שמח בשלג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמח בשלג
Snowball Express
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של פרנקי וג'ון או'ריר
בימוי נורמן טוקר
הופק בידי רון מילר
תסריט דון טייט, ג'ים פרקר
עריכה לו לומברדו, מייקל פק
שחקנים ראשיים דין ג'ונס
ננסי אולסון
קינן ווין
מוזיקה רוברט ברונר
צילום פרנק פיליפס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בדצמבר 1972
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 6,100,000 ‏$
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמח בשלגאנגלית: Snowball Express) הוא סרט קומדיה מטורפת לכל המשפחה משנת 1972 בבימויו של נורמן טוקר, עם דין ג'ונס, ננסי אולסון וקינן ווין בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הספר "Chateau Bon Vivant" משנת 1967 והעלילה מתרחשת ברובה באזורים מושלגים בקולורדו כאשר בעל משפחה זוכה בירושה של בית מלון, מתפטר ממקום עבודתו ועובר למקום מוזנח ומרוחק.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני בקסטר (דין ג'ונס) עובד בעבודה משעממת בחברת ביטוח גדולה מזה 11 שנים. הוא שונא את עבודתו ולכן שמח מאוד כשמתבשר לו שדודו שבקושי הכיר אותו, הוריש לו את מלון "גרנד אימפריאל" בעיירה סילבר היל (שם פיקטיבי) בקולורדו. עורך הדין אומר לו כי יוכל להרוויח מבית המלון 14,000 דולר לחודש.

הוא עובר לשם עם אשתו סו (ננסי אולסון), בנו ריצ'רד (ג'וני ויטאקר) ובתו כריס (קתרין קודי). מתברר לאכזבתם שמדובר במלון נטוש ומוזנח, שורץ עטלפים ודביבונים, ללא חשמל או חימום. הם מוצאים בבית גם את ג'ס מקורד (הארי מורגן) שמתגורר במרתף. ג'וני מרחם עליו ומרשה לו להישאר בתמורה לעבודה בבית המלון.

למקום מגיע לעזרה המכונאי וואלי פרקינס (מייקל מקגריבי) שמתאהב בכריס ומנסה ביחד עם ג'ס לתקן את דוד החימום אבל זה נגמר בהתפוצצות הדוד ונזק למלון.

ג'וני מבקש הלוואה מהבנקאי היחיד בעיירה, מרטין רידג'וויי (קינן ווין), אך מסורב. הוא מתכנן להקים במקום אתר סקי ומנסה לגייס משקיע נוסף אך אין לו ניסיון בגלישה והוא מנסה לגלוש, נסחף במורד ומוצא את עצמו חבול על עץ. הדבר מתפרסם בעיירה ורידג'וויי מציע לו כעת הלוואה של 3,000 דולר לתיקון הנזקים והשקעה במקום. ג'וני חותם על ההלוואה אף על פי שסו מזהירה אותו מפני רידיג'וויי הנכלול.

הם מפתחים את המקום באמצעים פרימיטיביים. גולשים שבאים למקום ברכבת נתקעים בגלל מפולת שלג וג'וני מסיע אותם למלון בכירכרה. וואלי שאין לו מושג בסקי הופך למדריך סקי, נתקע בעץ וג'וני מנסה לחלץ אותו. באותו הזמן ניתק ממקומו המתקן המעלה את הגולשים, גולש למטה, חודר למלון וגורם להרס גדול.

רידג'וויי דורש את החזר ההלוואה וג'וני נרשם לתחרות מרוץ אופנועי שלג בה הפרס הראשון הוא 3,000 דולר בתקווה שייזכה בתחרות אף על פי שאין לו ניסיון בכך. הוא מרכיב את ג'ס וכמעט מגיע למקום ראשון אך רידג'וויי מנצח אותו.

רידג'וויי עומד על החזר ההלוואה מיד ומאיים בסגירת המקום. כאן מתערבת מזכירתו מיס ויגינטון (מארי ויקס) ומגלה שלמעשה פרט לבניין יש שטח גדול שהדוד מסר לשבט אינדיאני במטרה שייתיישבו בו ומפני שהם עזבו השטח עובר לג'וני וכן שטח גדול של העיירה נמסר על ידי הדוד בתנאי שיקימו בו ספרייה, כנסייה ובית חולים לחיות ומפני שזה לא קויים הרי כל השטח שייך כעת לג'וני כולל הבנק של רידג'וויי...

רידג'וויי מתרכך וכעת מוכן להשתתף ולהשקיע בבית המלון ובאתר הסקי.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דין ג'ונס ג'וני בקסטר
ננסי אולסון סו בקסטר
קינן ווין מרטין רידג'וויי בנקאי
ג'וני ויטאקר ריצ'רד בקסטר
קתרין קודי כריס בקסטר
הארי מורגן ג'ס מקורד
מייקל מקגריבי וואלי פרקינס מכונאי
מארי ויקס מיס ויגינטון מזכירתו של רידג'וויי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]