לדלג לתוכן

שיחה:רבקה אופנהיימר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 ימים מאת Laliv g בנושא משוב
ערך זה נכתב או עבר עריכה משמעותית במסגרת מועדון 51%
מועדון זה נועד לקידום שיוויון מגדרי בוויקיפדיה העברית.
ערך זה נכתב או עבר עריכה משמעותית במסגרת מועדון 51%
מועדון זה נועד לקידום שיוויון מגדרי בוויקיפדיה העברית.
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"


משוב[עריכת קוד מקור]

בעקבות בקשתך למשוב:

ערך מעניין ובנוי היטב. לצערי את החלקים היותר טכניים לא הצלחתי להבין, אבל זה טבעי בערך כזה.

מספר הערות:

  1. בפתיח: "אופנהיימר מרצה באופן קבוע בנושאי מחקר אסטרונומי הן לציבור הרחב והן לפורומים מקצועיים." - האם באמת חשוב לציין בפתיח שפרופסור מעבירה הרצאות?
  2. טבלה: א) שם הלידה באנגלית; ב) לדעתי כדאי לציין את הענף המדעי שלה ומוסדות שהעסיקו אותה.
  3. ביוגרפיה: אין התייחסות לתואר שני. בכוונה? אני רואה שבאמת אין לזה התייחסות בקורות חיים.
  4. הערך פונה לאופנהיימר בלשון נקבה גם בזמנים שבהם עדיין היה זכר (למשל בפרק הביוגרפיה). כך נהוג?
  5. "הובלת פרויקט Lyot ב-2004" - לא מוסבר מה הפרויקט.
  6. "הובלת פרויקט 1640 החל מ-2008 - פרויקט אופטיקה אדפטיבית בפאלומר שהוביל ביכולות תיקון של אלפית אורך גל וחישה של כוכב חלש פי עשרה מיליון מכוכב סמוך המצוי במרחק של 4 דקות קשת" - מ-2008 עד מתי? "אלפית אורך גל" - באיזה יחידת מידה? "כוכב חלש פי עשרה מיליון" - חלש באיזה מדד? (ייתכן שהדברים ברורים למי שמכיר את התחום. אם כן תשקלי להתעלם).
  7. "מערכת הנחתת אור הכוכבים" - האם יש ערך שניתן לקשר אליו? (אין לי מושג מה זה אומר)
  8. "אופנהיימר היא חברה פעילה באגודה האמריקאית לאסטרונומיה ובאיגוד האסטרונומי הבינלאומי, בו היא חברה בהשתיכויות A, B, C, D, F ו-G." - מה משמעות ההשתייכויות?
  9. ראי תבנית:פרופילי מדענים.
  10. בקורות חיים יש הפניה לפרסומים לקהל הרחב באתרי אינטרנט, למשל זה. אולי אפשר להוסיף לקישורים החיצוניים.
  11. "נכון ל-2024, פרסמה למעלה ממאתיים ושישים מאמרים מדעיים ומוכווני ציבור, עם H-index של 61 ומדד i10 של 143, עם יותר מ-13,000 ציטוטים.[9] היא כתבה שלושה פטנטים ופרקים בעשרות ספרים.[5]" - אולי כדאי להזכיר גם שהנחתה מספר תלמידי דוקטורט.
  12. האם יש קטגוריות של "_____ יהודים" שמתאימים לערך?
  13. קטגוריות: למיטב הבנתי, נשים אמורות להופיע גם בקטגוריות בלשון זכר (למשל גם "אמריקאים שנולדו ב-...").

Galarantyשיחה 17:49, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תודה רבה על המשוב, Galaranty!
אתייחס לפי המיספור שלך.
1. צודק, הזזתי לגוף הערך (לדעתי החשיבות היא יותר בהרצאות לציבור, כי כפי שציינת, הרצאות מדעיות הן יותר "לפי המצופה"). אולי גם הרצאות לציבור הן "לפי המצופה" מאוצרת במוזיאון, אבל נראה לי ששוה לציין לפחות בגוף הערך.
2. בוצע (דרך ויקינתונים). עכשיו שם הלידה (deadname) מופיע בתבנית המדען ולא רק בפרטים האישיים. אני חייבת לומר שבתחילה חשבתי שאני צריכה לציין את שם הלידה אך ורק במסגרת הפרטים האישיים, כדי להבהיר לחדי העיין שבין הקוראים את אי ההתאמה בשמות החתומים על המאמרים המוקדמים יותר. עכשיו שזה מופיע גם במסגרת בראש הערך, אשמח לפידבק נוסף מהקהילה.
3. אכן, גם אני לא מצאתי התייחסות לתואר שני בשום מקום. יכולה רק לנחש ...
4. להבנתי, אכן, כך נהוג לגבי טראנסג'נדר. אני מודעת לעד כמה זה מבלבל אבל ככה זה בכל המקורות.
5. נכון. הסברתי קצרות.
6. לעניין השאלות הטכניות, "אלפית אורך גל" תישאר אלפית לא משנה באילו יחידות. "כוכב חלש פי עשרה מיליון" - התכוונתי מבחינת עצמת אור. תודה - עכשיו הבהרתי בערך. לשאלת תאריל סיום של פרוייקט 1640: היה עדכון חומרה ב-2012. מצאתי מאמר אחרון מ 2017 ובסרטון שצירפתי היום (מ-2019) אופנהיימר מתייחסת לפרויקט 1640 בלשון עבר. אז הייתי מהמרת על מ-2008 ולמשך כעשור, אבל אין לי מקור טוב לזה (מרגיש קצת כמו מחקר מקורי). האם מקובל במקרה כזה לכתוב מ-2008 ולמשך כעשור, או להשאיר רק עם תאריך התחלה?
7. מערכת הנחתת אור כוכבים מתייחס לקורונוגרף. דוגמא "טבעית" היא למשל הירח שמשמש כ"מנחית אור" של קרינת השמש בזמן ליקוי חמה, מה שמאפשר לראות כוכבים ממש על יד השמש, כאשר כמובן ללא הירח החוסם את הקרינה מהשמש מכשירי התצפית יסתנוורו. אולי עכשיו שהוספתי את הביאור על קורונוגרפיה בתחילת המשפט, זה יהיה ברור יותר?
8. אלו כמעט כל הקטגוריות האפשריות. תיאוריה, תשתיות, השכלה וכיו"ב. אבל השלה בהחלט במקום... הוספתי את הפירוט (ע"פ הערך בויקי בעברית).
9. איזה יופי! הוספתי, תודה.
10. בוצע, תודה. גם אזכור של הסרט הוספתי לגוף הערך בגלל שזכה בפרסים.
11. רעיון טוב. בוצע.
12. קשה לי למצוא, בפרט כי היא בדרך כלל לא מזכירה את יהדותה.
13. בוצע
כיוון שנושא בסעיפים 2 ו-4 רגיש, מתייגת את בעלי הידע בלהט"ב , בעלי הידע בלהט"ב ו-בעלי הידע במגדר בעלי הידע במגדר. שוב תודה רבה על המשוב, זה מאד עוזר בשלבים האחרונים של שיפור הערך. אשמח כמובן להערות נוספות. ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 07:12, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אני לא יודעת מה מקובל בויקיפדיה עברית, אבל בויקיפדיה אנגלית מפגינים התחשבות וזהירות בערכים של אנשים חיים. מהכרות מצומצמת עם טרנסים, הם יעדיפו שימוש במגדר הנוכחי לאורך הערך, כפי שנעשה כרגע.Ladypine אשיחה 08:32, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אלא אם יש חשיבות יתרה בציון שמה הקודם, אין בכך צורך.
מבחינת פנייה, אמנם ויקיפדיה לא עקבית בזה, אבל כללי הכתיבה של הגופים המקצועיים קובעים לפנות בלשון הפנייה הנכונה תמיד אלא אם התקבלה הנחייה אחרת או שיצא לנו לשמוע את מושא הערך מדברת על עצמה בזכר בתקופה ההיא. 🎗️ טליה - מי אני - מה עשיתי - בואו נדבר 🎗️ 08:52, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה
ערך יפה ומושקע מאוד, כל הכבוד. מניסיוני זה ממש מאתגר לכתוב ערכים כאלו, הסתבכתי פעם אחת כשבמקום פשוט לכתוב "נולדה וגדלה" וכו' התחלתי לכתוב "מקום הלידה הוא-...". זה היה לי מאתגר. מסכימה עם הנאמר למעלה שאם היית שואלת היו מעדיפים להתייחס למגדר הנוכחי ואפילו לא לשם הפרטי כי יש כאלו שמכנים אותו "DEAD NAME"...כל הכבוד שוב. תודה על התיוג, ובהצלחה רבה. Laliv gשיחה 10:00, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה