. מקדש בטיקאל, גואטמלה. אדריכלות של בני המאיה. מאצ'ו פיצ'ו, פרו. פלא הבנייה של אימפריית האינקה בהרי האנדים.

16

מדרסת אל אזהר, קהיר. אדריכלות איסלאמית של ימי הביניים. ארובות בבית באליו, ברצלונה, שנבנו על ידי אנטוני גאודי. בית הכנסת הגדול של בודפשט, הונגריה.

17

בית המלון המפורסם בלאג'יו בסטריפ של לאס וגאס. מלון פלאזה, ניו יורק. מבתי המלון הידועים בעולם. מלון פלטין, תל אביב, הסגנון האקלקטי בארץ ישראל.

18

השער הראשי של קתדרלת נוטרדאם. הקתדרלה הגותית הגדולה והידועה של פריז. ארמון אלהמברה, גרנדה, ספרד.
אדריכלות מורית של ימי הביניים בדרום ספרד.
קשת השער, סנט לואיס במיזורי. אדריכל אירו סארינן.

19

הגישות השונות בעיצוב של גורדי השחקים, כפי שבאים לידי ביטוי במנהטן, ניו יורק.

בניין אמפייר סטייט, בסגנון האר דקו, מן המגדלים הידועים בעולם ואחד מסמליה הבולטים ביותר של ניו יורק. בניין סיגראם, בתכנון מיס ון דר רוהה. מחלוצי גורדי שחקים המודרניסטים בניין AT&T. יצירה פוסט-מודרניסטית
שנויה במחלוקת של פיליפ ג'ונסון.

20

מצודת לונדון, לונדון. אדריכלות נורמנית. קראק דה שבלייה, מבצר צלבני ליד העיר חומס, סוריה. מגדל ברודוויי, אנגליה. דוגמה ל"פולי" – מבנה הבל, חסר כל פונקציה.

21

בניין וולוורת', ניו יורק. גורד שחקים נאו-גותי מתחילת המאה ה-20 קתדרלת פרייבורג, קתדרלה גותית-גרמנית בעלת מגדל אחד בחזית צריח קתדרלת אולם. צריח הקתדרלה הגבוה בעולם

22

בניין קרייזלר בניו יורק, שנבנה בסגנון האר דקו, היה תקופה קצרה מאוד הבניין הגבוה בעולם, ועד היום הוא אחד מסמליה המוכרים של העיר. מגדלי התאומים. נבנו ב-1972 והתמוטטו בפיגועי 11 בספטמבר 2001. מטה האומות המאוחדות בניו יורק.

23

צריח טורט בטירה בסקוטלנד טירת נוישוונשטיין, בוואריה, גרמניה. טירת סינדרלה שבדיסניוורלד. מבנה המעוות בכוונה את הפרספקטיבה כדי להיראות גדול משהוא באמת.

24

בניין עיריית האג שתוכנן על ידי ריצ'רד מאייר. בית אסיה, תל אביב. אדריכל מרדכי בן חורין מוזיאון המדע של ולנסיה, ספרד. אדריכל סנטיאגו קלאטרווה

25

הפירמידה הגדולה של גיזה, מצרים. אדריכלות מצרית מוקדמת. פירמידת טרנסאמריקה, סן פרנסיסקו, קליפורניה. פירמידת הזכוכית בכניסה למוזיאון הלובר, פריז שתכנן איי אם פיי (I. M. Pei).

26

מגדל Q1, אוסטרליה. בניין המגורים הגבוה ביותר בעולם. המוזיאון היהודי בברלין גרמניה. תוכנן על ידי האדריכל דניאל ליבסקינד. תחנת כיבוי האש "ויטרה" גרמניה. תכננה האדריכלית זהה חדיד.

27

קתדרלת קלן בגרמניה שנבנתה בסגנון הגותי ורובה הושלמה בתחייה הגותית. קתדרלת סנט פול, לונדון. נבנתה מחדש על ידי כריסטופר רן בסגנון הבארוק לאחר שנשרפה.

28

מנזר סנטה קתרינה בסיני. מנזר מר סבא, נחל קדרון. מנזר סיינט ג'ורג', נחל פרת (ואדי קלט), מדבר יהודה.

29

הביוספירה של מונטריאול, שנבנתה לכבוד אקספו 67'. כיפה גאודזית שתוכננה על ידי באקמינסטר פולר. ספינת החלל כדור הארץ במרכז אפקוט השואבת את השראתו מחזונו של פולר. פרויקט עדן בקורנוול, אנגליה, המשמש כגן בוטני עם מיקרו-אקלימים שונים. אדריכל ניקולס גרימשו.

30

הסטואה של אטאלוס, אתונה. אדריכלות יוון העתיקה. חלל העמודים במסגד הגדול של קורדובה ("המסקיטה"). אדריכלות איסלאמית בספרד של המאה ה-10. בית אנגל ב"עיר הלבנה", בתכנונו של זאב רכטר. הבניין הראשון בארץ שהורם על עמודים.

31

המגורים החדשים של המאה ה-20.

בניין ברחוב גורדון בעיר הלבנה של תל אביב. אדריכל דב כרמי. מטבח פרנקפורט. המטבח המודרני הטיפוסי שתכנן ארנסט מאי. בית דירות בשיכון וייסנהוף בשטוטגרט, גרמניה שתוכנן על ידי לודוויג מיס ון דר רוהה ברוח המודרניזם.

32

גני ארמון ורסאי. גן צרפתי לצד ארמון בסגנון הבארוק הצרפתי. כיכר פטרוס הקדוש, שתכנן ברניני בחזית בזיליקת פטרוס הקדוש בקריית הוותיקן. הסהר המלכותי בבאת', אנגליה.

33

וילה קפרה (לה רוטונדה) של אנדראה פלדיו, ויצ'נצה, צפון איטליה. אבן דרך חשובה באדריכלות הרנסאנס. בית חיים ויצמן ברחובות שתוכנן על ידי האדריכל אריך מנדלסון.

34

בית האונייה, תל אביב בניין פינתי בפריז בסגנון אוסמני. בפריז קיימים מבנים פינתיים חדים רבים כמותו כתוצאה מתוכנית אוסמן להתחדשות פריז אשר "חצבה" שדרות ישרות דרך מרקמים עירוניים קיימים. בניין פלאטאיירון, ניו יורק, בגלויה מתחילת המאה ה-20.

35

טוריאי (שער יפני מסורתי) במקדש איטסוקושימה, יפן. שער הניצחון פריז.

36

מרכז ג'ון האנקוק, גורד שחקים בשיקגו. תוכנן על ידי חברת האדריכלות סקידמור, אווינגס ומריל. הגלריה לאמנויות של מילווקי. תוכנן על ידי האדריכל סנטיאגו קלטראווה. גשר המיתרים, ירושלים, אדריכל סנטיאגו קלטרווה.

37

המדרגות הספרדיות, רומא. וילה ד'אסטה, טיבולי, איטליה, הידועה בעיצוב הנוף המיוחד המשולב בבינוי בסגנון הרנסאנס בשיאו. מקדש הבאב בגני המרכז הבהאי העולמי, חיפה.

38

מגדל באייוק II, בנגקוק. הבניין הגבוה בתאילנד. מגדל לה-וֶ‏ק, קולומבוס, אוהיו, בסגנון האר דקו. בניין ג'ין מאו, שאנגחאי.

39

גלריית שיקוקומורה, טקאמאצו, יפן. תוכנן על ידי האדריכל המינימליסט טדאו אנדו. פרט חדירת אור יום לאולם זיכרון ביד לבנים, הרצליה. אדריכל יעקב רכטר האנדרטה לזכר הנספים בשואה, ברלין, שתוכננה על ידי האדריכל פיטר אייזנמן.

40

האוקולוס של הפנתאון ברומא. אדריכלות רומית עתיקה. טרמינל 4 בנמה"ת בראחאס, מדריד. תוכנן על ידי האדריכל ריצ'רד רוג'רס. מרכז סוני, ברלין. תוכנן על ידי הלמוט יאן.

41

קברי שושלת מינג (שער הכניסה לצ'אנגלינג) טאג' מאהל, אגרה, הודו. מאוזוליאום בסגנון איסלאמי. המאוזוליאום של לנין, הכיכר האדומה, מוסקבה.

42

משכן הכנסת, ירושלים. תכנן יוסף קלארווין. כיפת הקפיטול, וושינגטון די. סי.. בניין הפרלמנט הסקוטי, אדינבורו.

43

קתדרלת שטרסבורג הגותית. גשר פסארל. גשר תלוי להולכי רגל המגשר מעל נהר הריין בין שטרסבורג בצרפת וקהל בגרמניה.

44

מרכז וולס פארגו, מיניאפוליס, מינסוטה.
אדריכל סזר פלי.
ביג בן, לונדון. מגדל שעון נאו-גותי.

45

מקדש לוקסור, משרידי אדריכלות מצרים העתיקה הידועים ביותר. הפרתנון באקרופוליס באתונה. סמל של אתונה העתיקה בשיאה, ומופת של אדריכלות יוון העתיקה. שרידי מקדש קסטור ופולוקס שבפורום רומנום, זכר לשיאיה של אדריכלות רומא העתיקה.

46

קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד. מבנה רומנסקי בעל חזית מתקופת הבארוק הספרדי. קתדרלת קנטרברי. האדריכלות הגותית האנגלית.

47

הבפטיסטריום של פירנצה, הכולל אוסף מרהיב של אמנות הרנסאנס. מוזיאון רוקפלר, ליד שער הפרחים בירושלים המבנה המשוחזר של הקיוסק הראשון בתל אביב, בשדרות רוטשילד – דוגמה לסגנון האקלקטי בארץ ישראל.

48

כוחה של פרספקטיבה אדריכלית.

גלריית אופיצי, פירנצה. הפורום הבינלאומי בטוקיו. אדריכל רפאל ויניולי. אנדרטת מלחמת וייטנאם, וושינגטון די. סי.

49

מבני עץ ייחודיים שזכו להכרה כאתרי מורשת עולמית.

אחת מכנסיות העץ במרמורש, רומניה. כנסיית אורנס, נורווגיה. כנסיית ההשתנות של ישו, קיז'י, רוסיה.

50

בית הפגודה, תל אביב. מבנה בסגנון אקלקטי, אדריכל אלכסנדר לוי. טירת הימג'י ביפן מן המאה ה-16. מגדל פיקוח דמוי פגודה של מסלול מרוצים באינדיאנה.

51

פונטה וקיו, פירנצה. גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו שתוכנן בסגנון האר דקו.

52

כנסיית הדלגרים, רייקיאוויק קתדרלת ברזיליה, ברזיליה. תוכנן על ידי אוסקר נימאייר בסגנון מודרניסטי.

53

בית הכנסת הגדול של פירנצה איה סופיה (מימין) והמסגד הכחול באיסטנבול הרוטונדה באוניברסיטת וירג'יניה שתכנן תומאס ג'פרסון בסגנון פלדיאני.

54

מלון המלך דוד, ירושלים. בית ההבראה של "מבטחים" בזכרון יעקב, שזיכה את האדריכל יעקב רכטר בפרס ישראל. מלון בורג' אל-ערב, דובאי, איחוד האמירויות הערביות.

55

בית המשפט העליון בצ'אנדיגאר, שתכנן לה קורבוזיה. בניין בית המשפט העליון של ארצות הברית, הבנוי כמקדש יווני. בניין בית המשפט העליון, ירושלים, שתוכנן על ידי רם כרמי ועדה כרמי-מלמד.

56

אחת מגישות השימור באדריכלות היא הדגשת המבנה הישן על ידי עיצוב חלק חדש באופן שונה בתכלית מהסגנון המקורי, המדגישים יחדיו זה את זה.

ישן מול חדש בכנסיית הזיכרון על שם הקייזר וילהלם, ברלין. המוזיאון המלכותי של אונטריו, טורונטו.
במקביל לשיפוצו נבנה אגף חדש דמוי קריסטל בתכנון דניאל ליבסקינד.
בית השגרירות הרוסית, תל אביב, תכנן יהודה מגידוביץ' בסגנון האקלקטי ובעורפו מגדל אלרוב שנבנה במקביל לשימור המבנה ההיסטורי.

57

הביתן ההולנדי בתערוכת אקספו 2000, האנובר. מציג את הבנייה הירוקה וגישות חיסכון בשטח הננקטות בהולנד. אדריכלים: MVRDV, רוטרדם.

58

מרכז סטייטה, MIT, מסצ'וסטס. תוכנן על ידי פרנק גרי בסגנון הדה-קונסטרוקטיביזם. הספרייה המרכזית בסיאטל, וושינגטון. תוכננה על ידי רם קולהאס. בניין נורד-דויטשה לנדסבנק בהאנובר. אדריכל גונתר בניש.

59

חנות הכלבו "הרודס" בלונדון בעל מאפיינים ויקטוריאנים שונים.

60

בית הונדרטוואסר בווינה הבנוי ללא קו ישר אחד. "הבית המשוגע". קוריוז אדריכלי ברחוב הירקון, תל אביב. "בית הספירלה" השנוי במחלוקת שבנה צבי הקר ברמת גן.

61

מגדל סוויס רה (או "הגרקין האירוטי"), לונדון.
המגדל תוכנן על ידי נורמן פוסטר.
טורה אגבר, ברצלונה. אדריכל ז'אן נובל. מגדל הגן, רמת גן. אדריכל אילן פיבקו.

62

טחנות הרוח בקינדרדייק-אלסהאוט הולנד. מולן רוז', פריז. תיאטרון הקברט מהידועים בעולם.

63

מנזר חצוב באבן חול בפטרה, בסגנון קלאסי מערות מוגאו שבסין. כנסייה חצובה בסלע בלליבלה, אתיופיה.

64

בניינים שונים מתייחסים באופן שונה לפינת הרחוב.

בניין קארסון פירי וסקוט, שיקגו. מאבני הדרך באסכולת שיקגו שתכנן לואיס סאליבאן. קאזה מילה בברצלונה. אדריכל אנטוני גאודי. "הבית הרוקד" בפראג. אדריכל פרנק גרי.

65

טירת שאמבור, עמק הלואר. ממבשרי אדריכלות הרנסאנס בצרפת. הארימנדיר סאהיב, המקום הקדוש ביותר לסיקיזם, בעיר אמריטסר שבפנג'אב, הודו. אנדרטת לינקולן ובריכת ההשתקפות במול של וושינגטון הבירה.

66

בית האופרה של סידני שתוכנן על ידי האדריכל יורן אוטזון. מוזיאון גוגנהיים בילבאו שתוכנן על ידי האדריכל פרנק גרי. מרכז התעופה של TWA, בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי, הבנוי כקליפה דקה של בטון מזוין. תכנן אירו סארינן.

67

אנגקור ואט, אנגקור, קמבודיה. מגדלי פטרונס בקואלה לומפור, השואבים את השראתם מהואטים של דרום מזרח אסיה והאמנות האסלאמית. אדריכל סזר פלי. יד אבשלום, ירושלים.

68

ניסיונות לתכנון תפישת מגורים חדשה בשנות ה-50 וה-60

"יחידת המגורים" (Unité d'habitation), מרסיי, שתכנן לה קורבוזיה. הביטאט 67', מונטריאול. תוכנן על ידי האדריכל משה ספדיה. מגדל הקפסולות נאגאקין, טוקיו שתכנן קישו קורוקוואה.

69

קמרונות צולבים בקתדרלת סולסברי, אנגליה. גרגוילים בקתדרלת אמיין, צרפת. גשר ברוקלין, ניו יורק, הבנוי בסגנון ניאו גותי.

70

יותר מכל ארץ אחרת, ידועה איטליה בכיכרותיה העירוניות המפוארות שנבנו ברובן בימי הביניים ועד תקופת הבארוק.

פיאצה נאבונה, שתכנן ברניני ברומא על בסיס חורבות אצטדיון דומיטיאנוס העתיק. במרכז הכיכר מזרקת ארבעת הנהרות. פיאצה דל קמפו, סיינה, הבנויה כמניפה סביב בית העירייה. כיכר סן מרקו בוונציה ובה הקמפנילה של סן מרקו ובזיליקת סן מרקו

71

בית עיריית בריסל, אדריכלות גותית צפון-אירופית. בניין עיריית טורונטו, אדריכל ויליו רבל. בניין עיריית לונדון, אדריכל נורמן פוסטר.

72

כיפת הסלע שעל הר הבית בירושלים. בזיליקת פטרוס הקדוש, קריית הוותיקן. הכנסייה הגדולה בעולם והחשובה ביותר לקתולים. בית הכנסת החורבה, הרובע היהודי.

73

אטריום בניין DG-Bank בפאריזר פלאץ, ברלין, שעיצב פרנק גרי בניין ING, אמסטרדם. אדריכלים מאייר וון-סלוטן. מוזיאון הקונסטהאוס בגראץ, אוסטריה. אדריכל פיטר קוק.

74

מגדל אשכול מגדל המפרש מגדל חברת החשמל

75

קתדרלת ריימס, צרפת. אדריכלות גותית צרפתית בשיאה. קתדרלת אופסלה, שוודיה. "גותיקת לבנים" המאפיינת את הבנייה הגותית בסקנדינביה והמדינות הבלטיות. מגדל בלם, גותיקה מנואלינית האופיינית לפורטוגל.

76

חלל כנסיית הקבר, הרובע הנוצרי, ירושלים. פנים הכיפה של סולטאנייה, המאוזולאום של הסולטאן האלח'אני אולג'ייטו המאוזוליאום של סנטה קונסטנצה, רומא.

77

אולפני חברת פוג'י, טוקיו, בתכנונו של האדריכל קנזו טנגה.

78

בית אבות בהולנד, בתכנון המשרד MVRDV מרפסות בבית באליו בברצלונה שבנה אנטוני גאודי בית רקנאטי, בסגנון הבינלאומי, דרך בגין, בתל אביב

79

אדריכלות פוסט מודרנית: נטולת חוקים, חיננית, הומוריסטית ואף פופוליסטית ורוויית קלישאות אדריכליות.

בניין SIS, לונדון. תוכנן על ידי טרי פארל בסגנון פוסט-מודרניסטי מלון "אל גונה", סיני. אדריכל מייקל גרייבס. המוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו (SFMOMA), אדריכל מריו בוטה.

80

בית אל על, מגדל המשרדים הראשון בתל אביב. אדריכלים דב כרמי, צבי מלצר ורם כרמי. מגדל שלום מאיר, בעבר גורד השחקים הגבוה במזרח התיכון. מגדלי עזריאלי, כיום המגדלים הגבוהים בתל אביב.

81

בית פארנסוורת', ליד שיקגו. בית הזכוכית שתכנן האדריכל לודוויג מיס ון דר רוהה. "ארמון הזכוכית" בעיירה הרלן שבהולנד, שתוכנן עד ידי פריץ פויץ. מגדלי צמרת (אקירוב) בתל אביב, מגדל המגורים הראשון בישראל שנבנה כולו עם קירות מסך. תכננו יסקיסיוון.

82

בית הכנסת אלגריבה בג'רבה תוניסיה. ערבסקה על קיר במסגד השאה במיידאן-י אמאם, אספהאן המסגד הכחול, מאזרי-שאריף, אפגניסטן. אדריכלות טימורית אופיינית.

83

ארמון המלך, תאילנד. שילוב אקלקטי בין בנייה תאית מסורתית לבין נאו-קלאסיציזם אירופאי. תחנת צ'האטראפאטי שיוואג'י, מומבאי, המסוגננת בגרסה הודית לאדריכלות התחייה הגותית האירופית. בניין הטכניון הישן, (כיום מוזיאון המדע) שתכנן אלכסנדר ברוואלד המשלב באופן אקלקטי בנייה ערבית-אסלאמית ובנייה מרכז-אירופאית.

84

המקומות הבהאים הקדושים בחיפה ובגליל המערבי.

בית הצדק העולמי שבמרכז הבהאי העולמי בחיפה מקדש הבאב על רקע המושבה הגרמנית אל-באהג'ה, אתר בהאי נוסף השוכן בקרבת עכו

85

86

ואט פרה קוו
ואט פרה קוו

ואט פרה קוו, מקדש בודהיסטי בבנגקוק הנחשב לקדוש ביותר בתאילנד, ונמצא במתחם הארמון הגדול. משמעות שמו של המקדש היא "מקדש הבודהה מאמרלד", על שם פסל הבודהה הגדול מברקת הממוקם במתחם המקדש, ונחשב דמות מגינה על החברה התאית.

87

גדת נהר המיין בפרנקפורט.
גדת נהר המיין בפרנקפורט.

גדת נהר המיין בפרנקפורט. פרנקפורט היא העיר החמישית בגודלה בגרמניה. קו הרקיע של העיר ייחודי לגרמניה. התפתחותה כמרכז כלכלי האיצה את בנייתם של גורדי שחקים רבים, ובשנת 2004 עמד מספרם על 366, יותר מכל עיר אחרת בגרמניה. גורדי השחקים, אשר רבים מהם שייכים לבנקים הרבים בעיר, העניקו לעיר את הכינויים "בנקפורט" ו"מיינהטן". בצד ימין ניתן לראות את הצריח של קתדרלת פרנקפורט.

88

קאזה מילה המכונה גם לה פדררה ("המחצבה").
קאזה מילה המכונה גם לה פדררה ("המחצבה").

קאזה מילה המכונה גם לה פדררה ("המחצבה"), הוא מבנה ידוע של האדריכל אנטוני גאודי, השוכן ברובע אישמפלה בברצלונה שבספרד. בתמונה נראות הארובות על גג המבנה, המזכירות ראשי לוחמים חבושי קסדות.

89

מינרט הוא סוג של צריח וחלק אדריכלי בולט של מסגד מוסלמי. מינרט הוא מבנה גבוה, עם חרוט מחודד וחינני, שבקצהו כתר בצורת בצל או בצורות מעוטרות אחרות. בתמונה נראה מינרט המסגד של מדינת סבח בעיר קוטה קינבאלו במלזיה המערבית.
מינרט הוא סוג של צריח וחלק אדריכלי בולט של מסגד מוסלמי. מינרט הוא מבנה גבוה, עם חרוט מחודד וחינני, שבקצהו כתר בצורת בצל או בצורות מעוטרות אחרות. בתמונה נראה מינרט המסגד של מדינת סבח בעיר קוטה קינבאלו במלזיה המערבית.

מינרט הוא סוג של צריח וחלק אדריכלי בולט של מסגד מוסלמי. מינרט הוא מבנה גבוה, עם חרוט מחודד וחינני, שבקצהו כתר בצורת בצל או בצורות מעוטרות אחרות. תפקידו העיקרי של המינרט הוא להיות עמדת יתרון ממנה יכול המואזין לשיר את האד'אן, הקורא למאמינים לבוא לתפילה. בתמונה נראה מינרט המסגד של מדינת סבח בעיר קוטה קינבאלו במלזיה המערבית.

90

החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים.
החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים.

החזית של מנזר השילוש בוונדום היא דוגמה לסגנון גותי לוהב (Flamboyant) שהיה רווח בצרפת החל מסוף המאה ה-14. הסגנון מאופיין בתחרת חלונות וקישוטי אבן עשירים ומלאי פרטים בצורת להבות אש או עלים מלופפים. צריחים בסגנון זה (האופייניים גם לאדריכלות גותית מאוחרת ולתחייה הגותית) הם בעלי מרקם תחרה.