לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:עמוד ראשי/שינוי ערך מומלץ בשל אירוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שאלה: נניח שבאמת הנוהל מיושם והחליפו את הערך המומלץ היומי בערך אחר. מה קורה עם הערך המומלץ שתוכנן להיות באותו היום? האם הוא הולך לסוף הרשימה? (קצת לא הוגן) האם הכל ידחה ביומיים? (המון עבודה). מה יקרה עם הערך הספיק להיות רק יום אחד, האם הוא יקבל יום נוסף בהזדמנות אחרת? צריך לחשוב על כל המקרים האפשריים. אסף 18:36, 20 יוני 2006 (IDT).

הכל נדחה ביומיים - זה לא הרבה עבודה, רק שינוי התאריכים בדף אחד. דרור 19:39, 20 יוני 2006 (IDT)
אני מתנגד. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה. ככזאת היא שואפת למצוינות. ערך מומלץ הוא ערך מצוין. לא יתכן שנציג ערך חצי אפוי רק כי קרה משהו. אגלה לכם סוד קטן: כל יום קורה משהו חשוב. אנחנו פשוט לא שומעים את זה כי זה לא מופיע בתקשורת הישראלית. גילגמש שיחה 20:19, 20 יוני 2006 (IDT)
כדי להזיז את תאריכי ההופעה נדרש שינוי לא רק בויקיפדיה:ערכים מומלצים אלא גם בכל התבניות היומיות - זה הרבה עבודה.
אני מסכים עם גילגמש. חוץ מזה אם רוצים אין בעיה לשנות תאריכי הופעה של ערכים מומלצים בהתאם לבקשות מכל סיבה שהיא (רצון שערך מומלץ יופיע ביום השנה ל.., רצון שערך מומלץ יופיע ביום ההולדת של כותב הערך וכו'), וכמובן שגם אקטואליה יכולה לשמש כסיבה טובה. ערן 20:51, 20 יוני 2006 (IDT)
שני דברים:
  1. דרור טועה, זה הרבה עבודה כי ההכנסה של התבניות היא עפ"י התאריך, כלומר צריך לעבור תבנית תבנית ולהעבירה לדף הבא
  2. אין לי התנגדות לנוהל כאשר יש כבר ערך שהוא מומלץ ומתאים למצב. אם אין כזה, יש להשאיר את הנוכחי
בברכה, טרול רפאים 20:53, 20 יוני 2006 (IDT)

תשובות לגלגמש וטרול:

כפי שמצויין במפורש: יודגש כי אין להתפשר על איכות הערכים ורק ערך מומלץ יכול להיות מוצג בשל אירוע - אולם במידה ואין ערך מתאים ניתן להציג מקבץ ערכים.

לגבי דברי טרול בעניין ההקפצה, אני סבור שאף ערך לא יעלב יותר מידי אם יוקפץ לסוף הרשימה (הינו, בדרך כלל חצי חודש קדימה). דרור 23:03, 20 יוני 2006 (IDT)

ומי יחליט אם הערך ראוי או לא? בשביל זה יש דיון מסודר בדף מיוחד שנקבע לצורך כך. הדיון ימשך הרבה יותר מ-24 שעות שמציע דרור. כמו כן, אם אין ערך טוב, אין טעם לשים מקבץ של ערכים לא טובים. בכלל, אני נגד מקבצים. גילגמש שיחה 23:05, 20 יוני 2006 (IDT)
כל ערך מומלץ הוא ראוי. האם הוא מתאים? די בהצבעה של 24 שעות להחליט אם ערך מתאים לאירוע או לא. ולגבי מקבצים - הם כבר נוהג קיים בויקיפדיה, והם מראים שיש לנו ערכים בנושאים העומדים על הפרק ודווקא, לדעתי, מפארים את ויקיפדיה.
מובן שאין לעשות מקבץ המקשר לקצמרמרים או לערכים קצרים לא ראויים, אבל לערכים בעלי אורך סביר ותוכן סביר אין מניעה לקשר. דרור 23:38, 20 יוני 2006 (IDT)

נוהל מיותר[עריכת קוד מקור]

הרי אם מישהו (אוהדי כדורגל לדוגמה) רוצים להוסיף תבנית (מונדיאל 2006 לדוגמה) לעמוד הראשי נראה כי כל מה שצריך זה הסכמה כללית של הקהילה, ואם יש בעיה, אז הצבעת בעד/נגד מהירה (כפי שקרה בשיחה:עמוד ראשי). אז בשביל מה הנוהל? Yonidebest Ω Talk 11:31, 28 יוני 2006 (IDT)

כאשר אירע השבץ של שרון, וכן לאור המונדיאל האחרון התעורר ויכוח האם אפשר להחליף את סדר הערכים המומלצים (להציג ערך מומלץ מהעבר או לעשות קופסת ערכים). גלגמש טען שמדובר בשינוי נהלים שצריך לעבור בפרוצדורה מסודרת (היינו הצבעה). לצורך העניין הפרדתי בין המצב הקיים (ויקיפדיה:עמוד ראשי/מקבץ ערכים) לבין ההצעה לנוהל החדשה, המפורטת כאן, והיא מועמדת להצבעה, ובהעדר התנגדות תהפוך לנוהל. דרור 11:51, 28 יוני 2006 (IDT)