שיחת משתמש:ספינקס8522

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת קיפודנחש בנושא חלוקה לסעיפים
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ספינקס8522, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

פניה לעורך אחר[עריכת קוד מקור]

שלום.

לכל עורך בוויקיפדיה יש "מרחב משתמש", בו הוא או היא יכולים להחזיק ולערוך דפים לשימושם, ומקובל שאחרים לא נוגעים בהם. לכל דף בוויקיפדיה צמוד "דף שיחה", וכן גם דפים במרחב המשתמש. בפרט, לכל עורך ועורכת יש את "דף השיחה" שלהם. יש אתיקט מקובל לניהול שיחות בוויקיפדיה, ובפרט, חתימה על הודעות. החתימה יכולה להיות "אוטומטית" ומתווספת להודעה על ידי כלי השיחה עצמו (זה קורה, למשל, כשמגיבים להודעה של מישהו אחר על ידי לחיצת "תגובה"), או ידנית - חתימה ידנית נצרכת כאשר עורכים בעזרת הקשה על "עריכת קוד מקור" שמופיעה משמאל לראש הסעיף בדף השיחה. חתימה ידנית מתבצעת על יוי הוספת ארבעה סימני טילדה ( ~ ) רצופים בסוף ההודעה.

חתימתו של כל ויקיפד (כך מכנים את עצמם העורכים בוויקיפדיה) מכילה קישור לדף השיחה שלו. תוכלי להגיע מכל מקום לדף השיחה שלך על ידי הקשה על דמות הבובה בחלק השמאלי עליון של המסך, ועל "שיחה" בתפריט שייפתח. לדף השיחה של עורך אחר תוכלי להגיע על ידי הקשה על הקישור בחתימתו, אם כבר התחלתם לדבר, או על ידי הזנת "שיחת משתמש:<שם המשתמש>" בתיבת החיפוש (שימי לב לנקודתיים!).

כאשר נוספת לעורכת הודעה בדף שיחתה, היא תמצא בראש כל דף שתפתח בוויקיפדיה בעודה מחוברת לחשבון אינדיקציה באדום בוהק לכך שיש הודעה חדשה בדף השיחה שלה, וההנחה המקובלת היא שהיא תקרא את ההודעה זמן לא רב אחרי שהיא רואה את האינדיקציה.

כשפונים לעורך אחר בדף שיחתו, ניתן להמשיך דיון קודם על ידי הקשה על "תגובה" אחרי התגובה האחרונה בדיון, או, כשרוצים לפתוח דיון חדש, על ידי הקשה על "הוספת נושא" בחלקו העליון של הדף. אציין שלוויקיפדיה יש גם "ממשק ניידים" - כל הדברים שתארתי ניתנים לביצוע גם ממשק הניידים, אבל באופן שונה מזה שתארתי. הבה נניח שבשלב זה נסתפק בעבודה מהמחשב השולחני.

שימי גם לב שבאופן אבטומטי תוכנת ויקיפדיה הקצתה לך "חונכת" - זה משאב חשוב, ותמיד טוב כשיש יותר מאדם אחד אליו אפשר לפנות בשאלות ובבקשת עזרה. אל תתביישי לפנות גם אליה בכל נושא ועניין.

נרלי שזה מספיק להתחלה - אנא השאירי לי הודעה בדף שיחתי כדי שנדע שדילגנו מעל המשוכה הראשונה, ונוכל להמשיך להתקדם.

בברכה - קיפודנחש 22:45, 23 בפברואר 2023 (IST)תגובה

==

שלום קיפודנחש,
תודה על עזרתך בדילוג מעל המשוכה הראשונה! אני מוכנה להמשיך להתקדם.
כל טוב,
ספינקס8522 ספינקס8522 - שיחה 15:49, 24 בפברואר 2023 (IST)תגובה
מעולה. מומלץ לעיין בכמה מדפי העזרה שמקושרים למעלה, ולהתחיל להתמצא בנבכי ויקיפדיה.
בגדול, היעד הוא שיפור הערך דוד שפירא (מדען).

עבודה על משתמש:ספינקס8522/דוד שפירא[עריכת קוד מקור]

יש כמה דרכים לגשת למשימה: לו היית ויקיפדית מנוסה, דרך המלך היא לערוך את הערך ולהוסיף תוכן ושיפורים באופן הדרגתי. נראה שזה לא המצב. ההצעה שלי היא לעבוד בדף טיוטה, ובסיום העבודה להעתיק את תוכן הטיוטה לערך.
דרך שלישית, שלא מתאימה במקרה הזו היא לשפוך את המידע במקום כלשהו, כשהמקום המקובל הוא בדף השיחה של הערך (שיחה:דוד שפירא (מדען), דף שכרגע עוד לא קיים ולכן הקישור מופיע באדום), ולקוות שעורך מנוסה ישתמש במידע ויפתח בעזרתו את הערך עצמו.
הבה נבחר בדרך השנייה: עבודה בטיוטה. כדי לא להסתבך כרגע יותר מדי בפרטים טכניים, אצור את הטיוטה עבורך ב"מרחב המשתמש" שלך: משתמש:ספינקס8522/דוד שפירא, ואעתיק אליה את תוכן הערך הנוכחי, תוך כדי כמה שינויים נחוצים (כמה פרטים טכניים שאשמח להסביר, אבל לא בטוח שיעניינו אותך. שאלי אם תרצי פירוט). אחרי שאעשה זאת הקישור לדף הטיוטה שמופיע כרגע באדום יהפוך לכחול.
בשלב הבא אציע שתעשי כמה דברים:
  • הוסיפי את הטיוטה לרשימת המעקב שלך, על ידי לחיצה על סמליל הכוכב המחומש שמופיע בראש הדף. באופן כזה תוכלי לקבל חיווי כל אימת שמישהו אחר עורך את הטיוטה. הוסיפי באותו אופן גם את הערך עצמו לרשימת המעקב שלך, והתחילי לבדוק את רשימת המעקב באופן סדיר (ויקיפדים מכורים בודקים את רשימת המעקב שלהם פעמים רבות כל יום, במקרה שלך פעם פעמיים בשבוע נראה מספיק)
  • התחילי לערוך את הטיוטה ולהוסיף חומר. אם יש לך שאלות, תוכלי לפנות אלי בדף השיחה שלי (מקושר מהחתימה). כיוון שדף השיחה שלך והטיוטה שאצור בקרוב נמצאים ברשימת המעקב שלי, באופן טבעי אעקוב אחרי עבודתך גם כשלא תפני אלי ישירות, ואם תהיינה לי הערות או הצעות, אעיר או אציע.
  • אל תתביישי לפנות גם ל"חונכת" שלך, משתמשת:יהודית1000 עם שאלות או בקשות.
בהצלחה! קיפודנחש 18:54, 24 בפברואר 2023 (IST)תגובה
שלום קיפודנחש,
תודה על הקמת הטיוטה! כתבתי משפט אחד, ולחצתי על הכפתור כדי לשמר את מה שכתבתי. המשפט אומנם נשמר, אך אינני יכולה להמשיך ולכתוב. כנראה לא לחצתי על הכפתור הנכון. האם תוכל לעזור?
כל טוב, ספינקס8522 - שיחה 20:04, 26 בפברואר 2023 (IST)תגובה
פתרתי את הבעיה בעצמי! גיליתי שלחיצה על הכפתור "עריכה" מאפשרת לי להמשיך לכתוב בטיוטה!
להתראות, ספינקס8522 - שיחה 03:31, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה
מעולה. התחלתי לענות, אבל לא הספקתי לסיים את התשובה, וכלמיני דברים צצו... יותרטוב שהתגברת בעצמך. קיפודנחש 05:32, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה
ברצוני לשבץ שניים-שלושה משפטים מהערך הנוכחי בטיוטה שלי. האם מותר לי פשוט להוסיף אותם לטיוטה? ספינקס8522 - שיחה 17:10, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה
(בהנחה שהבנתי את השאלה):
בהחלט. כשהטיוטה תועבר לערך, ההיסטוריה תישמר, כלומר כל מי שתרם לערך יופיע, ו"זכויות היוצרים" שלהם לא ייפגעו, ואין כל מניעה להמשיך להשתמש בפרי עמלם. למעשה, המצב הוא כמעט הפוך - המצב הרצוי הוא להמשיך להשתמש בכמה שאפשר _יותר_ חלקים מהערך הקיים. מקווה שתשובתי מכוונת למה שהתכוונת בשאלה ולא משהו אחר.
בברכה - קיפודנחש 22:06, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה על תשובתך לשאלתי! ברצוני להוסיף עכשיו את הערות השוליים. איך יוצרים הערות שוליים בטיוטה? ספינקס8522 - שיחה 17:55, 6 במרץ 2023 (IST)תגובה
אין הבדל בין טיוטה למרחב הערכים לגבי הערות שוליים, ולמעשה אין הבדל כמעט בשום דבר אחר, כשמדובר בעריכה: ההבדל העיקרי הוא שטיוטה לא תופיע בחיפוש (ניתן לחפש טיוטות, אבל צריך להתכוון לכך), ולא אמורה להיות מקושרת מערכים בוויקיפדיה, לעומת ערך, אליו אנחנו משתדלים לקשר מערכים אחרים. יש עוד כמה הבדלים קטנים, למשל כשמדובר במה שנקרא "קטגוריות", אבל זה לא חשוב כרגע ולא מעניין במיוחד.
טכנית, התשובה לשאלה "איך להוסיף הערת שוליים" תלויה בממשק העריכה בו את משתמשת. בוויקיפדיה קיימים היום שני ממשקים עיקריים (אולי שניים וחצי): יש מה שנקרא "עריכה חזותית", ויש "עריכת קוד מקור" (ה"חצי" שהזכרתי נובע מהעובדה שכשמדובר ב"קוד מקור", יש שני ממשקים דומים אך לא זהים, והשאלה איזה מהם פועל אצלך תלויה בבחירה בהעדפות ← בטא --> מצב קוד מקור חדש. זה המצב הפחות מוכר לי, ולצורך העניין אניח שאינו מופעל אצלך).
הבחירה בין עריכה חזותית לעריכת קוד מקור נעשית על ידי הקשה על "עריכה" או "עריכת קוד מקור". אפשר לעבור מעריכה חזותית לעריכת קוד מקור ובחזרה בלי לאבד את העבודה ובלי צורך לשמור, על ידי הקשה על העיפרון שמופיע בצד שמאל בסרגל הכלים.
אם את משתמשת בעורך החזותי, הוספת הערת שוליים נעשית על ידי מיקום הסמן בערך במקום בו את רוצה שיופיע הקישור להערה (כלומר [1] ודומיו), ואז הקשה על "הערת שוליים" בסרגל הכלים, ומילוי הטופס. אם ההערה היא קישור לאתר חיצוני כלשהו, בדרך כלל מספיק לסמן "אוטומטית" ולהזין את הקישור - תוכנת ויקיפדיה תשתדל, וברוב המקרים תצליח ליצור הערת שוליים מתאימה. אם היא לא מצליחה, או אם תוכן ההערה אינו קישור לאתר חיצוני, יש להקיש "ידנית", לבחור את סוג ההערה (אתר/מאמר/ספר/פשוטה) ואז למלא את הטופס. בעורך קוד מקור ממקמים את הסמן במקום המתאים, ומוסיפים תבנית {{הערה}}, אותה יש למלא בתוכן ידנית. יש דפי עזרה בהם ניתן לעיין כדי ללמוד פרטים נוספים, ובמקרה הזה, עזרה:הערת שוליים ואולי גם עזרה:הערת שוליים - מדריך מקוצר.
ההסבר שרשמתי הוא ניסיון לענות על השאלה הכללית "איך יוצרים הערת שוליים". אם תיתקלי בבעיה ספציפית, ומשהו לא עובד כמצופה או משהו בהסבר לא מובן, נסי לשאול שאלה ממוקדת, כי הסבר כללי טוב יותר מזה שרשמתי אין לי.
בהצלחה. קיפודנחש 18:37, 6 במרץ 2023 (IST)תגובה


אציין שלא ראיתי כל עריכה בדף משתמש:ספינקס8522/דוד שפירא - האם את עובדת עליו? האם התחלת לעבוד על טיוטה אחרת? ייצרתי את הטיוטה הזו עבורך (על ידי העתקת תוכן הערך הנוכחי) ווהצעתי שתתחילי לעבוד עליה. אחזור על הצעתי זו. נראה שבמקום זאת את עובדת על דף אחר (משתמש:ספינקס8522/טיוטה).

אחזור על הצעתי: עבדי בטיוטה שמבוססת על הערך הקיים, שכבר בנויה כמו ערך בוויקיפדיה, והרחיבי אותה במידע נוסף. זה יותר קונסטרוקטיבי מאשר יצירת ערך מאפס, וזו דרך העבודה המקובלת, שגם מכבדת את מי שיצרו את הערך הקיים, עבדו עליו ותרמו לו. לצערי לא שמתי לב שהתעלמת מהעצה שרשמתי למעלה - יתכן שלא מדובר ב"התעלמות" מכוונת, ואולי הפרט הזה בדברי נבלע בנאום קצת ארוך והחמצת אותו, אבל זו דרך העבודה המקובלת. פרט למקרים בהם התוכן הקיים חסר כל ערך לחלוטין אנחנו לא נוהגים לדרוס אותו, אלא להרחיב ובמידת הצורך לתקן. בברכה - קיפודנחש 18:50, 6 במרץ 2023 (IST)תגובה

אני כתבתי את הערך המוצע שלי ב"משתמש: ספינקס 8522-טיוטה". הגעתי אליו דרך "דף הטיוטה האישית שלך". האם מצאת את מה שכתבתי? ספינקס8522 - שיחה 20:02, 6 במרץ 2023 (IST)תגובה
ראיתי שהדף מופיע ב"תרומות המשתמש" שלך, לא הסתכלתי בו.
ראיתי שהתחלת לעבוד על הדף הנכון. אם תתקעי, "הזעיקי" אותי לכאן. אפשר בעזרת עזרה:תיוג, אבל לא חייבים - גם כשאת לוחצת כאן על "תגובה" ושומרת מתקבל אצלי חיווי. קיפודנחש 02:28, 7 במרץ 2023 (IST)תגובה
שלום קיפודנחש,
כדי להתחיל בבניית הערות השוליים, לחצתי על "עריכה" ומיקמתי את הסמן במקום הנכון, אבל לא מצאתי כפתור בשם "הערת שוליים" בסרגל הכלים. היכן נמצא כפתור זה? ספינקס8522 - שיחה 02:51, 12 במרץ 2023 (IST)תגובה
כפתור הערות שוליים בסרגל הכלים נמצא משמאל לכפתור "קישור" (שתי חוליות שרשרת) ומימין לכפתור "רשימה" (שלוש פעמים "אלף" בכתב מורס, כלומר נקודה קו אחת מעל השנייה).
כפתור ההערה עצמו נראה כמו מירכה כפולה סוגרת (כלומר כזו שמופיעה בתחתית השורה ולא בראשה), או, אם תרצי, זוג פסיקים. אנסה להניח כאן משהו שנראה דומה כשאגיע למחשב (כרגע בנייד, זה פחות נוח). קיפודנחש 03:39, 12 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה על עזרתך עם הערות השוליים! הבעיה כעת היא עם המיספור: המיספור שלי "מתנגש" עם המיספור של העורך הקודם. מה עלי לעשות? ספינקס8522 - שיחה 16:13, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
אין צורך למספר בעצמך הערות שוליים, ואם עשית זאת, הסירי את המספור הזה. המערכת ממספרת את ההערות בסדר עולה לפי הופעתן בערך, והיא לא מייחסת להערה "בעלות" כלשהי, ולא מבחינה בין הערות שהוסיפו עורכים שונים. קיפודנחש 16:27, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

חלוקה לסעיפים[עריכת קוד מקור]

שלום.

רואים שאת ממשיכה לערוף ולהרחיב את הערך (כלומר הטיוטה) - תודה!.

שימי נא לב שלערכים בוויקיפדיה יש מבנה מקובל. הערכים מחולקים לסעיפים פחות או יותר סטנדרטיים, כשה"סטנדרט" תלוי בתחום. כשכותבים ערך על כימאי המבנה דומה בדרך כלל לערכים על מדענים אחרים.

עצתי שתעברי על כמה ערכי כימאים, ישראלים אבל לא רק, מצאי כמה שנראים "טובים", התרשמי ממבנה הערכים הללו, ונסי לעצב את הערך הזה באותו אופן. ליצירת כותרת, רשמי את הכותרת בשורה נפרדת, מקמי עליה את הסמן, ובחרי מהסרגל "פסקה". למציאת ערכים בנושאים מסוימים ניתן להיעזר ב"קטגוריות" - התחילי אולי בקטגוריה:כימאים ישראלים.

בהצלחה! קיפודנחש 23:45, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

שלום קיפודנחש,
עצתך שאבדוק ערכים של מדענים אחרים היתה מצוינת, ולמדתי מכך הרבה. במהלך העבודה עלו כמה ענינים:
כל המקורות מציינים שאבי ז"ל קיבל את פרס וייצמן בשנת 1955, ואילו העורך הקודם כתב שהוא קיבל את הפרס הזה בשנת 1954. אני תיקנתי זאת.
כשאני יוצרת את המנעד של העמודים בהערת השוליים, האם נכון לכתוב "עמודים 23-27"?
איך יוצרים m-dash ו- n-dash בטיוטה? תודה! ספינקס8522 - שיחה 15:09, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
לשאלתך: לא בדיוק. בטווח מספרים, המספר הקטן נכתב ראשון (כמו בשאלתך), אבל מוצג בצד ימין: זה נעשה על ידי שימוש ב"קו מפריד" במקום סימן המינוס, כך: 23–27. קיפודנחש 21:50, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
לגבי "איך יוצרים קו מפריד": בעורך החזותי מקישים על סימן האומגה, ובין התווים יש גם m-dash ו- n-dash. בעברית משתמשים רק בשני,n-dash, והוא מכונה "קו מפריד".
טיפה יותר בפירוט: כשלוחצים על ה- Ω, אפשר לבחור מערכת תווים. בלטינית מופיעים שניהם, בעברית רק קו מפריד. אם את צריכה m-dash, יש בלטינית, אבל אין סיבה שתצטרכי. קיפודנחש 21:54, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
יצרתי "קו מפריד" בגוף הערך, אך כאשר ניסיתי לעשות שינויים ב"הערות השוליים", הן הוארו באור כחול ולא יכולתי לעשות שינויים. ספינקס8522 - שיחה 15:06, 21 במרץ 2023 (IST)תגובה
הטעות שלי היתה שניסיתי לערוך סימנים ברשימת הערות השוליים עצמה... עכשיו אני עדיין מתקשה להכניס את ה"קו מפריד" להערה מס. 7: כשאני מנסה לערוך את ההערה, סימן ה"קו מפריד" נעלם. ספינקס8522 - שיחה 20:42, 21 במרץ 2023 (IST)תגובה
כדי לערוך הערת שוליים, מקישים (בעורך) על הקישור להערה. נפתחת חלונית עם כפתור "עריכה". לוחצים עליו.
במקרים קשים צריך לערוך "קוד מקור". זה לא נראה לי פרודוקטיבי שתנסי. אם אצליח להבין איפה נחוץ קו מפריד בהערת השוליים אסדר זאת עבורך. בברכה - קיפודנחש 04:28, 22 במרץ 2023 (IST)תגובה
עשיתי שם כמה שינויים. תבדקי בבקשה. קיפודנחש 04:42, 22 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה על השינויים שעשית בהערות השוליים למאמר של פיליפ גילאון! בהערת השוליים למאמר של ד"ר רוסקו בריידי, טווח העמודים כתוב בסדר לא-נכון. האם תוכל לתקן? תודה מראש! ספינקס8522 - שיחה 15:37, 22 במרץ 2023 (IST)תגובה
כדאי לחלק את גוף הערך, כלומר סעיף "ביוגרפיה" למספר סעיפים וסעיפי משנה. הביוגרפיה צריכה לתאר את קורות החיים, ופרטים אחרים יכולים להיות בסעיפים נוספים. נסי אולי ליצור סעיף "מחקרים" או "קריירה", אליו אפשר להעביר פרטים רבים שנמצאים כעת ב"ביוגרפיה". סעיף כזה יכול להכיל סעיפי משנה, למשל למחקר באטברין, ואולי סעיפי משנה נוספים. כדי לפתוח סעיף חדש, כותבים את כותרת הסעיף בשורה נפרדת, מקישים בסרגל על "פסקה", ובוחרים את רמת הכותרת. תמיד אפשר לשנות.
בברכה - קיפודנחש 18:26, 22 במרץ 2023 (IST)תגובה
בקשר להצעתך לפצל את סעיף הביוגרפיה, אני מעדיפה לא לעשות זאת, כי אני מרגישה שפיצול זה יפגע בקשר האורגני החזק שהיה בין תולדות חייו ובין עבודתו המדעית של אבי ז"ל. בחלק הראשון של הערך יש כבר סיכום נאה של המחקרים והקריירה. הוספתי שם את סינתוז האטברין. ספינקס8522 - שיחה 16:11, 24 במרץ 2023 (IDT)תגובה
ראי ערכים על מדענים אחרים. לא כולם טובים, צריך למצוא ערך או שלושה טובים בתור תבנית.
בסעיף "ביוגרפיה" אפשר בהחלט לציין מחקרים חשובים ואבני דרך בקריירה, אך יש לעשות זאת בלי פירוט.
הפירוט יופיע בהמשך בסעיף "קריירה" או "מחקרים". כרגע סעיף "ביוגרפיה" לא נוח לקריאה. זו כמובן רק עצה - גם בלי זאת, ברגע שתסיימי את העבודה, אפשר להעביר את הטיוטה לערך, וכמובן גם אחר כך אפשר להמשיך לעבוד ולשפר את הערך עצמו. בברכה - קיפודנחש 00:26, 25 במרץ 2023 (IDT)תגובה
לאור הערותיך, בדקתי שוב את הטיוטה והגעתי למסקנה שבתאור העבודה עם ד"ר בריידי יש פרטים מיותרים. החלטתי להשמיט אותם, ואעשה זאת בהקדם. ספינקס8522 - שיחה 15:37, 27 במרץ 2023 (IDT)תגובה
מחקתי את הפרטים המיותרים. מה הצעד הבא? האם אפשר להעביר את הטיוטה לערך? ספינקס8522 - שיחה 17:55, 29 במרץ 2023 (IDT)תגובה
כן.
בדרך כלל, כשמדובר בטיוטות שעדיין אין להן ערך, מקובל לבקש "ביקורת עמיתים", והמקום לכך הוא ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה, אבל כאן מדובר בשיפור ערך קיים. אם את מעוניינת בשמירת "היסטוריית העריכות" של עריכותייך, כך שהן תופענה גם בהיסטוריית הערך, אפשר לבקש "מיזוג היסטוריה" (פעולה טכנית שדורשת הרשאות "מפעיל מערכת"), והמקום לבקש הוא ויקיפדיה:בקשות ממפעילים, אבל זה לא חיוני, ותלוי ברצונך. אם לא, צריך קודם להציץ בהיסטוריית הערך, לוודא שלא בוצעו בו עריכות נוספות אחרי שהתחלת לעבוד על הטיוטה, ואם כן בוצעו כאלו, יש לשלב אותן בטיוטה. אחרי שזה נעשה, אפשר להעתיק את תוכן הטיוטה כולו לערך. הדרך לעשות זאת היא לפתוח את דף הטיוטה ב"עריכת קוד מקור", להעתיק, ואז לפתוח את הערך ולהדביק. לפני השמירה חפשי ":קטגוריה:" (מופיע כקישור), והסירי את הנקודתיים הראשונות. אם זה מסובך אוכל לעשות זאת עבורך, אבל לא כרגע - אני כרגע בנייד, ואת זה עדיף לבצע מהמחשב. תודה על תרומתך לוויקיפדיה! קיפודנחש 22:26, 29 במרץ 2023 (IDT)תגובה
בקשר ל"הסטורית העריכות", אינני מעונינת בכך. בקשר לעריכות נוספות שנעשו אחרי שהתחלתי בעריכה, אני משערת שלא היו עריכות כאלה. בקשר להעתקת תוכן הטיוטה לערך, בבקשה תעשה זאת בשבילי. בנוסף לכך, האם תוכל לצרף תמונה של אבי ז"ל במקום המיועד לכך? אני אשלח לך את התמונה באי-מייל. תודה על עזרתך בתהליך העריכה! ספינקס8522 - שיחה 16:41, 31 במרץ 2023 (IDT)תגובה
אין לי בעיה להעביר את תוכן הטיוטה לערך (כשאגיע למחשב), אבל לגבי התמונה כן יש מהמורה.
(הרצאה קצת ארוכה - סליחה):
ויקיפדיה ושאר המיזמים של קרן ויקימדיה קצת אנליים לגבי זכויות יוצרים, ובכל מקרה בו מי שמעלה את התמונה לשרת אינו בעל הזכויות, נדרש טקס ארוך ומורכב (תוכלי לקרוא בויקיפדיה:OTRS). תצטרכי להעלות את התמונה בעצמך, ולהצהיר שאת בעלת הזכויות. הכי טוב יהיה אם תוכלי להעלות תמונה שתוכלי להצהיר שאת עצמך צילמת - אחרת נחוץ לבצע את הטקס אליו קישרתי מול הצלם (כמעט תמיד הצלם הוא בעל "זכויות היוצרים" אלא אם כן הזכויות הועברו על ידו במפורש ובליווי מסמך חתום למישהו אחר. זה קורה דרך שגרה כשהצד שרוכש את הזכוית הוא גוף כמו עיתון או הוצאת ספרים וכדומה, אך כמעט לעולם לא כשמדובר באדם פרטי או משפחה, אפילו, ואם הצלם צילם את התמונה תמורת תשלום, וגם כשמדובר בצלם חובב או בן משפחה).
אם הצלם כבר לא בסביבה צריך לשאול ב ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות. בקיצור, מסובך. כאמור, ההכי הטוב להעלות תמונה שאת עצמך צילמת, ותוך הבנה שבעשותך כן ויתרת על רוב הזכויות: כל אחד יוכל לקחת את התמונה ולהשתמש בה כעולה על רוחו, כולל שימוש ל"יצירה נגזרת" (דוגמה קיצונית: מותר למשל להשתמש בתמונה ליצירת פוטומונטאז' שמראה את אביך בפוזה אינטימית עם רקל וולש ז"ל. לא שסביר שמישהו יעשה שימוש כזה או שימוש כלשהו בתמונה, אבל רציתי להדגיש את רמת הוויתור על הזכויות שכרוכה בהעלאת תמונה לוויקיפדיה), כשהחובה היחידה המוטלת על מי שמשתמש בתמונה היא לתת קרדיט לבעל הזכויות.
טכנית, קישור להעלאת תמונה ניתן למצוא תחת תפריט "כלים" בסרגל העליון בצד שמאל. יש שם שתי אפשרויות (לשרת/לוויקישיתוף), ועדיף להעלות לוויקישיתוף.
אחרי שהתמונה תועלה לשרת, אשמח לסייע בהוספתה לערך, ולא תתקשי גם לעשות זאת בעצמך (בסרגל העריכה הוספה => מדיה, הזנת שם התמונה שהעלית והוספת כיתוב. א"ב של סוסים). בברכה - קיפודנחש 09:14, 1 באפריל 2023 (IDT)תגובה
העברתי את תוכן הטיוטה לערך עצמו. אנא עברי על הערך ובדקי שלא נפלו שגיאות בהעברה. אם וכאשר תעלי את התמונה לוויקישיתוף, תוכלי להוסיפה בעצמך לערך (להסברים נוספים ראי עזרה:תמונות), ואם תתקשי תוכלי גם לקרוא לי, ואעשה זאת עבורך. בברכה - קיפודנחש 22:07, 1 באפריל 2023 (IDT)תגובה
עברתי על הערך ולא מצאתי אף שגיאה בתוכן.
במשפט המתאר את לימודי בית הספר התיכון של אבי ז"ל, יש רווח גדול מידי בין המילה "ממלכתי" והמילה "דווינסק."
במשפט המתאר את סינתוז הסיטוליפין-ה, חסר רווח בין "1964" ו"הצליח."
חג שמח! ספינקס8522 - שיחה 18:15, 2 באפריל 2023 (IDT)תגובה
גם אחרי ההעברה לערך ניתן להמשיך לערוך, לתקן, לשפר ולהרחיב. אנא תקני את הבעיות שהצבעת עליהן. בברכה - קיפודנחש 18:33, 2 באפריל 2023 (IDT)תגובה
שלום קיפודנחש,
הצלחתי להוסיף לערך את הדיוקן של אבי ז"ל שאני ציירתי. משום מה, עדיין מופיעה בערך המודעה האומרת ש"אין תמונה חופשית". האם תובל לעזור? ספינקס8522 - שיחה 17:25, 17 באפריל 2023 (IDT)תגובה
אלפי תודות! ספינקס8522 - שיחה 18:29, 17 באפריל 2023 (IDT)תגובה
לפעמים אומרים בנימוס "על לא דבר" גם כשיש על מה להודות - הפעם זה באמת על לא דבר: לא נגעתי בערך הזה אחרי שהעתקתי אליו לבקשתך את תוכן הטיוטה עליה עבדת. ניתן לראות ב"היסטוריית גרסאות קודמות" (קישור שמופיע בראש כל ערך בוויקיפדיה בתצוגת מחשבים, ונראה כמו שעון מוקף בחץ מעגלי נגד כיוון השעון בתצוגת ניידים) מי עשה מה ומתי.
שימי לב שמספר עורכים המשיכו לשפר ולעבוד על הערך אחרי שהעתקתי את תוכן הטיוטה אליו. מי שעשה את מרב העבודה הוא מש:דוד שי, הוא גם זה שתיקן את הבעיה בהצגת התמונה, ולו מגיעות התודות. בברכה - קיפודנחש 02:14, 18 באפריל 2023 (IDT)תגובה