תה וסימפתיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף תה וסימפטיה)
תה וסימפתיה
Tea and Sympathy
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וינסנט מינלי
הופק בידי פנדרו ס. ברמן
תסריט רוברט אנדרסון (לפי מחזה שלו)
עריכה פריס ובסטר
שחקנים ראשיים דבורה קר
ג'ון קר
ליף אריקסון
אדוארד אנדרוז
מוזיקה אדולף דויטש
צילום ג'ון אלטון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 בספטמבר 1956
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תה וסימפתיהאנגלית: Tea and Sympathy) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1956 בבימויו של וינסנט מינלי, עם דבורה קר, ג'ון קר ולייף אריקסון בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב בידי רוברט אנדרסון (אנ') והוא מבוסס על מחזה שלו באותו שם שהועלה בהצלחה בברודוויי ב-1953 והוצג ברחבי העולם. הוא הועלה בתיאטרון האוהל בשנת 1955 עם עודד קוטלר בן ה-17 בתפקידו הראשון בתיאטרון מסחרי בישראל.

דבורה קר, ג'ון קר ולייף אריקסון שיחקו גם בהצגת המחזה בברודוויי.

זה היה אחד מהמחזות הראשונים שעסקו בהומוסקסואליות של נער מתבגר בבית ספר תיכון. לאור הצלחת המחזה רכשה חברת מטרו גולדווין מאייר את הזכויות אבל בגלל קוד הייז בהוליווד שאסר לדון בהומוסקסואלים, שונה התסריט על ידי המחבר עצמו מנער הומוסקסואל לנער שמראה תכונות נשיות ומוחרם לכן על ידי חבריו ואביו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום לי (ג'ון קר) הוא תלמיד בבית הספר "צ'ילטון", תיכון יוקרתי פרטי בניו אנגלנד. התלמידים גרים בפנימייה ביחד עם המאמן הנערץ שלהם ביל ריינולד (לייף אריקסון) ואשתו לורה (דבורה קר).

טום נבדל משאר חבריו - הוא לא נמשך לנערות, לריקודים, לספורט גברי (פרט לטניס בו הכוח חשוב פחות) ולטיפוס הרים. הוא יודע לסרוג ולבשל, מעדיף מוזיקה קלאסית ונגינה בגיטרה של שירי עם. בהצגות הוא מעדיף לקבל תפקידי נשים. התלמידים מקניטים אותו ומכנים אותו "Sister Boy", כינוי המרמז על נטיותיו. הם כותבים את הכינוי הזה על דלת חדרו.

גם אביו, הרב לי (אדוארד אנדרוז), מתבייש בו. הוא וביל חברים מתקופת הלימודים וביל הבטיח לו להפוך את טום "לגבר" אבל נכשל. מכל התלמידים רק חברו לחדר, אל תומפסון (דאריל היקמן), מנסה לעזור ולגונן עליו. הוא מבקש ממנו להיות יותר "גבר", להסתפר קצר וגברי ולסגל לעצמו הליכה גברית אבל גם זה לו עוזר. אביו של אל מכריח אותו לעזוב את החדר עם טום.

רק לורה אשתו של ביל, מבינה את טום ומזמינה אותו מדי פעם לשיחה סימפתית עם שתיית תה (מכאן שם המחזה והסרט). טום מזכיר לה את בעלה הראשון שהיה עדין ומתחשב (בניגוד לביל) ונהרג במלחמת העולם השנייה. על רקע הפגישות האלה מתערערים היחסים בין ביל ללורה.

אל מציע לטום ללכת לפגישה עם אלי מרטין (נורמה קריין) שעובדת כמלצרית בבר הסמוך כדי להוכיח את גבריותו היות אלי ידועה כ"אחת שנותנת". טום מהסס ולורה משכנעת אותו לא ללכת ואפילו כמעט מתמסרת לו אבל הוא מחליט בכל זאת להגיע לאלי. המפגש ביניהם הוא טראומטי לגביו. היא רואה שהוא מפחד לחבק אותה ואז היא נזכרת בכינוי של "Sister Boy" ומכנה אותו בשם זה. טום מזועזע, לוקח סכין מהמטבח, בורח ומנסה להתאבד אך שכנים עוצרים אותו ומזעיקים משטרה.

לורה מחפשת את טום ומוצאת אותו מתבודד במקום שאהוב עליו, ליד מגרש הגולף. הוא מדוכא והיא מעודדת אותו ואומרת שבעתיד תהיה לו משפחה. היא מסיימת במשפט: "עוד שנים כשתדבר על הדבר הזה ואכן תדבר, הייה אדיב".

כעבור עשר שנים חוזר טום לבית הספר לפגישת מחזור. הוא התחתן וכתב ספר המתבסס על פרשת חייו. הוא נפגש עם ביל שמודיע לו שלורה עזבה אותו והשאירה לו מכתב בו היא כותבת שקראה את ספרו ושלא הייתה לה ברירה אלא לעזוב את ביל.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דבורה קר לורה ריינולדס אשתו של ביל ריינולדס
ג'ון קר טום לי תלמיד תיכון
לייף אריקסון ביל ריינולדס מאמן ספורט ומנהל פנימיית בנים
אדוארד אנדרוס הרב לי אביו של טום
דאריל היקמן אל תומפסון חבר לחדר של טום
נורמה קריין אלי מרטין מלצרית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]