תאודורה גנצ'ובסקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תאודורה דימיטרובה גנצ'ובסקה
Теодора Димитрова Генчовска
לידה 23 במאי 1971 (בת 52)
פאבליקני, מחוז וליקו טרנובו, הרפובליקה העממית של בולגריההרפובליקה העממית של בולגריה הרפובליקה העממית של בולגריה
מדינה בולגריהבולגריה בולגריה
השכלה אוניברסיטת סופיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה יש עם כזה (Има такъв народ)
שרת החוץ של בולגריה
13 בדצמבר 20212 באוגוסט 2022
(33 שבועות ויומיים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאודורה דימיטרובה גנצ'ובסקהבולגרית: Теодора Димитрова Генчовска;‏ נולדה ב-23 במאי 1971, פאבליקני, מחוז וליקו טרנובו, הרפובליקה העממית של בולגריה) היא פוליטיקאית והיסטוריונית בולגרייה אשר כיהנה כשרת החוץ של בולגריה בממשלתו של קיריל פטקוב.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאודורה גנצ'ובסקה נולדה בכפר פאבליקני אשר סמוך לווליקו טרנובו. רכשה תואר בהיסטוריה באוניברסיטת סופיה, ובהמשך למדה באקדמיה הצבאית הבולגרית בסופיה. בהמשך התמחתה ביחסים בינלאומיים בארצות הברית. היא שימשה מומחית לביטחון ולאבטחה במטה הכללי של צבא בולגריה, ובהמשך כינה כנציגה קבועה של משרד ההגנה הבולגרי לנאטו ולאיחוד האירופי.

גנצ'ובסקה שירתה כמומחית הראשית לביטחון בצוותו של נשיא בולגריה רומן ראדב. במהלך המשבר הפוליטי בבולגריה בחודשים מאי - נובמבר 2021, הועלתה מועמדותה לתפקיד שרת ההגנה של בולגריה. עם זאת, לאחר הקמת ממשלתו של קיריל פטקוב בדצמבר 2021 מונה סטפן יאנב לתפקיד שר ההגנה, וגנצ'ובסקה לתפקיד שרת החוץ של בולגריה. שניהם, אנשי אמונו האישיים של הנשיא רומן ראדב. ב-13 ביוני 2022 התפטרה מתפקידה בעקבות פרישת מפלגתה מהקואליציה וב-2 באוגוסט מונה הדיפלומט ניקולאי מילקוב לתפקיד שר החוץ.


הקודם:
סווטלאן סטואב
שר החוץ של בולגריה
13 בדצמבר 2021 - 2 באוגוסט 2022
הבא:
ניקולאי מילקוב