Annapurna Pictures

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Annapurna Pictures
נתונים כלליים
מייסדים מייגן אליסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2011–הווה (כ־13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות Annapurna Animation עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לוס אנגל'ס קליפורניה ארצות הברית
ענפי תעשייה יצירת קולנוע, טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
annapurna.pictures
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Annapurna Pictures (אנפורנה פיקצ'רס) היא חברה אמריקאית אשר נוסדה על ידי מייגן אליסון במטרה לקדם יישום תאוריית האוטר[1]. החברה פועלת בתחום הפקת סרטים, הפצת סרטים, יצירת חומר לטלוויזיה והפצת משחקי מחשב. מטה החברה ממוקם בלוס אנג'לס. גם כיום, בשנת 2022 החברה מנוהלת על ידי המייסדת ונמצאת בבעלותה הפרטית.

מייגן אליסון הקימה את החברה לאחר לימודי קולנוע באוניברסיטת דרום קליפורניה. החברה החלה לפעול בשנת 2011 ועסקה בהפצת והפקת סרטים. בין הסרטים שחברה הייתה מעורבת בהם "המאסטר", "הורג אותם ברכות", "כוננות עם שחר", "ספרינג ברייקרס" ורבים נוספים.

בשנת 2016 הוקמה חטיבה לטלוויזיה Annapurna Television. בדצמבר 2016 הוקמה חטיבה למשחקי מחשב Annapurna Interactive.

בינואר 2017 הוחלט להיכנס לתחום הפצת סרטים. הראשון היה "דטרויט". באותה שנה נחתם הסכם עם "מטרו גולדווין מאייר" על הפצת סרטי אנפורנה במספר מדינות. במאי 2017 סוכם ש"אנפורנה" תפיץ סרטי Plan B Entertainment בתקופה של שלוש שנים. בשנת 2018 אנפורנה ו-MGM הרחיבו את שיתוף פעולה בין החברות במסגרת "יונייטד ארטיסטס".

במסגרת חטיבת הטלוויזיה הופקו "הקנוניה נגד אמריקה", "המדרגות", "פאם וטומי" וסדרות טלוויזיה נוספות. בשיתוף פעולה עם אחים כהן הופקה לטלוויזיה "הבלדה על באסטר סקראגס".

במסגרת חטיבת משחקי מחשב בוצע הפצת משחקים כמו 12 Minutes,‏ Stray ונוספות. בשנת 2020 החברה הקימה מספר אולפנים ליצירת משחקי מחשב.

החברה פועלת גם בתחום הפקת הצגות תיאטרון לרבות הצגות בתיאטראות ברודוויי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Anthony Kaufman, Anthony Kaufman, Annapurna’s Ellison a patron of the auteur, Variety, ‏2011-10-24 (באנגלית אמריקאית)