תוכי ים פסיפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןתוכי ים פסיפי
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: חופמאים
תת־סדרה: שחפאיים
משפחה: אלקיים
סוג: תוכי ים
מין: תוכי ים פסיפי
שם מדעי
Fratercula cirrhata
פאלאס, 1769
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תוכי ים פסיפי (שם מדעי: Fratercula cirrhata) הוא מין של תוכי ים, שמצוי בצפון האוקיינוס הפסיפי. תוכיי הים הפסיפיים מקננים בלהקות צפופות בחופי הים של יפן ושל איי דרום-מזרח אסיה, ובצדו המזרחי של האוקיינוס בין אלסקה לדרום קליפורניה[2].

תוכי-הים הפסיפי קל לזיהוי בגלל מקורו העבה האדום ובגלל לבוש החיזור שלו, שכולל נוצות פנים לבנות, כתמים לבנים על הכנפיים, רגליים אדומות וציצת נוצות צהובה. אורכו ואורך מוטת כנפיו הם כ-35 ס"מ ומשקלו כ-700 עד 840 גרם[2]. תוכיי הים החיים במערב האוקיינוס הפסיפי גדולים יותר מהמזרחיים והזכרים גדולים מעט מהנקבות.

המין תועד לראשונה בשנת 1769 על ידי פטר סימון פלאס. משמעות שמו המדעי של המין היא "מצויץ" (cirrhata), ושל הסוג היא "אח קטן" (Fratercula). המזון המועדף על תוכיי הים הבוגרים הוא דגים קטנים, אך הם ניזונים גם מדיונונים, תמנונים, סרטנים, זואופלנקטון ומדוזות; לעומת זאת, תזונתם של הגוזלים מורכבת כמעט כולה מדגים קטנים[2]. תוכיי הים צדים על ידי צלילה קרוב לפני המים, ויכולים לשאת כמויות גדולות של דגים במקורם, כ-5 עד 20, אותם הם מביאים לגוזליהם[3].

תוכיי הים מעדיפים לקנן באיים או צוקים בלתי נגישים לטורפים יבשתיים, שיש מהם גישה ישירה לאוקיינוס. מקומות אלה חייבים להיות גבוהים מספיק על מנת שתוכי הים יוכלו להמריא בקלות. תוכיי הים מקננים בדרך כלל במחילות, שעומקן יכול להגיע עד 1.5 מטר, אך לעיתים הם משתמשים גם בסדקים בין סלעים כמקומות קינון. הנקבה מטילה ביצה אחת, בדרך כלל בחודש יוני, והיא והזכר דוגרים עליה במשך כ-45 ימים. הגוזלים בוקעים עם פלומת נוצות דקה. הם פורחים מהקן לאחר 40 עד 55 ימים.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תוכי ים פסיפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תוכי ים פסיפי באתר הרשימה האדומה של IUCN
  2. ^ 1 2 3 Katie Stirling, ADW, תוכי ים פסיפי
  3. ^ אתר הצפרות של אוניברסיטת קורנל, תוכי ים פסיפי