שיחת משתמש:ציני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ציני, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,אלי פ (שיחה) 10:33, 23 מאי 2006 (IDT)

שינוי קטגוריות[עריכת קוד מקור]

רציתי לשאול על השינוי התמוה שעשית במספר ערכים של מתכות. "מתכות מעבר" זה קבוצה של יסודות בטבלה המחזורית. לא מצאתי בשום מקום ש"מתכות יקרות" זה מושג כימי שמתאר תת קבוצה של זה (כמו למשל לנתנידים). אין לי התנגדות לקיום קטגוריה:מתכות מעבר. אבל לא כתת קטגוריה של קטגוריה:מתכות מעבר, אלא במקביל.

אם אין לך הסבר טוב מאוד למה שעשית שלא חשבתי עליו, אני מציע שתחזיר את הקטגוריה מתכות מעבר מכל המקומות שהסרת אותה, ותסיר אותה מהדף של "קטגוריה:מתכות יקרות" , ותחליף אותה בהצבה בקטגוריה:יסודות מתכתיים.

emanשיחה 00:15, 11 יוני 2006 (IDT)

ישנם כמה טעמים לשינוי זה: א. קיומה של קטגוריה זהה בויקיפדיה האנגלית. ב. מדובר במושג ידוע ומקובל שאכן מתאר קבוצה חלקית של מתכות, רובן המכריע הוא מתכות מעבר ולכן הגיוני שזו תהיה תת קטגוריה של מתכות המעבר. ג. יש מעל 5 ערכים מתאימים, כך שזה עונה על "דרישות המינימום" של הויקיפדיה. ד. אם בידיוק מישהו שהיה בחו"ל וחזר לארץ יתקל במושג המתכות היקרות וירצה לבדוק בויקיפדיה על מה מדובר, חשוב מאוד שיהיה לו איך. ציני 14:50, 11 יוני 2006 (IDT)
אה כן, עיקר שכחתי: אתה מוזמן להחזיר/לשחזר/לשנות כל מה שעשיתי. ציני 14:51, 11 יוני 2006 (IDT)
א.כמו שאמרתי, אין לי שום התנגדות לקיום הקטגוריה.
ב. אם העלת את הנושא של קיומה באנגלית, שם היא לא תת קטגוריה של מתכות מעבר, כי כאמור זה לא מושג כימי, ובודאי לא מושג שמתייחס לקבוצה בטבלה המחזורית, שכן הקריטריון להיכנס לקבוצה הזו לא מתבסס רק על התכונות הכימיות של המתכת.
ג. כמו א'.
ד. אני לא צריך לעשות את העבודה השחורה כתוצאה מהפעולה הפזיזה שלך. אנא החזר את הקטגוריה "מתכות מעבר" לכל אלה שהורדת אותה מהן בנוסף לקטגוריה "מתכות יקרות".
emanשיחה 01:37, 13 יוני 2006 (IDT)
טוב, שכנעת אותי. ציני 21:06, 18 יוני 2006 (IDT)

המשכתי בדף השיחה של הערך את הדיון בדבר חשיבותו. איתמר ק. 21:26, 24 יולי 2006 (IDT)

מיזם דפי פירושונים[עריכת קוד מקור]

תודה לך על תרומתך למיזם. אך שים לב, בסיום עבודה על ערך, יש להעביר עליו רו ולהוסיפו (ללא קו) לרשימת הערכים שתוקנו. אנא קרא בעיון את ההנחיות בדף המיזם. בברכה, שמובבה 23:27, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

שלום ציני. בערך קליפסו (דמות מיתולוגית) הסרת פסקה העוסקת בקליפסו בתרבות. אבקש ממך להחזיר את הפסקה הנ"ל. אם יש לך התנגדות אליה תוכל לפרט אותה בדף השיחה של הערך או לפנות לויקיפד שכתב אותה (במקרה הזה, אני) אך זה לא מנומס למחוק פסקה שלמה מערך, בפרט מערך קצר יחסית כמו זה. בברכה, גלובוסשיחה 16:39, 22 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אין צורך לחזור לערך, שחזרתי את עריכתך בעצמי. בברכה, גלובוסשיחה 09:50, 24 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]