שיחת משתמש:אבישי שור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אבישי שור, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 04:32, 12 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

קישורים לאתרך[עריכת קוד מקור]

שלרום, האם ברשותך אישור להשמיע את הדיסקים (מבחינת זכויות יוצרים)? שאם לא כן אין ויקיפדיה נוהגת לקשר לאתרים כגון אלו. Shannen - שיחה 08:34, 12 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

מאחר והתעלמת עד כה מהודעתו של שאנן שיחזרתי את הוספת הקישורים עד לליבון סוגיית זכויות היוצרים. חשוב לדעת שמדובר בנושא שטומן בחובו סיכונים משפטיים משמעותיים אם אכן מדובר בהפרת זכויות יוצרים, ומכאן הזהירות הרבה הנדרשת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:59, 14 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

שלום, הערך שהתחלת לעבוד עליו נמצא במשתמש:אבישי שור/רצי מים. נויקלן 16:26, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

ערכתי והרחבתי מעט את הערך והעברתי אותו לרצי מים. בברכה, ערן - שיחה 09:07, 24 בספטמבר 2012 (IST)[תגובה]

דניאל בנימיני[עריכת קוד מקור]

דניאל בנימיני (1993-1925) הינו ויאולן ישראלי יליד תל-אביב. נודע כויאולן מן השורה הראשונה בעולם ומשך שנים רבות שימש כויאולן ראשון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית.

דניאל בנימיני נולד בתל אביב ב-1925. למד בגימנסיה הרצליה ובקונסרבטוריון למוזיקה "שולמית". ב-1942 התנדב לבריגאדה היהודית ולחם באיטליה. בשובו, למד באקדמיה למוזיקה בירושלים.

במלחמת השחרור שירת בנימיני כקצין שריון ונפגע קשה בקרבות.

ב-1950 הצטרף לתזמורת הפילהרמונית הישראלית, וב-1960 מונה לוויולן הראשון בה. במקביל מילא תפקידים ניהוליים בכירים בתזמורת. הרבה להופיע כסולן עם התזמורת תחת שרביטיהם של גדולי המנצחים.

ב-1959 ייסד, יחד עם שלושה מעמיתיו, את רביעיית תל אביב, שהופיעה בישראל וברחבי העולם בהצלחה רבה. בשנים 1977–1978 היה ויולן ראשון אורח וסולן של תזמורת פריז, לקח חלק בהקלטותיה וסייע בארגון מחדש של קבוצת הוויולות שלה.

בנימיני הופיע כסולן עם תזמורות רבות, במוזיקה קאמרית וברסיטלים בארץ ובחו"ל. לימד בקביעות בכיתות אמן בארץ, בספרד, באנגליה, בצרפת ובגרמניה. השתתף בפסטיבלים באדינבורו, בברלין ובווינה והיה אורח קבוע בפסטיבל אספן. כיהן גם כראש המדור למוזיקה במועצה הציבורית לתרבות ולאמנות, וב-1990, עם פרישתו לגמלאות מהתזמורת הפילהרמונית, מונה לפרופסור באקדמיה המלכותית למוזיקה במדריד.

דניאל בנימיני נחשב לאחד מגדולי האמנים המבצעים בישראל ולאחד הוויולנים המצטיינים בעולם. נפטר ב-1993 לאחר מחלה קשה.

שלום אבישי, ערך חדש לא כותבים בדף שיחה אלא בטיוטה. תעתיק בבקשה את הטקסט שכתבת ל-> משתמש:אבישי שור/ דניאל בנימיני. לחץ על הקישור האדום ובחלון שייפתח הכנס את הטקסט ושמור. דף השיחה מיועד לפניות אליך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:21, 29 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]