שיחת משתמש:79.183.228.30

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Hayden Von Feldheim בנושא הקמיקזה

מטות - יש עם מי לדבר[עריכת קוד מקור]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך ליצור דפי ויקיפדיה, ואף ערכים אנציקלופדיים חדשים, ללא הגבלה. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה. הדף שיצרת, מטות - יש עם מי לדבר, נמחק מכיוון שתוכנו לא היה אנציקלופדי, כך ששום נזק מתמשך לא נגרם. לתשומת לבך: יכולת העריכה של משתמשים בעלי היסטוריה של יצירת ערכים לא-אנציקלופדיים עלולה להיחסם.

  היידן 14:58, 1 ביולי 2018 (IDT)תגובה

חיים נחמן ביאליק[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף חיים נחמן ביאליק. הסיבה לכך היא: תוכנה, הקשרה או ניסוחה, או שהיא לא הייתה כתובה בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, היידן 15:07, 1 ביולי 2018 (IDT)תגובה

הקמיקזה[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך הקמיקזה שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, היידן 15:08, 1 ביולי 2018 (IDT)תגובה

כפי ששמת לב, היה באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. פעולותיך בוטלו, כך ששום נזק לא נגרם, אולם בעקבות זאת, הוחלט לחסום אותך.
הסיבה לחסימתך היא: נא לקרוא את דף השיחה. שיפ לב לערכים שאתה מעלה וקרא את המדריכים לכתיבה.

*אם יהיו מקרים של השחתה חוזרת מצדך, אנחנו עשויים לפנות בתלונה לספק האינטרנט שלך.
*מעשיך עלולים להוות עבירה פלילית. עליך לדעת כי נשקול פנייה לרשויות החוק אם ההשחתה תימשך.
היידן 15:12, 1 ביולי 2018 (IDT)תגובה

בפשטות, חוק מרפי אומר ש"אם דבר מה עלול להשתבש - הוא אכן ישתבש!" או במילים אחרות, "כל מה שיכול להשתבש, אכן ישתבש!"

באמצעות החוק עם הקריצה הזה, מסבירים אנשים את העובדה שגם אחרי שאנו עושים הכנות מעמיקות לקראת משהו, ובטוחים שהכל מוכן ויתנהל ללא בעיות, תמיד יצוצו בעיות, תקלות והנחתות שיקלקלו את הביצוע המושלם שהוכן בקפידה..

החוק נקרא על שם אדוארד א. מרפי ג'וניור, מהנדס טילים אמריקאי, שניסח את העיקרון לאחר שזיהה את הסינדרום הזה ואמר על מישהו מהצוות שלו ש"אם יהיה סיכוי שיעשה טעות, הוא אכן יעשה אותה!".

"חוק מרפי" הוא כל כך מדויק ושכיח, עד כדי כך שהפך מעין "כלי עבודה" בחיי האדם המודרני - צוותים ואנשים מתכוננים לתקלות בנוסח חוק מרפי, מכינים תכניות אלטרנטיביות (Plan B) למקרים של תקלות, מכינים ציוד גיבוי ועוד.

אנו נסכם ונאמר שבעולם המודרני, אם לוקחים בחשבון את חוק מרפי, ניתן להצליח במילוי המשימות המורכבות והקשות ביותר, כי "ככל שנזהה מראש שדבר מה יכול להשתבש, נוכל להקטין את הסיכוי לשיבוש כזה".

טלסקופ החלל "האבל" (Hubble Space Telescope) הוא טלסקופ שמוצב בחלל. לעיתים כשצופים בתמונות של עצמים שצולמו בחלל באמצעות טלסקופ החלל "האבל" מתקשים אנשים להאמין שהן אמיתיות. המראות הברורים והחדים והצבעים העשירים והמגוונים - כל אלה כמעט מושלמים!

הטלסקופ האבל, מההישגים הטכנולוגיים המרשימים ביותר של עידן החלל, היה הראשון שהצליח להשיג תמונות מדהימות של החלל. זה קרה בזכות המיקום המיוחד שלו - מחוץ לאטמוספרת כדור הארץ. הדבר דומה לצפייה בטלסקופ מתחת כיפת השמיים במדבר, בהשוואה לצפייה מתוך בית, אל מול חלון מלוכלך, בעיר מלאת אורות. היתרון בצפייה מהחלל הוא ששום דבר לא ממסך ומפריע לטלסקופ לראות למרחקים עצומים ולצלם תמונות מדויקות להפליא. זו הגאונות של הוגה הרעיון של טלסקופ שיוצב בחלל, ד"ר ליימן שפיצר. הוא היה האדם הראשון שהציע, עוד בשנות ה-40 של המאה הקודמת, למקם טלסקופ בחלל.

חוץ מהאבל נשלחו לחלל גם טלסקופ החלל שפיצר, שנקרא על שם ממציא רעיון טלסקופ החלל ומכיל ראיית אינפרה-אדום, שמאפשרת צפייה דרך אבק.

אחריו יצא טלסקופ החלל קפלר, שנשלח ב-2009 והושבת בשל תקלה, 4 שנים לאחר השיגור.

ב-2013 יצאה החללית גאיה, שכוללת את טלסקופ החלל המדוייק ביותר אי פעם ומצלמה ברזולוציה של מיליארד פיקסלים.

הר קורקובדו[עריכת קוד מקור]

בראש הר קורקובדו (Corcovado) שבעיר ריו דה ז'ניירו אשר בברזיל, בגובה של 710 מטרים, משקיף על ריו דה ז'ניירו כולה, ניצב פסל "ישו הגואל". זהו פסל ענק בדמותו של ישו, המתנשא לגובה 38 מטרים. את הפסל הענקי רואים מכל קצווי ריו ומחופיה השונים.

פסלו העצום של ישו הפך זה מכבר לסמלה של העיר ולאתר תיירות חשוב ביותר בה. הוא נראה נפלא מכל פינה בעיר ומשקיף על הנוף המרהיב של ריו, המשלב הרים, חופים ופסיפס אנושי ונשי מרתק.

גובה הפסל עצמו 30 מטרים ומפתח ידיו 28 מטרים. פסל ישו הגואל הוכרז כאחד משבעת פלאי תבל החדשים. לידו יש נקודת תצפית מדהימה על ריו דה ז'ניירו וסביבתה. כדי לעלות אל הפסל והתצפית, ניתן לקחת רכבת שמגיעה לקצה ההר וממנה לעלות אל פסגת ההר והפסל ב-222 מדרגות.

אגב, על השאלה המסקרנת למה ישו שעל הקורקובדו פורש את ידיו, מתבדחים תמיד הקריוקש, תושבי ריו, שישו פורש את ידיו, כדי שכשתושבי ריו יפסיקו ללכת לים ויתחילו לעבוד - הוא ימחא להם כפיים.

זה אלפי שנים שפמוקלה, "מבצר הכותנה", הוא אתר מדהים ביופיו ומקום נופש מועדף על תושבי אסיה הקטנה, היא תורכיה של היום.

הבריכות בפמוקלה הן מראה מדהים ויפה - המים זורמים ממעיינות חמים, אל מרפסות סלע (טרסות) שעשויות ממשקעי סידן פחמתי. בימי שמש נצבעים המים בצבע השמים הכחול ואז נראית פמוקלה קצת כמו ארמון קרח אגדי.

על אף המראה הקריר, המים חמימים ואלפי אנשים בכל יום מגיעים כדי לטבול בהם וליהנות מהיופי ומהנעימות של המים הטבעיים והטובים של המקום. בסמוך למעיינות ובזכות תכונות המרפא וההנאה הרבה מהם, בנו הרומאים עיר רומית שלמה.

חבל קפדוקיה הוא אחד המחוזות היפים באנטוליה שבתורכיה ומהמקומות היפים בעולם. במיוחד מדברים כולם על הנוף הייחודי של קפדוקיה, שכולל חרוטי סלע בצורת ארובות. הארובות הטבעיות הללו נוצרו אחרי על ידי התפרצויות של הרי הגעש הסמוכים לעמק (הר האסאן והר ארג'ייס). לאחר מכן, במשך מליוני שנים, כרסמו הגשמים והרוחות בסלעי הלבה שכיסו את האזור ויצרו בו נופים דמויי ירח.

גם העמים הרבים שהתיישבו בעמק (החל מהחיתים ועד לאשורים, הפרסים, הרומאים, הגותים, והביזנטים) חצבו בסלע את בתיהם ובנו ערים וכפרים שלמים בתוך מערות שהיו או שנחצבו בסלעי האזור, כולל בתי מגורים, מנזרים, מקדשים ומבני ציבור. החלונות הרבים שיצרו בהם, הקנו לארובות המשונות של העמק, מראה של מחילות יונים.

כל הדברים הללו יצרו מראה מיוחד ומסתורי לסלעים של קפדוקיה והם שהקנו את היופי המיוחד לקפדוקיה ולעמק הגרמה שנמצא בו.

זהו דף שיחה של משתמש לא רשום שמזוהה רק לפי כתובת ה־IP שלו. ייתכן שהודעות ישנות בדף זה מתייחסות למשתמשים אנונימיים אחרים.

IP lookupDNS whoisTracerouteבדיקת Torחיפוש חסימת טווחתרומות טווחחסימות גלובליותתרומות וחסימות במיזמי ויקימדיה