תמיר צור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר צור
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1977 (בן 47 בערך)
חולון, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מפיק מוזיקלי, מעבד מוזיקלי, קלידן
סוגה פופ, ים-תיכוני, אלקטרוני
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים אייל גולן, ליאור נרקיס, דודו אהרון, עומר אדם, עדן בן זקן, איתי לוי, שרית חדד
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיר צור (נולד ב-1977) הוא קלידן, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמיר צור נולד וגר בחולון. במהלך לימודיו בבית ספר תיכון, הכיר את הזמר ליאור נרקיס. יחד, הם שירתו בצוות הווי של להקת חיל האוויר. הקשר ביניהם הוביל לשיתופי פעולה מוזיקליים בין השניים, בין היתר הפקת אלבום הפלטינה הכפולה של נרקיס, "רק איתך", ושירים נוספים של הזמר במשך הקריירה המוזיקלית שלו.

ב-2006 החל שיתוף פעולה נוסף יחד עם הזמר אייל גולן, תוך שהפיק לו את האלבום "הוזה אותך מולי, שיצא לאור בשנת 2008. השיר כלל את השיר "הוזה אותך מולי" שזכה בתואר "שיר השנה" של תחנת הרדיו רשת ג'.

ב-2009 יצא אלבומו של אייל גולן, "זה אני". ממנו יצא השיר "זה אני", שזכה בתואר "שיר השנה" של רשת ג'. השיר היה לשיר השלישי אותו הפיק פרץ לזכות בתואר זה.

ב-2010 יצא אלבומו של ליאור נרקיס, "ערב טוב" שהפיק צור. באותה השנה, זכה צור בפרס אקו"ם על הישג השנה למעבד. נימוקי השופטים, דנה ברגר, דודי לוי, יאיר ניצני, יוני רועה ויורם רותם היו כי ”תמיר צור בלט השנה באופן מיוחד בזכות הפקות מוזיקליות המצליחות לשלב באופן חכם ומיוחד מוזיקה אלקטרונית עם מוזיקה ים תיכונית. בהפקותיו ניתן לשמוע תעוזה יצירתית שהביאה לחשיפת הזרם הים תיכוני לכל אוזן. [...] תמיר מצליח למצוא את המעטפת המוזיקלית המתאימה ביותר לכל אמן שעימו עבד השנה ועל כך ועדת השיפוט מצאה לנכון להעניק לו את פרס הישג השנה למעבד.”

ב-2011 יצא הסינגל "סוף שבוע בפריז" של הזמרת שרית חדד אותו עיבד צור. השיר נכלל באלבומה ה-20 של חדד, "20", בו הפיק צור גם את השיר "שישמעו אותי". ב-2012 הפיק לחדד שיר נוסף בשם "כמה כמה".

ב-2015 יצא סינגל הבכורה של הזמרת עדן בן זקן, "מנגינה" אותו הפיק צור. השיר זכה להצלחה רבה, תוך שדורג בעשירייה בפותחת של המצעדים השונים. באותה השנה, לקח חלק בהפקת אלבום הפלטינה של שרית חדד, "שרית חדד".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמיר צור נשוי ואב לארבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]