שיחת משתמש:Naamabar

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת Okedem בנושא שלום לך, נעמה

שלום לך, נעמה[עריכת קוד מקור]

ראיתי הרגע את מה שכתבת באחד הדפים. ראשית, ברוך בואך. שנית, אנא הסירי כל מילה על תביעה משפטית או כל דבר בדומה לכך, שכן בוויקיפדיה אין ולא ייעשה שימוש בתביעות משפטיות (זהו אחד הכללים המובהקים המאפשרים כתיבה במיזם). מי שמאיים בכך נחסם ולא מתאפשר לו לכתוב במרחב הוויקיפדי. לכן, כדי שיוכלו להתייחס במלוא הרצינות לדברייך, אני מציע למחוק כל שורה שעוסקת באיומים וכו'. אלדדשיחה 18:10, 22 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

שלום אלדד, אני לא בקיאה בהלך הרוח של ויקפדיה. אך מה אתה מציע לעשות? מתקיים כאן חוסר דיוק ואף שימוש לרעה והפרה של זכויות. איך יתכן ששלומית תמיר לא מוזכרת. אשמח לעצתך.

כנראה שאינך מבינה את המשמעות המשפטית של זכויות יוצרים. את מוזמנת לקרוא בערך זכויות יוצרים. זה שלא מזכירים מישהי שאת חושבת שצריכה להיות מוזכרת, זה אולי אי-דיוק, אבל לא הפרה של שום דבר. הפרת זכויות יוצרים היא כאשר מעתיקים טקסט או תמונה ללא רשות, ולא בשימוש הוגן. זה לא המצב כאן, ולבוא למקום ומייד לאיים בתביעה (במקום פשוט להסביר מה לדעתך הבעיה ולפתוח דיון בנושא) זו התנהגות כוחנית ובריונית. עופר קדם - שיחה 01:54, 24 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

שלום אלדד, הנושא הרגשי הוא פרי המצאתה של שלומית תמיר. והסימוכין אתם משתמשים לאלה... הם של הגברת גרבר. לייחס משהו אחד לאחר נראה לי שיש כאן אם לא פגיעה בזכויות יוצרים הטייה ברורה ורמיזה על כך. פשוט חבל שלא נותנים מקום למייסדת האירידולוגיה בארץ וחוקרים באופן אובייקטיבי את כל הספרים. זה ממש לא עניין של בריונות זו פנייה שנייה שקיבלתם בנושא זה. בפעם הראשונה חברתי פנתה כאשר ערך "אירידיולוגיה" היה כולו בהפניות בצורה קיצונית רק לספריה של גברת גרבר ואז ערכתם שינוי אך עדיין לא הכנסתם את שמה של שלומית תמיר כמייסדת השיטה בארץ, את ספריה המחקריים שתלמידים בכל המכללות לומדים מהם. כמו כן חברתי כתבה ערך שלם על שלומית תמיר שהיה עליו דיון מאוד מפואר והוחלט לא לעלות את הערך הזה. שוב הטייה. לכן שוב זה לא עניין של בריונות אל חוסר חקירה שלכם לגבי הערך המיוחד הזה אירידולוגיה ופועלה של שלומית תמיר. צר לי שאתה חושב שאני כותבת את זה לשם כוחניות חלילה וחס. אני כותבת לשם הדיוק והצדק ומנסה להביא תמונה בשלמותה. אך אולי כאן זה לא אפשרי ועליי לקבל זאת. שנים רבות למדתי ואני מודעת לכך שהפנייה למקור היא משמעותית וחשובה. חשוב לי לציין עובדות שיכולות לתת מושג לכוונתי על חוסר הדיוק: שלומית תמיר הייתה תלמידתו היחידה של ד"ר זאב פכטהולד אבי האירידיולוגיה בישראל, למדה ממנו את כל ידיעותיו שנים רבות לפני 30 שנה הספר הראשון העברי על נושא האירידולוגיה בשנת 1994- שלומית תמיר כתבה ואת הספר המחקרי הראשון הנוסף הוציאה בשנת 2007 בהוצאת ידיעות אחרונות מצוין ספרו של סרג' שהיה תלמידה של שלומית (הפנייה מס' 5) , זה ממש אבסורד. שלומית תמיר יצרה מהפכה באירידיולוגיה בעולם ואת זה לא מציינים במקום זה מפנים בנושא זה רק לספרה של מרים גרבר... חבל. זהו ערך חסר, דל ומוטה. מקווה שלא תראה את תשובתי זו ככוחנית אלא כמנסה לדייק את הערך ואת החקירה שיש לעשות כמאשרים ערך כזה. כבר ניסו לעשות זאת בעבר אך ללא הצלחה. יש צורך לתהות על מי ניתנת האפשרות לחקור ולכתוב את הערכים ללא חקירה יסודית.

נעמה, על מה את מדברת?
  1. הערך אירידיולוגיה לא מזכיר, בשום צורה, "אירידיולוגיה רגשית". הוא לא מזכיר שום אבחון של רגשות. המילה "רגש" אפילו לא מופיעה בערך, בשום צורה או הטייה. על כן, טענתך כאילו הערך מייחס "משהו אחד לאחר" מופרכת לחלוטין.
  2. כמו כן, הערך לא דן בכלל באירידיולוגיה בישראל, למעט המשפט הבודד "בדומה לשאר העולם המערבי, האירידיולוגיה הגיעה לישראל לפני כמה עשרות שנים. אולם מודעות ציבורית לנושא וכתיבת ספרים בנושא החלה בארץ רק לפני כמה שנים". על כן, טענתך כאילו הערך איכשהו מתעלם ממקומה של תמיר בתחום מופרכת גם היא, כי הערך פשוט לא דן בכלל בנושא.
נראה שאת מתנגדת לעצם השימוש בספרים של גרבר כהפנייה. בניגוד לגישתך, ההפניות בערך אינן מיועדות לספק היסטוריה, ואין שום כוונה או חובה להשתמש במקורות שמייצגים בדיוק את מי שהכניס או פיתח שיטה זו או אחרת. מקור נדרש כדי לתמוך בטענה, ותו לא. לדוגמא, אם אכתוב ערך על אבולוציה, ואכתוב טענה מסוימת לגבי המנגנון, כדי לתמוך בטענה אוכל לספק מקור שנכתב על ידי כל מומחה בתחום, לאו דווקא צ'ארלס דרווין, ולא תהיה בכך שום פגיעה בכבודו של דרווין. לו היה הערך טוען טענה שגויה לגבי מי פיתח את השיטה בארץ, או מייחס את השיטה הרגשית שהזכרת לאחרת, היה משהו בדבריך. אבל לא כך הדבר, ולכן טענותיך מופרכות לגמרי.
איומים משפטיים חסרי ביסוס הם בריונות לשמה. אם אינך מבינה מושגים משפטיים, אל תשתמשי בהם.
לאור האיומים שלך, ומופרכות טענותיך, הדיון הזה תם. עופר קדם - שיחה 20:27, 27 בנובמבר 2016 (IST)תגובה