לדלג לתוכן

שיחת משתמש:שקטבבקשה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום שקטבבקשה, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

מקור תמונה[עריכת קוד מקור]

אנו מודים לך על השתתפותך בעריכת ויקיפדיה. שים לב: בוויקיפדיה מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות לוויקיפדיה כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים. אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה 4804575.jpg ואת הרישיון המתאים לה.

לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.

אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים. אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם עתים למחיקת תמונות בשגגה.

מצפה לתשובתך בהקדם.

בברכה, גילגמש שיחה 13:46, 15 נובמבר 2005 (UTC)

אבקשך להסביר מה מקור התמונה - מהיכן לך שבעל זכויות היוצרים שיחרר אותה לרשות הכלל? ראיתי את תשובתך לגילגמש - מהוא אותו תיק עיתונות? אתה סרקת את התמונה? מדוע אתה סבור שכולם יכולים להשתמש בו? במידה והתמונה סרוקה נא סרוק את האישור והעלה גם אותו לאתר. בכל מקרה מקובל לענות באותו דף בו נשאלת השאלה - היינו כאן (במקרה עברתי בדף של גיגלמש וראיתי את תשובתך שם) דרור 16:25, 7 דצמבר 2005 (UTC)

אוקיי, ביררתי את המקור- התמונה היא סריקה של קלף שהוא חלק מחפיסת קלפים שחברת sunset המפיקה את האנימה "אינויאשה" הוציאה כמוצר מרצ'ינדייס. חברתי שלחה לי את הסריקה והיא בצעה אותה. אשמח אם תתנו לי להשתמש בסריקה הנ"ל, ותסבירו לי מה עליי לעשות כשאני מעלה את התמונה כדי שזה יהיה ברור ומובן. כמו כן אשמח אם מישהו יגיד לי כבר, לכל הרוחות, מה רע בערך שלי. ראיתי ערכים גרועים ממנו שלא הופיעה בהם תבנית השכתוב.

לאור דבריך התמונה מוגנת בזכויות יוצרים והיא נמחקה. דרור 17:22, 7 דצמבר 2005 (UTC)
באשר לשאלתך השנייה - אני מניח שמדובר בערך "חבורת השבעה" - ראשית אין מבוא לערך. זה סדרה? ספר? קלפים? היכן הם יוצרו לראשונה? על ידי מי? מי האנימטור? היכן שודרו לראשונה? מתי? היכן הופיעו לראשונה בארץ? מי המפיצים (אם זה משחק) או באיזה ערוץ (אם זה סדרה) - ואם זה סדרה מדובבת מי המדבבים.
שנית הערך בנוי בסגנון רשימה שבין חלקיה אין ממש הקשר.
שלישית - המשפט "באנקוטסו- בפרק 120, לאחר שכל חבריו לצוות מתים, הוא, יחד עם ששת הרסיסים שלהם ושני רסיסים שנגנבו מקגומה בחרבו, הולך להילחם באינויאשה ומונע ממנו להגיע אל נאראקו, כל זאת... " אינו משפט שמקומו באינציקלופדיה - וסתם לקחתי אותו באקראי - והאמור לגבי משפט זה רלוונטי לכל הערך, בהתאמה.
המדובר על מותה דמות מסויימת - ועל כ ן ניסוח כמו "באנקטוסו מוצא את מותו (בפרק 120 ששמו "...") לאחר שניסה להילחם באינויאשה ולמנוע ממנו להגיע אל נארקו. באנקטוסו לוקח עימו לקרב את ששת רסיסי חבריו לצוות אשר מצאו מותם לפניו וכן שני רסיסים נוספים שנגנבו מקגומה..." כל זה בהנחה שהאירועים המאוזכרים כאן כבר פורטו קודם לכן - אחרת יש להרחיב עליהם כאן. דרור 17:27, 7 דצמבר 2005 (UTC)

בקשר לתמונה- תמונות של חברי השיצ'ינינטאי מופיעות בויקיפדיה באנגלית, וגם הן תמונות שהגיעו מקלפים מאותה חפיסה מדוברת. בעקבות כך חשבתי שאוכל להשתמש בסריקה מהחפיסה. גם הערך בויקיפדיה האנגלית על השיצ'ינינטאי ערוץ בצורה דומה לערך שלי- שם הערך הוא אמנם "השיצ'ינינטאי", אבל מפורט שם על כל דמות ודמות ואיך היא מתה. האם הדרך הנכונה היא לעשות את השיצ'ינינטאי ככותרת כללית, ואז ככותרת משנה לכתוב על כל אחד מחברי הצוות, כלומר באיזה פרקים הוא מופיע, מה הפירוש של שמו, וכיצד מצא את מותו, במקום לעשות רשימה מרוכזת של כולם יחד כשכל נושא הוא בנפרד כמו שהערך ערוך כרגע? אגב, החלטתי לקחת תמונות לערך מהויקיפדיה האנגלית ולהשים אותם בערך שלי (כפי שהבנתי שמותר), אבל ישנן כמה דמויות שאין בויקיפידה האנגלית תמונות שלהם. האם תמונה מתוך פרק נחשבת לתמונה המוגנת ע"י זכויות יוצרים?

באשר למבוא- האם המשפט המופיע תחת "מהי חבורת השבעה (השיצ'ינינטאי)- "חבורת השבעה ("השִיצִ'ינִינְטַאי" ביפנית- 七人隊) היא חבורה של שבעה שכירי חרב אכזריים שהופיעו בפרקים 102-123 באנימה אינויאשה." אינו נחשב מבוא?

אני באמת מצטערת שאני מטריחה אותך ככה, אבל אני פרפקציוניסטית מטבעי.

כל תמונה שאינה משוחררת לציבור, או לא עברו 70 שנה ממות יוצרה מוגנת בזכויות יוצרים. יחד עם זאת יש דבר שנקרא שימוש הוגן. באשר לפיסקת הפתיחה - ראי איך מתחילים ערכים אחרים בויקיפדיה. לעניין הדמויות - עדיף באמת לרכז את כל "קורות חיייהם" בקטע אחד של הערך, היינו, לכל דמות במרוכז את כל הידוע עליה. דרור 18:05, 7 דצמבר 2005 (UTC)

רגע, אז תמונה מתוך פרק ששודר בטלוויזיה איננה תמונה המוגנת ע"י זכויות יוצרים ומותר לי להשתמש בה?

בוודאי שהיא מוגנת - תמונה מפרק היא כמו כל תמונה מצויירת אחרת. אולם ניתן להשתמש למטרות חינוכיות בלבד בתמונה אחת בלבד מהסידרה וזה מוגדר "שימוש הוגן" . מרגע שיש תמונת של הדמויות בויקיפדיה באנגלית (ולדעתי זה מה שהם עשו) תשתמשי בהן, ואל תעלה אחרות. דרור 18:39, 7 דצמבר 2005 (UTC)