שיחת משתמש:SharingsMan

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Ely1 בנושא Rentitb
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום SharingsMan, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אליסף · שיחה 01:06, 27 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

Rentitb[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, אליסף · שיחה 01:06, 27 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

שלום רב, כדי לפרט קצת מעבר להודעה האוטומטית - הערך שכתבת כתוב היטב ומפורט, אבל לצערי הוא עוסק במיזם שקם רק לפני חודשיים וכרגע אין לו מקום באנציקלופדיה. בברכה ובהצלחה, אליסף · שיחה 01:06, 27 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

היי. כפי שכתוב למעלה אתה מוזמן לבקש שחזור של הדף בויקיפדיה:בקשות ממפעילים תחת פסקת "בקשות אחרות". אליסף · שיחה 13:37, 27 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
לבקשתך הוספתי את התוכן המחוק, אבל אנא אל תפתח מחדש את הערך בלי הסכמה. אליסף · שיחה 13:59, 27 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

הערך המחוק[עריכת קוד מקור]

Rentitb היא פלטפורמת אינטרנט קהילתית המקשרת בין שוכרים של מגוון מוצרים לטווח קצר לבין משכירים, הבעלים של מוצרים אלו, שהינם בדרך כלל אנשים פרטיים שהשכרת חפצים לא מהווה את עיסוקם העיקרי. Rentitb הוקמה על ידי אדיר טרבלסי ויניב שמעוני בראשית שנת 2014 וגרסת בטא של האתר הושקה ביולי 2015 בישראל. מודעות המוצרים להשכרה כוללות בין היתר דירות, רכבים, אופניים, כלי עבודה, כלי שיט, ספרים ולמעשה כל מוצר ונכס שהם.

Rentitb מהווה חלק מכלכלת השיתוף ומהווה ביטוי מובהק ורחב שלה, להבדיל מביטויים צרים ווורטיקליים (העוסקים בתחום כלכלי אחד), דוגמת airbnb העוסקת בהשכרת דירות נופש לטווח קצר. תכליתה היא הנגשת הכלכלה השיתופית לכל אדם כך שכל אחד יוכל לשכור כל דבר שהוא צריך מאנשים סביבו ולהשכיר כל דבר שבבעלותו לאנשים סביבו.

מאפיינים עיקריים[עריכת קוד מקור]

בניית אמון בין המשכיר לשוכר[עריכת קוד מקור]

Rentitb מושתתת על יכולתה לבנות אמון בין משכירים לשוכרים, וזאת לאור ההכרה בעובדה כי אמון הוא המטבע החזק ביותר בפלטפורמות כלכלה שיתופית. אמון זה נבנה על ידי מנגנון מעגלי אימות זהות הקיימים בה, הכוללים בין היתר אימות זהות באמצעות כרטיס אשראי ואמצעי תשלום, טלפון נייד, צילום תעודה מזהה שהונפקה על ידי גוף ממשלתי כגון רישיון נהיגה או תעודת זהות, כתובת דואר אלקטרוני וחברות ברשתות חברתיות דוגמת "פייסבוק", "גוגל פלוס" או "לינקדאין".

העיקרון הוא כי רק משתמשים רשומים אשר אימתו את זהותם דרך טלפון נייד ואמצעי תשלום, לכל הפחות, יכולים לבצע עיסקה דרך האתר. יחד עם זאת, מערכת אימות הזהויות חשופה כך שכל משתמש יכול לראות את אימותי הזהות שהזין הצד השני לעסקה ולהחליט האם ברצונו להתקשר עימו או לא.

רכיב שני, הוא סטאטוס "חבר מאומת" הניתן על ידי Rentitb, סטאטוס לו זוכה רק מי שאימת את זהותו באמצעים הנ"ל יחד עם תעודה ממשלתית בעלת תמונה.

רכיב שלישי במערכת מעגליי אימות הזהות ב-Rentitb הוא ההמלצות. המלצות יכולות להינתן לחבר רק על ידי חבר Rentitb אחר. בנוסף לכך קיימת מערכת ההמלצות וחוות הדעת שרק משתמש שקיים עסקה יכול להחוות על הצד השני לעסקה. עניין זה הינו בעל חשיבות יתירה להבנת איכויות החבר.

רכיב רביעי הוא אופן ושיטת התשלום הקיימת באתר המהווה אף היא רכיב משמעותי בהבטחת אמון המשתמשים. Rentitb מהווה סוכן תשלומים ולפיכך השוכר מעביר את הכסף המגיע למשכיר ל-Rentitb. Rentitb תעביר את הכסף למשכיר רק 24 שעות לאחר אישור החזרת המושכר לבעליו, כך שבשום שלב לא נדרש עיסוק בכסף מזומן בין הצדדים לעסקה. Rentitb מאפשרת 4 מדיניות ביטול עסקה כאשר לכל חפץ קובע בעליו את מדיניות הביטול החלה עליו. כך, השוכר יכול לבטל הזמנתו עד לרגע העסקה ממש, אם כי ייתכן וישלם בגין כך דמי ביטול, בהתאם למדיניות הביטול שקבע המשכיר.

רכיב חמישי נוגע לאחריות לחפץ המושכר. נכון להיום Rentitb אינה מציעה מסלול ביטוחי וקובעת כי האחריות למוצר היא של השוכר בהתאם לכללים שקבע הבעלים. יחד עם זאת, Rentitb מאפשרת מגוון מסלולי הגנה כספיים נוספים כדי להבטיח שלוות נפש מסוימת למשכיר, ובהם פיקדון הנלקח מהשוכר וקביעת קנסות אכיפים בהתאם להגדרת המשכיר והסכמת השוכר.

פלטפורמות שימוש[עריכת קוד מקור]

Rentitb זמינה לשימוש דרך מחשב אישי, טלפון נייד (סמארטפון) ומחשב כף יד (טאבלט). גרסת האינטרנט (ווב) שלה מותאמת גם לטלפונים ניידים והאפליקציה שלה אמנם זמינה להורדה, אך היא עדיין בגרסת בטא.

Rentitb מקדישה מאמצים רבים להגברת איכות האפליקציה שלה וכיום מרבים תכונות הווב זמינות גם בגרסה הניידת שלה.

תשלומים מקוונים[עריכת קוד מקור]

כלל התשלומים נעשים דרך מערכת התשלומים של Rentitb הן מהמחשב האישי או מהטלפון הנייד. ל-Rentitb מערכת בשם "ארנק" (Wallet) המאפשרת לחברים למשוך את הכסף הנצבר לזכותם כשהם מעוניינים בכך או לעשות בו שימוש להשכרה מאחרים וכן לטעון את הארנק שלהם בסכום קצוב לריבוי שימושים.

גלוקאליות[עריכת קוד מקור]

לפי החברה, תכליתה והחזון מאחוריה הוא ליהפך לבית גלוקאלי לכלכלה שיתופית, כך שהאתר יהיה זמין ושמיש עבור כל אדם בעולם. זהו המאפיין הגלובאלי של המערכת. מצד שני שמישות האתר תהא מקדמת יעילות על בסיס מרחק גיאוגרפי קרוב ככל הניתן. זאת אומרת, תוצאות החיפוש יסודרו בהתאם למרחק החפץ מהמחפש ביחידות של מטרים או קילומטרים כך שהמחפש יראה את התוצאות הקרובות אלי וביותר, ורצוי במרחק הליכה. זהו המאפיין הלוקאלי של המערכת. שילוב המאפיין הגלובאלי והלוקאלי יוצר רלוונטיות שימוש בכל מקום ועל ידי כל אדם.

פתיחות לגבי המודלים העסקיים[עריכת קוד מקור]

Rentitb נוהגת בשקיפות ביחס למודל העסקי שלה, כפי שעולה מהאתר הרשמי שלה ומראיונות שערכו אנשי החברה. כך, המודל העסקי של החברה הוא עמלות מהשכרות המתבצעות בפועל ובאתר החברה הסברים מפורטים בעניין.

פילוסופיה[עריכת קוד מקור]

Rentitb היא פלטפורמת כלכלה שיתופית. העיקרון העומד בבסיסה, כבכל ביטויי הכלכלה השיתופית (Sharing economy, collaborative economy) הוא כי יעיל ונכון יותר כי רבים יוכלו להשתמש במשאבים בודדים, וזאת הן במישור החברתי, הכלכלי והסביבתי. חזון החברה הוא להנגיש את הכלכלה השיתופית על עיקר גווניה לציבור הרחב בעולם ובכך להביא להגברת היעילות והרווחה בו. כך, משכירים יוכלו להשכיר את רכושם לאנשים סביבם ובכך להעצים עצמם כלכלית, מנגד לציבור הרחב תהיה גישה למגוון מוצרים ושירותים בעלות נמוכה ביחס לעלות רכישתם ובכך תגבר רווחתם בכל מקום בו הם נמצאים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור]

לאחר שעובדת היעדר יעילות השימוש במשאבים קיימים בקרב אנשים פרטיים התגבשה אצל אדיר, הוא חבר ליניב והשניים גייסו צוות שהחל לעבוד על האתר. ראשית הרעיון צמח מההכרה שאין היגיון לרכוש מקדחה כשכל מה שהמשתמש צריך הוא חור בקיר. חכם ויעיל יותר לשכור זאת מבעל מקדחה הנמצא בסביבה במרחק הליכה. הקונספט הלך והתפתח מתוך ההכרה שאותו היגיון חל ביחס למרבית המוצרים. שנה וחצי לאחר מכן, ביולי 2015, עלתה גרסת הבטא הראשונית של האתר בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]