שיחת משתמש:DorR

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת DorR בנושא עצם ססמואידית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום DorR, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, שמזן#שיחהערכי בראבו18:02, 11 בדצמבר 2018 (IST)תגובה

עצם ססמואידית[עריכת קוד מקור]

רוב תודה ויישר כוח!

שנים רבות, מאז מש:יוסי פסק מפעילות, יש לנו "חור" מציק בנושאי אנטומיה. הערך החדש מעיר בי תקווה שהמצב ישתפר... אם יותר לי להעיר:

  1. רצוי "לפרש" את המינוח האנטומי באופן מובן לכולם. אם הבניתי נכון, במשפט
    • פבלה (Fabella) עצם ססמואידית המתפתחת בתוך גיד של הראש הלטרלי של שריר הסובך.
      • כנראה "הראש הלטרלי של שריר הסובך" משמעו חלקה האחורי חיצוני של הברך. קודם כל, לא בטוח שהבנתי נכון. שנית, גם אם כן, היה עדיף להסביר זאת, אחרי ציון המיקום במינוח אנטומי מדויק. אפשר בסוגריים, או אפילו "...שריר הסובך, בחלקה האחורי של הברך".
  2. כמו כן, למיטב זיכרוני הנקוב ברמה המכנית, המשפט "תפקיד העצמות הללו הוא לשמש כמעין גלגלת, ובכך מגדילות את מומנט פעולת השריר" לא מבטא את הצורך המרכזי ב"גלגלת" - לאו דווקא להגדלת מומנט, אלא לשינוי כיוון הפעולה, ועצם הפטלה היא הדוגמה המובהקת. אודה שלא קראת את המקור המצורף לטענה, אך גם אם "הגדלת מומנט" מוסברת שם, כדאי לציין את "שינוי הכיוון" שהגלגלת מאפשרת.

אין בהערות הקטנות הללו כדי להקטין את הערכתי על הוספת הערך. תודה! קיפודנחש 04:19, 26 באפריל 2020 (IDT)תגובה

הצצתי שוב, ונראה שהחמצתי לא מעט מתרומותיך בנושאי פיזיולוגיה ואנטומיה - כנראה שמתי לב רק עכשיו כי הסתכלתי בעיקר על שלדים ועצמות... שוב תודה. קיפודנחש 04:22, 26 באפריל 2020 (IDT)תגובה
תודה רבה על המשוב! אני חושב שהעצמות הססמואידיות סובלות מיח"צ רע ונוטים להתעלם מהן יותר מדי :)

בנוגע להערות -

  1. התלבטתי רבות כיצד לתרגם את המונח "לטרלי" שמשמעותו בגדול הוא "רחוק מציר האמצע האנכי של הגוף". בדף מונחי האנטומיה הוא תורגם לצידי אבל היה נדמה לי שהשם של השריר בעברית גם כך מסורבל ולא מוכר דיו ולהוסיף לו צידי יבלבל גם את מביני האנטומיה (אך הפנתי לדף בכל מקרה). בנוגע למיקום, העצם משובצת בתוך גיד של שריר ספציפי שאכן ממוקם באזור הגומץ (אחורי הברך) אבל הוא לא מתאר את האזור - במיקום זה עוברים גידים של שרירים נוספים. אבל אני מסכים שכדאי להוסיף תיאור למקום האנטומי (נגיד, הממוקם בחלקו החיצוני של גומץ הברך).
  2. מקבל את ההערה שלך על מומנט השריר. הטעות נבעה מתרגום שגוי של המשפט "Sesamoids act like pulleys, increasing the ability of the tendons to transmit muscle forces."

שוב תודה! DorR - שיחה 00:44, 27 באפריל 2020 (IDT)תגובה

You have been a medical translators within Wikipedia. We have recently relaunched our efforts and invite you to join the new process. Let me know if you have questions. Best Doc James (talk · contribs · email) 12:34, 6 August 2023 (UTC)