שיחת משתמש:גל נבו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת גל נבו בנושא שאלה
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום גל נבו, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, גילגמש שיחה 06:31, 25 באוקטובר 2015 (IST)תגובה

יהודה ושומרון[עריכת קוד מקור]

שלום גל ותודה לך על תרומתך לוויקיפדיה. כפפי שכתבתי עוד במוצ"ש כאן[1], אין צורך לפרט בערך על כל אחד מחבלי הארץ את החלפת חבר הלאומים באומות המאוחדות לעניין תוקף המנדט על פלשתינה. התוספת גם מוטה כי היא מדברת על עלייה והתישבות צפופה וכיוב', אך לא על זכויות הערבים שישבו ביו"ש. ושגויה כי המנדט לא הבטיח ליהודים מדינה דווקא. אם אינך מסכים, ניתן לדון על הנושא בדף השיחה של הערך ולבקש דעות נוספות, אך אין לחזור על העריכה על דעת עצמך. בברכה, גנדלף - 04:00, 02/11/15

בעיני אסכולה שלמה וביניהם מומחים למשפט בינלאומי סעיף 80 לפרק 12 למגילת האומות המאוחדות שמשלחות ציוניות עמלו קשות בניסיון להשפיע על ניסוחו בועידת סן פרנסיסקו - 1945 שב ומאשרר את זכותנו המשפטית, שמעולם לא פג תוקפה (החלטה 181 אף היא שנוייה במחלוקת וגם משפטנים כרות גביזון מודים בכך ואוסיף את הפרק הזה בערך על החלטה 181), להתיישב בצפיפות בארץ ישראל מן הירדן לים, כולל ירושלים כפי שנוסחה לראשונה בהצהרת בלפור ואושררה בכתב המנדט - 1922.
טענות הערבים והאסכולה הישראלית והבינלאומית השוללות את זכותהם של היהודים להתיישב ביהודה ושומרון לא נפקד מקומן וזוכות לייצוג מלא בערך ואל "המדינה" התייחסתי כניסוח כתב המנדט: "בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל".
כאשר מדובר בערך על יהודה ושומרון זהו חלק בל יפרד מן ההיסטוריה של השטח וכנ"ל בערך על ההתנחלויות. אלו שני הערכים בהם נוספה עריכתי בגוף הערך שאתה מכנה "על כל אחד מחבלי הארץ". בנוסף צרפתי את עריכתי כהערת שוליים בשני ערכים בהן נזכר מעמדו של האו"ם כיורשו של חבר הלאומים ומחויבותיו - אלו הן מחויבויותיו של מנדט חבר הלאומים שהאו"ם לקח על עצמו כיורשו כפי שמוצהר במפורש בסעיף 80.
וזכותם של היהודים להתיישב ביהודה ושומרון וירושלים אינה פוגעת בכל זכות אזרחית ודתית של כל תושבי פלשתינה, ללא הבדל גזע ודת כמפורט בסעיף 2 לכתב המנדט שאף הוא נהנה מרצף הזכויות המובטח על ידי סעיף 80.
אני לא מבין היכן ההטיה וההצפה שאתה מייחס לי. גל נבו - שיחה 06:40, 2 בנובמבר 2015 (IST)תגובה
כתבת אותו דבר גם בדף שיחת הערך. אני מציע שנמשיך את הדיון שם. בברכה, גנדלף - 08:27, 02/11/15
טוב. גל נבו - שיחה 08:30, 2 בנובמבר 2015 (IST)תגובה

שאלה[עריכת קוד מקור]

שלום לך.

האם תרמת בעבר לוויקיפדיה תחת שם משתמש אחר? תודה - קיפודנחש 23:43, 7 בנובמבר 2015 (IST)תגובה

לא. גל נבו - שיחה 07:35, 8 בנובמבר 2015 (IST)תגובה